[img:1280:960]http://www.gummen.org/images/album/gumassen5.jpg[/img]
Veel plezier van die auto gehad, maar ook veel ellende.
Ik kocht hem in maart 2000, na 3 maanden kwijlen voor de showroom van de dealer, Century, besloot ik de knoop door te hakken ik ruilde mijn A3 180 pk FWD turbo in op de Imola gele S3. Vanaf het begin was ik gek van dat ding, prachtige Audi kwaliteit verpakt in een sportieve jas. De Auto had een zwart leren Recaro interieur, stoelen die erg goed zaten. De S3 was een quattro, eigenlijk de belangrijkste reden om voor die auto te kiezen. Want in die tijd was ik niet echt blij met 180pk en FWD Audi A3. Quattro deed alle tractie problemen vergeten. Ik liet de auto tunen met een ABT chip en met 250pk was het echt een king of the road.
[img:1280:960]http://www.gummen.org/images/album/gumassen12.jpg[/img]
Al snel was ik mee op de ring te vinden, De S3 voelde zo verschrikkelijk safe aan dat je het gevoel had dat het nooit fout kon gaan. Vele ronden heb ik plezier gehad met die auto, zijn grootste manco op de ring waren de remmen en via Dick Hoekendijk kocht ik een movít remmenset. Dat was een topinvestering, en bood extra veel remveiligheid. Een aantal circuitdagen gereden met gummen.net/org en ook dat was altijd dikke schik. Het model vond en vind ik nog steeds prachtig. Lekker dik en toch niet al te ordinair ondanks de gele kleur imola. Een kleur die je overigens vandaag de dag helemaal niet mee ziet op de weg.
Toch ook wel een boel vervelende dingetjes meegemaakt, kleine storingen die overigens perfect werden opgelost door de dealer. Tot aan een geplofte motor op de ring ergens in 2002. uiteindelijk viel dat achteraf allemaal mee omdat de Duitse dealer mij een nieuwe (gratis) motor aanbood, en zo kreeg ik bij 84000 km een nieuw hart in de auto. Wat gelijk het gevoel van een nieuwe auto gaf. Maar ik vergaf de S3 alles het was toch een beetje mijn oogappeltje qua auto. Want ondanks alles voelde de auto altijd top aan. En altijd dat klasse gevoel waar een Audi ijzersterk in is.
[img:1280:960]http://www.gummen.org/images/album/2gumassen5.jpg[/img]
Toch kwamen er barstjes in de S3 "relatie" ik wilde een opvolger kopen voor mijn 2e auto (een Seat Arosa) en had mijn oog laten vallen op de Mini Cooper S. Bij de koop was het overduidelijk de Seat werd ingeruild.. Maar de Cooper S kwam steeds dichter bij, en na diverse testritten werd ik overrompeld door de rijkwalteiten van de Cooper S dat ik steeds minder in de S3 zag. Maar ik kon uiteindelijk het niet over mijn hart verkrijgen om de S3 in te ruilen op de Cooper S en de Seat arosa ging weg.. Toen had ik 2 "sportwagens" op de oprit staan.. en mijn waarheid werd bevreesd.. ik pakte steeds minder de S3 voor funritten.. en ook voor andere dagelijkse ritten bleef de S3 staan. De Cooper S was het nieuwe "liefje" en na een paar maanden kwam ik tot de conclussie dat de S3 niet meer datgene bood wat ik altijd in hem had gevonden.. Driving fun... Er kwam een kleine aan en het besluit om hem in te ruilen voor een "saaie" sedan was toen snel gemaakt.
De S3 verdween geruisloos van het toneel.. Maar tot op vandaag heb ik altijd van de leuke momenten en herinneringen genoten die ik heb meegemaakt met deze auto...
Zolang ik hem had was het een fantastische auto..
Jaren later zag ik hem nog een keer terug op wegmisbruikers.. de eigenaar kon zijn rijbewijs inleveren, een waardige baas had ie gekregen

(foto's gummen.org)
[img:883:594]http://www.gummen.org/images/evenement/Zoekplaatje.jpg[/img]
[img:891:595]http://www.gummen.org/images/evenement/S3_b.jpg[/img]
[img:640:423]http://www.gummen.org/images/evenement/ring4.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.gummen.org/images/evenement/kingring8.jpg[/img]
[img:885:587]http://www.gummen.org/images/evenement/Topspeed.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.gummen.org/images/evenement/325_s3_5.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.gummen.org/images/evenement/325_s3_9.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.gummen.org/images/evenement/325_s3_7.jpg[/img]