Nederland gaat naar de haaien
-
Re: Nederland gaat naar de haaien
Haha, mooie opmerking @Robin. Een van mijn UK partners verbaast zich daar ook altijd over. Offensive cycling noemt hij dat dan. In ieder ander land ben je dood met het zo hardgrondig aan de laars lappen van de verkeersregels en er stelselmatig maar vanuit gaan dat de andere medeweggebruikers je gezien hebben en zich aanpassen.
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ik weet ook niet of in andere landen de fietsers ook heilig zijn, zelfs al sta je in Nederland stil met je auto en er rijdt een fietser tegen je aan dan ben je als automobilist nog schuldig en mag je opdraaien voor de kosten....volgens mij bestaan er weinig krommere wetten dan die in Nederland om de fietsers te beschermen.
Het is dus ergens ook wel logisch dat ze zich Jezus wanen, totdat ze een keer een echt harde klapper meemaken en blijkt dat ze toch niet meer opstaan na 3 dagen.

Het is dus ergens ook wel logisch dat ze zich Jezus wanen, totdat ze een keer een echt harde klapper meemaken en blijkt dat ze toch niet meer opstaan na 3 dagen.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
De vraag is, wat is de kruissnelheid ?;-)
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
666 km/h
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik merk ook regelmatig dat de fietser de voetgangersoversteekplaats gebruikt om voorrang af te dwingen.
- JP
Fietsers zijn de zwakkere weggebruikers dus is de automobilist altijd schuld. Vraag me af of dat in werkelijkheid ook zo is. Zijn er mensen hier die buiten hun schuld betrokken zijn geweest en die uiteindelijk schuldig zijn bevonden ?
-
Onlinejos_br
Ik heb in de tijd dat ik slijters moest bevoorraden met de vrachtwagen weleens zo'n fietser van zijn fiets getrapt, mafkees reed tegen mijn hiel aan terwijl ik met zo'n rolcontainer overstak. Ging net goed totdat die kwaad terug kwam!smiley schreef: 25 sep 2024, 18:30 Ik merk ook regelmatig dat de fietser de voetgangersoversteekplaats gebruikt om voorrang af te dwingen.
Jos.
-
Ah. Het is weer tijd om een rondje fietser bashen.
-
Vooral wielrenners.
Fietspadterroristen nog erger dan fatbikers...
Fietspadterroristen nog erger dan fatbikers...
-
Inderdaad! Puur vanuit 't niets. Waanbeelden hierboven! Totaal niet op valide argumenten gebaseerd en eigenlijk gewoon praktisch niet waar.
-
Ik heb wel eens gezegd toen ik in een gemeentelijke partij wilde zitten jaar of wat geleden, dat ik als eerste een deel van de centrumstraten/promenade 24/7 fietsvrij wil maken. Drama hier.
- tomgtr
- Artosevo
Ik reed ooit nog eens met de Evo over de Elzenweg, gewoon een autoweg, niet voor fietsers, waar je 80 mocht. Kom ik verderop een wielrenner tegen die achter een stadsbus hangt, zo'n 70 per uur. Ik rij er langzaam op in en toeter tegen die fietser dat die nogal idioot bezig was. Geeft hij me doodleuk de middelvinger
.......toen wilde ik er wel eventjes overheen rijden
....gek hè.....zonde van de Evo natuurlijk 

-
Evo=Evolution vs de Darwinist op de fiets:)
-
We hebben het over helmplicht bij e-bikes.
Maar succes ermee.
-
Sowieso lijkt het in het algemeen dat de prioriteit verschuift van veiligheid/betrouwbaarheid/voorspelbaarheid naar risico nemen. Misschien vanwege stress/druk/haast. Vroeger reed ik zelf ook defensiever, come to think of it.
Als dit zo is betwijfel ik of regels het op kunnen lossen. Gedrag sturen met regels of “straf”.. tja. Moet denk ik ook genoeg stimuleren van goed gedrag tegen over staan.
Als dit zo is betwijfel ik of regels het op kunnen lossen. Gedrag sturen met regels of “straf”.. tja. Moet denk ik ook genoeg stimuleren van goed gedrag tegen over staan.
- tomgtr
Nou foei. De topic titel is toch duidelijk “Helmplicht voor e-bikes”!
Trouwens ook echt eerste keer sinds ik mod ben dat er iemand off topic gaat. Foei. Niet meer doen!
- Philipoo
Ik vind die elektrische fietsen met helmplicht (zo'n speed pedelec) levensgevaarlijk. Van tevoren zie je niet hoe hard dat ding gaat en kan je dus ook niet inschatten dat ze ineens 2x zo snel als verwacht voor je voorbumper zitten!
- Philipoo
Oh en de plekken waar ze op de zelfde rijbaan als auto's moeten fietsen ze alleen maar in de weg..
- tomgtr
Klopt, het zal ooit wel wennen maar ik heb ook al een keer verkeerd geanticipeerd. Je schrikt je doodPhilipoo schreef: 26 sep 2024, 13:58 Ik vind die elektrische fietsen met helmplicht (zo'n speed pedelec) levensgevaarlijk. Van tevoren zie je niet hoe hard dat ding gaat en kan je dus ook niet inschatten dat ze ineens 2x zo snel als verwacht voor je voorbumper zitten!
-
tomgtr schreef: 26 sep 2024, 13:50Nou foei. De topic titel is toch duidelijk “Helmplicht voor e-bikes”!
Trouwens ook echt eerste keer sinds ik mod ben dat er iemand off topic gaat. Foei. Niet meer doen!

Ik zei 't gisteren toch? De tegenstanders hebben geen helm nodig....waarvan akte:)
(R)E(d)dit:
https://www.reddit.com/r/learndutch/com ... sion_mean/
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
-
Joh. De sfeer wordt er hier niet beter op.tomgtr schreef: 26 sep 2024, 13:50Nou foei. De topic titel is toch duidelijk “Helmplicht voor e-bikes”!
Maar mooi dat de mod het allemaal prima vindt.
- tomgtr
Prima wat? Dat iemand een mening heeft waar jij niet mee eens bent. Of dat iemand van het ene onderwerp naar ander onderwerp schuift in een algemeen discussiedraadje? Je verwacht censuur hier? Bans? Vertel. Als dat zo is zijn er morgen nog 3 mensen over of zo?
-
Ik was een heel epistol aan het schrijven over de sfeer e.d.
Maar die is blijkbaar anders dan ik hem ervaar.
Heb verder geen zin in discussie erover.
Maar die is blijkbaar anders dan ik hem ervaar.
Heb verder geen zin in discussie erover.