de Racevijf, Trail and error
- Bert ///M3
Re: de Racevijf, yess hij heeft gelopen
Dat blok die op de Renix zit, waar je kabel naar de verdeel kap uit komt is de bobine. Er komt 40-50kV uit je bobine normaal gesproken, ik weet niet of dat qua voltage kan als je die Easy Shift daar tussen zet.
Je moet hem dus eigenlijk onderbreken tussen de Renix en de bobine, dus waar die 2 pinnen uitkomen die weer de Renix in gaan bij de toerenteller aansluiting.
Je kan 1 of 2 van die kabels splitten (Je hoeft er ws maar 1 te onderbreken. Stekker er aan zetten en daarmee met de EasyShift verbinden. Als je daar ruimte voor hebt, ziet er wel krap uit.
Je moet hem dus eigenlijk onderbreken tussen de Renix en de bobine, dus waar die 2 pinnen uitkomen die weer de Renix in gaan bij de toerenteller aansluiting.
Je kan 1 of 2 van die kabels splitten (Je hoeft er ws maar 1 te onderbreken. Stekker er aan zetten en daarmee met de EasyShift verbinden. Als je daar ruimte voor hebt, ziet er wel krap uit.
- Luco
Ja dat had ik begrepen, bedankt voor de tips, alleen zitten er 5 draden die naar twee pennen gaan en dan snap ik het al niet meerBert ///M3 schreef: 17 nov 2024, 20:15 Dat blok die op de Renix zit, waar je kabel naar de verdeel kap uit komt is de bobine. Er komt 40-50kV uit je bobine normaal gesproken, ik weet niet of dat qua voltage kan als je die Easy Shift daar tussen zet.

Laatst gewijzigd door Luco op 17 nov 2024, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
Heb je er een electrische tekening van?
- Luco
zie vorige pagina
- Bert ///M3
Ik dacht meer aan een uitgebreidere versie met pinnen en draad nummers enz.
Hoe meer ik er naar kijk, waarschijnlijk staat de bobine direct op de plus en aarde geschakeld, intern in de Renix module. Die 2 pinnen die je bobine verbinden zijn een plus en een min.
Als hij er direct in plugt kan je die bobine ook apart monteren met een kabelverbinding tussen die 2 pins op de module en de 2 op de bobine. En die dan onderbreken, en een verbinding naar die EasyShift maken.
Hoe meer ik er naar kijk, waarschijnlijk staat de bobine direct op de plus en aarde geschakeld, intern in de Renix module. Die 2 pinnen die je bobine verbinden zijn een plus en een min.
Als hij er direct in plugt kan je die bobine ook apart monteren met een kabelverbinding tussen die 2 pins op de module en de 2 op de bobine. En die dan onderbreken, en een verbinding naar die EasyShift maken.
- Luco
Dat gaat mijn pet al te boven BertBert ///M3 schreef: 17 nov 2024, 20:58 Ik dacht meer aan een uitgebreidere versie met pinnen en draad nummers enz.

- Luco
Ík ga toch proberen om heel de ontsteking te onderbreken, ik ga ervan uit dat de elektronika uit 1985 daar wel tegen kan?
Maar eerst de benzinepomp even buiten de cabine brengen vanwege de eisen van de knaf en fia.
Mooi plekkie voor gevonden, maar beetje koud vandaag
Maar eerst de benzinepomp even buiten de cabine brengen vanwege de eisen van de knaf en fia.
Mooi plekkie voor gevonden, maar beetje koud vandaag

- frankie
Al het technische heb ik echt 0 verstand van, maar wil wel ff melden: wat een gaaf ding Luco! Hoop dat je snel kilometers ermee kunt maken.
- Luco
frankie schreef: 22 nov 2024, 11:20 Al het technische heb ik echt 0 verstand van, maar wil wel ff melden: wat een gaaf ding Luco! Hoop dat je snel kilometers ermee kunt maken.

- Luco
Nounou, na weken etteren met diverse renixen niet willen lopen, weet zeker dat alles goed zat.
Na weer een renix gekocht te hebben en die het weer niet deed, de moed opgegeven, dus afgelopen dagen bezig geweest met laminaat boven in de schuur leggen en tafels neerzetten om daar ook wat spullen neer te kunnen zzetten gisteren en vandaag de werkplaats helemaal opgeruimd.
Stond ook nog een kist voor de 5 voor op het circuit, met diverse onderdeln, zit er nog een renix bij ook, nou nog maar een keer proberen.
&^$#@$%^*(^&^% verdomme nog niet, ik rij hem zo de sloot in.
ff 10 minutyen pauze, ik weet zeker dat peter geen kapotte reservespullen bij de auto heeft, daar was die te precies voor, ik denk, ga nog een keer de bdp loshalen.
Dus BDP eruit (de draden waren gesoldeerd en daar had ik een stekker gemaakt om aan twee kanten de draad extra te veschermen en een hoes om de stekker, haal ik alles los, draad uit de stekker, nu maar weer doorgesoldeerd , en?????????????
Na weer een renix gekocht te hebben en die het weer niet deed, de moed opgegeven, dus afgelopen dagen bezig geweest met laminaat boven in de schuur leggen en tafels neerzetten om daar ook wat spullen neer te kunnen zzetten gisteren en vandaag de werkplaats helemaal opgeruimd.
Stond ook nog een kist voor de 5 voor op het circuit, met diverse onderdeln, zit er nog een renix bij ook, nou nog maar een keer proberen.
&^$#@$%^*(^&^% verdomme nog niet, ik rij hem zo de sloot in.
ff 10 minutyen pauze, ik weet zeker dat peter geen kapotte reservespullen bij de auto heeft, daar was die te precies voor, ik denk, ga nog een keer de bdp loshalen.
Dus BDP eruit (de draden waren gesoldeerd en daar had ik een stekker gemaakt om aan twee kanten de draad extra te veschermen en een hoes om de stekker, haal ik alles los, draad uit de stekker, nu maar weer doorgesoldeerd , en?????????????
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Mooi man!
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
Leuk zo'n hobbyauto...
Heel fijn dat hij nu eindelijk loopt. Op naar
Heel fijn dat hij nu eindelijk loopt. Op naar

- jos_br
Frustrerende dingen zoals dit zijn niet fijn........maar je hebt nu waarschijnlijk een paar goede renixen??
Jos.
Jos.
-
-
- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
- Luco
Ik hoop het, aankomend weekend even testen, als ik maar 1 goede 234 heb ben ik al blij.jos_br schreef: 15 dec 2024, 18:21 Frustrerende dingen zoals dit zijn niet fijn........maar je hebt nu waarschijnlijk een paar goede renixen??
Jos.
- Martijn_bmw
Kijk dat is mooi nieuws! Nu dus meteen wat van die dingen op voorraad door al het testen?
-
Top nieuws Luco!
-
Nice, oppassen met de curbs.
-
OnlineMark 320iS
Mooi man! En dan in 2025 een aantal trackdays op de planning?
- Ti-Tourist (Erik)
Meer wagenhoogte

En de kerbs zijn op de meeste banen ook iets lager dan op Charade. Auto heeft bijna 17 jaar dan niet gereden.

- Rolf205
Gaaf! Het is toch altijd weer een soort overwinning als een blok (weer) voor het eerst tot leven komt.
Wil je de Renix er perse op houden voor originaliteit? Je zou hm ook kunnen vervangen door een eenvoudige (ignition-only) programmeerbare ECU zoals de DTA E48?
Wil je de Renix er perse op houden voor originaliteit? Je zou hm ook kunnen vervangen door een eenvoudige (ignition-only) programmeerbare ECU zoals de DTA E48?
- Luco
Haha dat weten de heren nog hoor, ja kapot cartertje
Maar dat kwam door die taxirijder van de laatste dnrt wedstrijd.
Hij is gemaakt op de renix, heb er nog een extra gevonden.
Trackdays weet ik nog niet eerst maar eens afmaken, dan keuren, uitlijnen, testbank op.
Dan zien we wel verder.

Hij is gemaakt op de renix, heb er nog een extra gevonden.
Trackdays weet ik nog niet eerst maar eens afmaken, dan keuren, uitlijnen, testbank op.
Dan zien we wel verder.