Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 08 nov 2024, 21:32

Hielke schreef: 08 nov 2024, 19:24
Bram schreef: 08 nov 2024, 18:48

Ik denk dat de gemiddelde moslim, met mogelijk familie in Gaza, of daar al ergens onder de grond, wat moeite heeft met het negeren van alles wat daar gebeurd.
Ze negeren het niet. Goedkoeren en toejuichen deden ze de slachtpartij van 7 oktober en het tot op de dag van vandaag gegijzeld houden van 100+ Israëliërs wel. Dat bedoel je toch?
Nou nee. Ik doel meer op het vervolgens met de grond gelijk maken van Gaza, het vermoorden van 35.000 burgers waarvan 14.000 kinderen en iets van 80.000 gewonden. Beschieten van ziekenhuizen, vluchtelingenkampen etc.

Als ik de media mag geloven vindt de gemiddelde Israëlische burger dit prima en gerechtvaardigd. Dus we kunnen wel heel erg verontwaardigd gaan doen over wat er gisteren gebeurd is, ik ben niet verbaasd. Iets met oog om oog, tand eruit.

HSR

Bericht door HSR » 08 nov 2024, 21:56

Ik ben echt niet meer van deze planeet merk ik. Overal in mijn omgeving zie ik bijkans onvoorwaardelijke steun voor de Islamitische kant terwijl zelfs mijn (ex) islamitische personeel het keihard veroordeeld wat er gisteravond gebeurd is in Amsterdam. Een georkestreerd uitdrijven van De Jood uit Amsterdam en dan zeggen mensen hier dat ze dat nog kunnen begrijpen ook...

Ik schaar dit gewoon keihard onder de categorie de teloorgang van de maatschappij. Ben steeds blijer dat sinds een paar jaar bezig ben om assets en vermogen te verplaatsen naar andere landen.

Tom

Bericht door Tom » 08 nov 2024, 22:32

Op een bepaalde manier sympathie kunnen krijgen voor een gewelddadige jodenjacht op Nederlands grondgebied vind ik onbegrijpelijk. Dat het in die landen een puinhoop is zie ik ook, maar laat het geweld daar. Ik kan er met m’n hoofd niet bij, was in de veronderstelling dat we hier wat verder waren qua beschaving.

JP

Bericht door JP » 08 nov 2024, 22:58

Jaws

Bericht door Jaws » 08 nov 2024, 23:20

Voor mij echt onbegrijpelijk als je ook maar in de verste verte sympathie of begrip kunt tonen voor wat er gebeurde in A’dam. Als je denkt dat die ‘relschoppers’ begaan zijn met het lot van Palestijnen dan heb je je niet echt verdiept in wat er aan de hand is. Dit gaat om Jodenhaat en om niets anders. Kom maar met voorbeelden waaruit blijkt dat Marokkanen altijd al begaan waren met de Palestijnen, anders dan dat ze gewoontegetrouw de kant van de Palestijnen kiezen (want moslim) in het conflict met Israel.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 nov 2024, 07:13

Ik ben 100% eens met laatste 3 posts. Echt 0,0 sympathie voor die relschoppers. Wat een idioten veel en veel harder aanpakken en wat mij betreft zoals al eerder gezegd oppakken en uitzetten naar land van herkomst geboren of niet hier kennelijk als je je zo gedraagt voel je je 0,0 Nederlander en heb je hier niks te zoeken

Elise

Bericht door Elise » 09 nov 2024, 07:40

Jodenhaat, jodenjacht en antisemitisme, de boel wordt weer mooi opgeklopt in de media.

Ik zie bezoekende voetbalhooligans die een taxichauffeur molesteren, vlaggen van de muur rukken en liederen scanderen, waar het thuispubliek op reageert. Uiteraard aangevuld met de standaard relschoppers die het geen zak uitmaakt waar het om gaat als er maar te rellen valt.
Niets bijzonders, want voetbal. Maar het gaat om heerschap uit Israël en dan trekken we alle schande registers open.....

:coffee:

En weer terug :goodnight:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 nov 2024, 08:27

Nu vind ik Bender altijd wel ok, dit filmpje laat mij agressieve (kut)voetbalsupporters uit Tel Aviv zien. De presentator maakt 't dan nog op zijn manier spannender met z'n verhaaltje (wat imho niet lukt)maar zo spannend is 't (gelukkig in dit filmpje) allemaal niet: Geen ME charges zoals tijdens andere (voetbal)rellen, anti Corona demonstraties etc. Dat van die pro Palestina 'studenten' ook in Amsterdam paar maanden terug met 4.1 miljoen schade vond ik veel spectaculairder (helaas) voor de kijker en belastingbetaler.

Neemt niet weg dat het ergens anders wel ge-escaleerd is blijkbaar.
Kunnen we zeggen: 'waar twee kijven twee schuld'?
JP schreef: 08 nov 2024, 22:58
Het neemt niet weg dat in het grote plaatje ik liever Joden in Amsterdam(al eeuwen) zie dan Islam gerelateerde figuren. Wat ik ook van de Israel kwestie vind helaas: De westerse samenleving is niet gebaat bij Islam. Nooit.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 09 nov 2024, 09:11

Een punt waar ik mij aan stoor is dat zo’n conflict tussen de twee bevolkingsgroepen zich in Nederland afspeelt en bijvoorbeeld zo’n burgermeester zich nu achter de oren krabt. Had prima voorkomen kunnen worden door de supporters thuis te laten blijven.

Het was uiteraard te verwachten zoals Bram al aangeeft.

Luco

Bericht door Luco » 09 nov 2024, 09:43

Elise schreef: 09 nov 2024, 07:40 Jodenhaat, jodenjacht en antisemitisme, de boel wordt weer mooi opgeklopt in de media.

Ik zie bezoekende voetbalhooligans die een taxichauffeur molesteren, vlaggen van de muur rukken en liederen scanderen, waar het thuispubliek op reageert. Uiteraard aangevuld met de standaard relschoppers die het geen zak uitmaakt waar het om gaat als er maar te rellen valt.
Niets bijzonders, want voetbal. Maar het gaat om heerschap uit Israël en dan trekken we alle schande registers open.....

:coffee:

En weer terug :goodnight:
Ben het niet helemaal met je eens, maar de Joden trekken wel heel makkelijk de antiseminisme kaart, wat dat betreft zijn het net andere medelanders die niet van hier komen, alles wat je zegt of doet is racisme of antiseminisme.

Hoe moeten we het dan noemen als ze onze spullen of mensen slaan/slopen?

Femke weet het antwoord al, dat is normaal, moeilijke jeugd, discriminatie, maar ze lost het op met een kopje thee.

Ow ja, en we hebben natuurlijk altijd nog een ereschuld, wel typisch dat daar maar 1 groep beter van wordt.

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2024, 09:47

Crookie schreef: 09 nov 2024, 09:11 Een punt waar ik mij aan stoor is dat zo’n conflict tussen de twee bevolkingsgroepen zich in Nederland afspeelt en bijvoorbeeld zo’n burgermeester zich nu achter de oren krabt. Had prima voorkomen kunnen worden door de supporters thuis te laten blijven.

Het was uiteraard te verwachten zoals Bram al aangeeft.
Dit ook inderdaad.

Ik ben 3x in de Arena geweest betr Ajax vs mijn stelletje prutsers

Blij dat ik nooit iets van sjaaltjes/shirt van mijn prutsclub om/mee had. Want je bent ook buiten 't stadion aan de beurt als je niet oppast. En nu heb ik wel een beetje hart voor Ajax toch hoor eigenlijk....

Voetbal is oorlog, ook buiten 't stadium helaas!

Morgen waarsch na een paar jaar weer mijn prutsclub-Go Ahead kijken IN 't stadion. Zal mij benieuwen qua sfeer. M'n naamgenoot heeft 't maar moeilijk... :P

Crookie

Bericht door Crookie » 09 nov 2024, 09:54

In essentie heeft Nederland geen conflict met andere landen. Heerlijk toch? Alleen zijn er inter culturele conflicten die in onze steden worden uitgevochten. Niet alleen het incident van een paar dagen geleden maar ook de oost-afrikaanse clash in Den Haag vorig jaar, de criminaliteit en de aanhoudende explosies aldoor wat gewoon begint te worden.

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2024, 10:05

Mensen vluchten (bijv door semi vriendelijk binnenvallen van bijv die grote mogendheden aan de andere kant van de plas of die verder oostelijk van ons) hun dierbare land uit en 'wij' vangen ze op en dan gaan die mensen(en of hun kroost) op den duur bepalen voor ons, wat er aan ons land niet deugt in hun ogen. Daar heb ik best veel moeite mee.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 nov 2024, 10:56

RS-Ron schreef: 08 nov 2024, 18:42 Sorry Niels, ben het niet met je eens, vind het geen goed idee om dit soort buitenlandse geschillen op deze manier in onze achtertuin uit te vechten. Dat staat wat mij betreft los van wat er met Palestijnen, Hutsi’s - Toetsies, Syriërs enz gebeurd. Dat duidt erop dat je kennelijk een groep individuen in je land hebt rondlopen/rijden die als de sodemieter ingetoomd moet worden.

Gr Ron
Ron, ik zeg nergens dat ik dat wel een goed idee vind. Er wordt al geschreven over sympatisering...pardon? Punt is dat Israel de onschuld zelf speelt en gewoon een bevolking aan het uitmoorden is. Niets meer, niets minder. Dat onze regering partij kiest en niet veroordeeld wat er in Gaza plaatsvindt vind ik onbegrijpelijk... En voor de goede orde, niet elke Isrealische burger is een extremist en niet elke Pallestijn is Hammas.

HSR

Bericht door HSR » 09 nov 2024, 11:05

Crookie schreef: 09 nov 2024, 09:54 In essentie heeft Nederland geen conflict met andere landen. Heerlijk toch? Alleen zijn er inter culturele conflicten die in onze steden worden uitgevochten. Niet alleen het incident van een paar dagen geleden maar ook de oost-afrikaanse clash in Den Haag vorig jaar, de criminaliteit en de aanhoudende explosies aldoor wat gewoon begint te worden.
Sadik Kahn wist dat mooi samen te vatten in 2017 dus we waren gewoon gewaarschuwd.

https://www.independent.co.uk/news/uk/h ... 22846.html

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2024, 11:07

Kijk, wat tips voor de volgens het buitenland oh zo vlijtige Nederlandse werknemer:
https://www.ad.nl/werk/zo-neem-je-slim- ... ~a1ea80f6/

Pfff... Geschreven door een echte Hollandse keukenmeid: Laila.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 nov 2024, 11:22

Robin schreef: 09 nov 2024, 11:07 Kijk, wat tips voor de volgens het buitenland oh zo vlijtige Nederlandse werknemer:

Dat kun je zelf ook bedenken, wat mij betreft een open deur. Echter heb je ook collega’s om rekening mee te houden. Deze vlieger gaat dus niet zo maar op. Dat dit een artikel oplevert… :coffee:

Arthur

Bericht door Arthur » 09 nov 2024, 11:24

Crookie schreef: 09 nov 2024, 09:54 In essentie heeft Nederland geen conflict met andere landen. Heerlijk toch? Alleen zijn er inter culturele conflicten die in onze steden worden uitgevochten. Niet alleen het incident van een paar dagen geleden maar ook de oost-afrikaanse clash in Den Haag vorig jaar, de criminaliteit en de aanhoudende explosies aldoor wat gewoon begint te worden.
Vergeet ook niet verkiezingen in bepaalde landen, of gewonnen voetbalinterlands van bepaalde landen en dat dan hier ‘vieren’ :tea:

JP

Bericht door JP » 09 nov 2024, 11:28

Arthur schreef: 09 nov 2024, 11:22
Robin schreef: 09 nov 2024, 11:07 Kijk, wat tips voor de volgens het buitenland oh zo vlijtige Nederlandse werknemer:

Dat kun je zelf ook bedenken, wat mij betreft een open deur. Echter heb je ook collega’s om rekening mee te houden. Deze vlieger gaat dus niet zo maar op. Dat dit een artikel oplevert… :coffee:
Ik heb met 24 dagen verlof, 56 dagen vrij, dus dat komt al in de richting, en met gewerkte feestdagen krijg ik TVT nog wat extra terug, en dat met gemiddeld 33.6u werken (...) in de week...... :coffee:
edit;telfout

Arthur

Bericht door Arthur » 09 nov 2024, 11:33

Idem hier, zo ongeveer. Alleen ook hier rekening houdende met collega’s. Je moet het wel een beetje verdelen ;)

Tom

Bericht door Tom » 09 nov 2024, 11:56

In delen van het land kunnen joden niet meer over straat. In delen van het land kunnen homo's niet meer over straat. Weet je waar dat nog meer niet kan? In het Midden-Oosten. Weet je wat daar ook niet kan? Vrouwen over straat. Sympathiseer nog een jaar of 10 verder met je zogenaamde progressieve partijen en we komen ook op dat punt.

Crookie

Bericht door Crookie » 09 nov 2024, 12:05

HSR schreef: 09 nov 2024, 11:05
Sadik Kahn wist dat mooi samen te vatten in 2017 dus we waren gewoon gewaarschuwd.

https://www.independent.co.uk/news/uk/h ... 22846.html
De grootste mafkees van de lokale politiek daar mijn hemel….

Sadik is overigens ‘gewoon’ geboren in Engeland en zijn opmerkingen
Geven niet de indruk iets te willen doen aan de criminaliteit en verdeeldheid in de stad.

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2024, 14:09

Tjakka Kahn?
Tom schreef: 09 nov 2024, 11:56 In delen van het land kunnen joden niet meer over straat. In delen van het land kunnen homo's niet meer over straat. Weet je waar dat nog meer niet kan? In het Midden-Oosten. Weet je wat daar ook niet kan? Vrouwen over straat. Sympathiseer nog een jaar of 10 verder met je zogenaamde progressieve partijen en we komen ook op dat punt.
Inderdaad.

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2024, 14:23

Ook pittig dit!
https://damespraatjes.nl/denise-om-deze ... phSW1t-OFg
Inmiddels gaat Denise al vijf jaar lang als Denise door het leven. “Maar eerst heette ik dus anders. Toen ik werd geboren, noemden mijn ouders mij namelijk Denoise. Je spreekt dit uit op z’n Frans, dus Deh-nwahs. Op papier ziet Denoise er nog best mooi uit, maar het goed uitspreken is lastig. Zo werd het vaak uitgesproken als ‘Dee-noojse’ en dan klinkt het meteen behoorlijk ordinair.
Breivik heet ook anders?

JP

Bericht door JP » 09 nov 2024, 14:30

Wat doe jij op damespraatjes ? Is dat nu het Libelle-forum gesloten is :hmmm:

Wel interessante topics......

https://damespraatjes.nl/niet-meer-mee-naar-de-sauna/

Plaats reactie