Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 10 okt 2024, 19:17

Jaws schreef: 10 okt 2024, 18:34 Ik verhuis uit de Randstad naar een klein dorp in Gelderland. Momenteel hebben we een lokale aannemer, installateur, electricien, tegelzetter en tuinman over de vloer. Allemaal juist geen slappe hap, maar hardwerkende jongens of met hardwerkende jongens in dienst. Die stuk voor stuk in het dorp willen blijven wonen waar ze zijn opgegroeid en waar ze hun werk hebben. Verdienen te weinig om een huis te kopen. Maar staan uiteraard wel ingeschreven voor een sociale huurwoning. Die komen slechts mondjesmaat beschikbaar, meestal door overlijden. De laatste 4 huurwoningen zijn toegewezen aan Syrische en Eritrese statushoudersgezinnen van buiten de regio. 2x raden welk sentiment dat teweeg brengt in het dorp. Wat daarbij niet helpt is dat de mannen van die gezinnen niet werken en de hele dag een beetje door het dorp lopen. Integreren in dit dorp kunnen deze statushouders wel op hun buik schrijven. Maar aan wie ligt dat?
Belachelijk inderdaad :bag:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 11 okt 2024, 01:08

Tjonge jonge dat je niet snapt waar dat aan ligt....... dat is hiervoor glashelder uitgelegd........ iets met nuanceren in combinatie met zelfreflectie of zelf reflectie met een verdienmodel en de 80% media met het plaatselijke krantje van het dorp en de regionale tv zender met die documentaire over het tuinpad van mijn vader ofzo :tooth:

Gr Ron

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 okt 2024, 07:03

^^ :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 okt 2024, 09:49

HSR schreef: 25 sep 2024, 13:38 Haha, mooie opmerking @Robin. Een van mijn UK partners verbaast zich daar ook altijd over. Offensive cycling noemt hij dat dan. In ieder ander land ben je dood met het zo hardgrondig aan de laars lappen van de verkeersregels en er stelselmatig maar vanuit gaan dat de andere medeweggebruikers je gezien hebben en zich aanpassen.
:lol:

Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 okt 2024, 10:16

:lol:

TLRS

Bericht door TLRS » 13 okt 2024, 02:03

Luco schreef: 10 okt 2024, 17:17 Ik schets juist hoe het nu niet gaat, en ja dat werkt goed, halfslappe jongeren die overal over klagen, van een werkdag van 8 uur raken ze al overspannen, maar willen wel een huis waarin alles af is.
Ik weet niet wat daar nu zo goed aan is. ze beseffen niet meer dat als je iets wilt hebben je er ook wat voor moet doen, en er ook offers voor moet brengen, dat mis ik nogal bij jongeren.
Het spijt me Luco maar klagen over klagende jongeren in een 1200 pagina lang topic over 'NL naar de haaien'. Niet dat jij dit topic eigenhandig gevuld hebt ofzo, maar laten we eerlijk zijn. Zegt toch iets over 'onze' generatie.

Het interesseert de meeste mensen gewoon te weinig om er zelf iets aan te willen doen. Dat is het gebrek aan offer wat mij opvalt. Mensen klagen liever over.. nouja eigenlijk van alles zolang het buiten hun invloedsfeer ligt. De overheid, de politiek, de buitenlanders, rutte, god, hitler. De kunst is dan om mensen te vinden die er hetzelfde over denken. Want een mens wil natuurlijk bevestiging van een ander dat ze het bij het juiste eind hebben. En hoeft niemand binnen die 'bubbel' de confrontatie aan te gaan met de werkelijkheid of met zichzelf. Als een stelletje fucking eindbazen.

Was getekend,
dronken aardbij

Robin

Bericht door Robin » 13 okt 2024, 07:31

Deze snap ik, TLRS :beer:

Hoe heet zo'n ding?
Afbeelding

Philipoo

Bericht door Philipoo » 15 okt 2024, 10:18

TLRS schreef: 13 okt 2024, 02:03
Luco schreef: 10 okt 2024, 17:17 Ik schets juist hoe het nu niet gaat, en ja dat werkt goed, halfslappe jongeren die overal over klagen, van een werkdag van 8 uur raken ze al overspannen, maar willen wel een huis waarin alles af is.
Ik weet niet wat daar nu zo goed aan is. ze beseffen niet meer dat als je iets wilt hebben je er ook wat voor moet doen, en er ook offers voor moet brengen, dat mis ik nogal bij jongeren.
Het spijt me Luco maar klagen over klagende jongeren in een 1200 pagina lang topic over 'NL naar de haaien'. Niet dat jij dit topic eigenhandig gevuld hebt ofzo, maar laten we eerlijk zijn. Zegt toch iets over 'onze' generatie.

Het interesseert de meeste mensen gewoon te weinig om er zelf iets aan te willen doen. Dat is het gebrek aan offer wat mij opvalt. Mensen klagen liever over.. nouja eigenlijk van alles zolang het buiten hun invloedsfeer ligt. De overheid, de politiek, de buitenlanders, rutte, god, hitler. De kunst is dan om mensen te vinden die er hetzelfde over denken. Want een mens wil natuurlijk bevestiging van een ander dat ze het bij het juiste eind hebben. En hoeft niemand binnen die 'bubbel' de confrontatie aan te gaan met de werkelijkheid of met zichzelf. Als een stelletje fucking eindbazen.

Was getekend,
dronken aardbij
Hier maak je een verrassend goed punt :coffee:

JP

Bericht door JP » 15 okt 2024, 21:04

Benieuwd welke punten die hier telkens voorbij komen, je daadwerkelijk als leek wat aan kan doen.

-migratie
-fatbikes
-woningbouw
-alles wat duurder wordt.

Alcohol lost niet alles op, tenzij je het aansteekt. :coffee:

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 16 okt 2024, 01:25

Gentrificatie door vluchtelingen en randstedelingen :( iedereen maar in zijn eigen postcode blijven?

Robin

Bericht door Robin » 17 okt 2024, 07:32

Dus we hadden 'een miljoen arme Nederlanders', maar door het anders te berekenen hebben we er 'maar' 540.000. Niet te bevatten die onzin.
https://www.ad.nl/binnenland/half-miljo ... ~ae24324e/

frankie

Bericht door frankie » 17 okt 2024, 10:20

Sja, wat mij opvalt:
Toch is de gunstige ontwikkeling volgens SCP-directeur Karen van Oudenhoven geen reden om achterover te leunen. ,,Er zijn 1,2 miljoen mensen die met hun inkomen vlak boven de armoedegrens zitten en geen vermogensbuffer hebben. Zij zijn dus kwetsbaar.”

Daarnaast is de ‘intensiteit’ van de armoede toegenomen. Mensen die onder de grens zitten, komen gemiddeld genomen meer tekort dan een paar jaar geleden. Opvallend is dat het aantal werkenden binnen deze groep toeneemt. Mensen in de bijstand staan er juist iets beter voor dan een paar jaar geleden.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 okt 2024, 11:46

frankie schreef: 17 okt 2024, 10:20 Sja, wat mij opvalt:
Toch is de gunstige ontwikkeling volgens SCP-directeur Karen van Oudenhoven geen reden om achterover te leunen. ,,Er zijn 1,2 miljoen mensen die met hun inkomen vlak boven de armoedegrens zitten en geen vermogensbuffer hebben. Zij zijn dus kwetsbaar.”

Daarnaast is de ‘intensiteit’ van de armoede toegenomen. Mensen die onder de grens zitten, komen gemiddeld genomen meer tekort dan een paar jaar geleden. Opvallend is dat het aantal werkenden binnen deze groep toeneemt. Mensen in de bijstand staan er juist iets beter voor dan een paar jaar geleden.
Dat laatste is inderdaad te gek voor worden... als er al een groep mensen moet zijn onder de armoedegrens laat dat dan de bijstand groep zijn en niet de werkende...

HansD

Bericht door HansD » 17 okt 2024, 12:26

Wat mij dan weer opvalt is de verklaring daarvan.
Het gaat vooral om zelfstandigen die een laag uurtarief krijgen en mensen in loondienst die maar weinig uren werken
Dus als je maar weinig uur werkt kun je 'arm' zijn. Oké, wat meer gaan werken dan wellicht? Het is maar een tip.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 17 okt 2024, 12:57

Volgens mij zijn er ook mensen die het prima vinden dat de toeslagen hun 24 uurs werkweek aanvullen.
Dat ze het op papier slecht zouden hebben, geeft denk ik niet altijd de realiteit weer.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 17 okt 2024, 13:16

Bij zo'n 25K per jaar krijg je volgens mij (als alleenstaande) alle toeslagen maximaal. Snap best dat sommige mensen die er niet echt op vooruit gaan als ze meer gaan verdienen, lekker onder dat bedrag blijven!
Laatst gewijzigd door Philipoo op 17 okt 2024, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 17 okt 2024, 13:21

€25k per maand red ik net niet zonder toeslagen :coffee:

frankie

Bericht door frankie » 17 okt 2024, 13:30

HansD schreef: 17 okt 2024, 12:26

Wat mij dan weer opvalt is de verklaring daarvan.
Het gaat vooral om zelfstandigen die een laag uurtarief krijgen en mensen in loondienst die maar weinig uren werken
Dus als je maar weinig uur werkt kun je 'arm' zijn. Oké, wat meer gaan werken dan wellicht? Het is maar een tip.
Ik zie die verklaring niet staan in het AD artikel? Of kijk ik er overheen?

Philipoo

Bericht door Philipoo » 17 okt 2024, 13:30

JP schreef: 17 okt 2024, 13:21 €25k per maand red ik net niet zonder toeslagen :coffee:
Je moet even de DF verdubbelaar aan je baas uitleggen!

frankie

Bericht door frankie » 17 okt 2024, 13:32

smiley schreef: 17 okt 2024, 12:57 Volgens mij zijn er ook mensen die het prima vinden dat de toeslagen hun 24 uurs werkweek aanvullen.
Dat ze het op papier slecht zouden hebben, geeft denk ik niet altijd de realiteit weer.
Ik denk, of mag toch hopen, dat die toeslagen wel bij het inkomen opgeteld worden om te bepalen of ze wel of niet onder de armoedegrens zitten.

HansD

Bericht door HansD » 17 okt 2024, 17:10

Staat in het Telegraaf artikel. Schijnbaar niet in het AD.

Robin

Bericht door Robin » 19 okt 2024, 14:29

Een buffer hebben/houden is altijd wel handig: De 185k in dit voorbeeld is wel erg veel en zie ik ook als een beetje als kop-in-t-zand en laksheid van die ondernemer Peter Melk die nu z'n huis moet verkopen.

Desalniettemin ziet het ervoor heel velen niet rooskleurig uit.
Ik ben gewoon begonnen in okt '22 met netjes terugbetalen, al was dat ook niet 'heel veel' relatief; senior zei altijd:
De overheid geeft je niks cadeau: waarvan akte.

Maargoed, de belastingdienst begint met zwaardere maatregelen, want bijv oorlogvoeren etc moet wél door blijven gaan natuurlijk hè...
https://nos.nl/artikel/2541333-fiscus-b ... n-te-innen

ErikS

Bericht door ErikS » 19 okt 2024, 15:36

Robin schreef: 19 okt 2024, 14:29 laksheid van die ondernemer Peter Melk die nu z'n huis moet verkopen.
Ahh, krijg ik aanmaningen, ach, die heb ik al zo vaak gehad. Boeiend. Letterlijk! :lol:

Karma!
Bij de belasting nooit, maar dan nooit zo mee omgaan.

Robin

Bericht door Robin » 19 okt 2024, 15:44

Dat inderdaad Erik.

Robin

Bericht door Robin » 30 okt 2024, 14:19

Zo'n boete is toch 'gewoon' broekzak-vestzak? COA is onderdeel overheid toch? Gelinked aan in ieder geval, dus waar gaat die boete naartoe en waar wordt ''t weer aan uitgegeven....
https://www.ad.nl/binnenland/fors-hoger ... ~ac6e5802/

Plaats reactie