Horloge / Horloges topic
- Downforce Hans
Re: Horloge / Horloges topic
Tis misschien vloeken in de kerk maar sinds ik die I watch ultra heb draag ik bijna geen gewone klok meer. Ze liggen allemaal in een kluis niks te doen wat eigenlijk best zonde is. Zo'n Omega Moonwatch wil ik ook nog graag hebben maar of ik hem ga dragen is weer een tweede. Dan vind ik sommige mooie klokken toch te duur om alleen maar weg te leggen. Hebben meer mensen hier last van?
- MParallel
- Auto: BMW
Geen last van, maar ik kan het me goed voorstellen. Net als een Rembrandt die je niet thuis kunt ophangen vanwege de waarde en hem dan in een kluis hebben liggen. Dat is hetzelfde als het schilderij niet bezitten. Dan beter wat leuks met je geld doen.
- JP
Een mooie klok niet dragen is als een leuke auto niet rijden, maar net als ook celibatair samenwonen......leerde ik gisteren 

Emiel schreef: 08 okt 2024, 13:17 (...)
"Not putting miles on your car is like not having sex with your girlfriend so she'll be more desirable to her next boyfriend”
- MParallel
haha ja. Je vrouw/vriendin niet gebruiken, ter behoud van meerwaarde voor de volgende gebruiker. 

-
Hier hetzelfde. Gaat ‘maar’ om een oris maar die heb ik ook nog maar een paar keer per maand om, nu zelfs sinds juni niet meer omgehad.. heb nu maar een watch winder gekocht zodat hij wel altijd goed staat als ik hem eens om wil.Downforce Hans schreef: 09 okt 2024, 15:13 Tis misschien vloeken in de kerk maar sinds ik die I watch ultra heb draag ik bijna geen gewone klok meer. Ze liggen allemaal in een kluis niks te doen wat eigenlijk best zonde is. Zo'n Omega Moonwatch wil ik ook nog graag hebben maar of ik hem ga dragen is weer een tweede. Dan vind ik sommige mooie klokken toch te duur om alleen maar weg te leggen. Hebben meer mensen hier last van?
- Downforce Hans
Die leuke auto rijd ik ook niet......JP schreef: 09 okt 2024, 15:43 Een mooie klok niet dragen is als een leuke auto niet rijden, maar net als ook celibatair samenwonen......leerde ik gisteren
Emiel schreef: 08 okt 2024, 13:17 (...)
"Not putting miles on your car is like not having sex with your girlfriend so she'll be more desirable to her next boyfriend”

- WJ
Ik kan dagelijks ook niet zonder, perfect voor werk en sport, maar alles wat ik daarnaast doe draag ik andere klokjes. (vrienden/restaurant/bios/dagje weg/etcetc)Downforce Hans schreef: 09 okt 2024, 15:13 Tis misschien vloeken in de kerk maar sinds ik die I watch ultra heb draag ik bijna geen gewone klok meer. Ze liggen allemaal in een kluis niks te doen wat eigenlijk best zonde is. Zo'n Omega Moonwatch wil ik ook nog graag hebben maar of ik hem ga dragen is weer een tweede. Dan vind ik sommige mooie klokken toch te duur om alleen maar weg te leggen. Hebben meer mensen hier last van?
Dan heb ik ook geen zin in al die meldingen enzo.
-
OnlineMartijn_bmw
Ik heb de Apple Watch juist weer weggedaan werd gek van de piepjes en nog meer scherm / afleiding.WJ schreef: 09 okt 2024, 20:25Ik kan dagelijks ook niet zonder, perfect voor werk en sport, maar alles wat ik daarnaast doe draag ik andere klokjes. (vrienden/restaurant/bios/dagje weg/etcetc)Downforce Hans schreef: 09 okt 2024, 15:13 Tis misschien vloeken in de kerk maar sinds ik die I watch ultra heb draag ik bijna geen gewone klok meer. Ze liggen allemaal in een kluis niks te doen wat eigenlijk best zonde is. Zo'n Omega Moonwatch wil ik ook nog graag hebben maar of ik hem ga dragen is weer een tweede. Dan vind ik sommige mooie klokken toch te duur om alleen maar weg te leggen. Hebben meer mensen hier last van?
Dan heb ik ook geen zin in al die meldingen enzo.
Terug naar oldschool horloge

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Apple Watch kan ik in mijn hoedanigheid als klokjesverkoper die geen Applewatch verkoopt gewoon niet 9-5 dragen, en ik ben er zeker niet tegen, maar 't zegt me ook niks(meer), ik had de Mk1 jaren terug, na een maand verkocht. Ik draag dus daily een Oris of een Seiko en het nog leukere spul draag ik soms weken niet, ligt in de kluis idd, maar het bezitsgenot is ook iets leuks...
.... alhoewel ik al dagen heb dat ik denk: ik kan ook wel een deel van die klokken ofzo wegdoen. Het 'waarom?' is nu een beetje weg. Ook met het nastreven van specialere DF auto's en die eens te hebben... Waarom? Die beleving heb ik nog nooit gehad...sorry, zal de leeftijd zijn....
.... alhoewel ik al dagen heb dat ik denk: ik kan ook wel een deel van die klokken ofzo wegdoen. Het 'waarom?' is nu een beetje weg. Ook met het nastreven van specialere DF auto's en die eens te hebben... Waarom? Die beleving heb ik nog nooit gehad...sorry, zal de leeftijd zijn....
- Jinx
Ik heb een aantal Apple Watches gehad en weer verkocht omdat ik ze irritant vond. Pas toen ik door kreeg dat je ALLE meldingen ook kunt uitzetten zodat het alleen een klok is die gezondheids data bijhoud heb ik hem standaard om de pols.
-
Skitterend ding met top mech-tech(maanstand/day/date) wel 'n prijs!
https://www.zenith-watches.com/en_us/pr ... 0-21-m3200

https://le.hodinkee.com/zenith-chronoma ... r-hodinkee
https://www.zenith-watches.com/en_us/pr ... 0-21-m3200

https://le.hodinkee.com/zenith-chronoma ... r-hodinkee
- Arthur
- Auto: Nr.51
Smartwatches heb ik nog nooit wat gevonden. Een normaal horloge vind ik veel mooier. Dan vind ik het wel weer leuker als het automaten zijn.
- JP
Op ons werk is een telefoon verboden, en een smartwatch gedoogd. Dan vind ik het wel fijn als je iets van bereik hebt met de buitenwereld, want als je tegen iemand zegt dat je soms 8-9u onbereikbaar bent, dan kijken ze je aan alsof je uit een ei komt. Dan kan ik altijd off-site wat sneller terugbellen.
- Arthur
Je belt me anders nooit terug 

- JP
Ik wil geen M340i, hoevaak moet ik je dat nog zeggen 

- Arthur
-
OnlineMartijn_bmw
- MParallel
"A Stunning Juxtaposition
Subtle in design, but bold in material..."
Nondejuu fl*kker ff lekker een eind weg man
Subtle in design, but bold in material..."
Nondejuu fl*kker ff lekker een eind weg man

-
En voila, het is een PAM00986 geworden. Wordt geleverd door Burger uit Maastricht. Snelle afhandeling, vriendelijk geholpen.Robin schreef: 02 jun 2024, 11:36 Bijv zoeken op Chrono24 bij een trusted seller in Benelux/D. Zou ik doen.
-
Mooi feli! Burger prima adres. Foto's?
- Jaws
Oei da’s een hele mooie. Goede keus, feli’s. En dan nu bandjes sparen, wisselen gaat lekker makkelijk
-
Het is dus deze?

WOW! Wat een topper, mijn moderne Panerai favoriet, ik zocht '10j terug' naar z'n voorloper(ongeveer) , de 270. Ook GMT én 10 dagen gangreserve, maar met dat mooie bolle glas:

WOW! Wat een topper, mijn moderne Panerai favoriet, ik zocht '10j terug' naar z'n voorloper(ongeveer) , de 270. Ook GMT én 10 dagen gangreserve, maar met dat mooie bolle glas:
- MParallel
Hoe zit dat nou met land van aankoop bij een klok? Het is natuurlijk waanzin en zou geen ene moer moeten uitmaken (garantie is sowieso internationaal), maar ja, mensen...
Dus een klok gekocht in, weet ik veel, Pakistan. Geen idee of daar high-end klokken AD's bestaan, maar je snapt me punt, tov een klok origineel aangeschaft in NL, DE, EU. Heeft dat nog invloed op de tweedehands markt?
Dus een klok gekocht in, weet ik veel, Pakistan. Geen idee of daar high-end klokken AD's bestaan, maar je snapt me punt, tov een klok origineel aangeschaft in NL, DE, EU. Heeft dat nog invloed op de tweedehands markt?
- Jinx
Maakt niet uit, alleen of er doos en papieren bijzitten telt op de tweedehands markt, niet in welk land het gekocht is.
-
Op dergelijke grote bedragen scheelt het allemaal niet veel, maar volgens mij zit er wel verschil in.
Zwitserland > EU noord-westen (Benelux/Duitsland/Frankrijk etc.) > EU zuid (Spanje/Portugal/Italie) > EU oost (Turkije/balkan) > rest van de wereld, of zo.
Buiten Schengen is importheffingen dus (voor ons in EU) niet snel aantrekkelijk.
Zwitserland > EU noord-westen (Benelux/Duitsland/Frankrijk etc.) > EU zuid (Spanje/Portugal/Italie) > EU oost (Turkije/balkan) > rest van de wereld, of zo.
Buiten Schengen is importheffingen dus (voor ons in EU) niet snel aantrekkelijk.