PDK plicht, staat op eenzame hoogte.
Dit itt DCT en of een ZF8 automaat.
Een tijdje terug in een M5 V10 gereden, leuk voor de beleving als je pedal to the metal rijd maar verder is het vooral jezelf aanpassen aan de bak. Ik vind het wel wat hebben als je de tijdsgeest erbij denkt
458, California , Ford GT 3.5 tt, SLS AMG hebben de Getrag 7DCL750tomgtr schreef: 12 okt 2024, 15:44
Ironisch genoeg maakt ZF volgens mij PDK en kocht BMW DCT in bij Gertrag (die ook de bakken voor Ferrari maakt?)
Pdk software kan ook worden aangepast.. dan is de bak nog net wat snellerRobin schreef: 12 okt 2024, 16:34458, California , Ford GT 3.5 tt, SLS AMG hebben de Getrag 7DCL750tomgtr schreef: 12 okt 2024, 15:44
Ironisch genoeg maakt ZF volgens mij PDK en kocht BMW DCT in bij Gertrag (die ook de bakken voor Ferrari maakt?)
BMW (M modellen en .35 ) de 7DCI600 Getrag dus ook.
Waarbij de cijfers staan voor Nm dacht ik. Dan ben ik mooi de Sjaak met 700Nm![]()
Maar met software kom je een heel end
Nu een bak.
PDK zou best door ZF geproduceerd kunnen worden, maar volgens mij wel exclusief voor Porsche. Dit in tegenstelling tot die Getrag variant. Volgens mij heeft Porsche zelf namelijk ook veel R&D werk in die dubbele koppelingsbakken zitten. Waren zelfs in de jaren 70 al aan het pionieren met die techniek voor hun lange afstandsracers.Geen idee waar en waarom BMW-Porsche-Ferrrari ergens voor kiest
https://www.kfz-betrieb.vogel.de/40-jah ... a-1088437/Daan schreef: 12 okt 2024, 23:34PDK zou best door ZF geproduceerd kunnen worden, maar volgens mij wel exclusief voor Porsche. Dit in tegenstelling tot die Getrag variant. Volgens mij heeft Porsche zelf namelijk ook veel R&D werk in die dubbele koppelingsbakken zitten. Waren zelfs in de jaren 70 al aan het pionieren met die techniek voor hun lange afstandsracers.Geen idee waar en waarom BMW-Porsche-Ferrrari ergens voor kiest
Met xHP verkies ik de ZF8 toch echt boven de M-DCT. En de ZF8 is standaard ook perfect met het gaspedaal te sturen. Vreemd dat jij dat anders ervaart.romo schreef: 13 okt 2024, 08:14 Geen rant, geen rel, wel een pragmatische constatering. Ik wil ook niemand de maat nemen op zijn of haar waarneming en beleving. Hieronder staat hoe ik het zie, voel, beleef, met "enige" ervaring met deze bakken.
In de automaatstand komt een M-DCT gruwelijk tekort tov PDK, DCT voelt en begrijpt je gasvoet niet of te laat, staat dientengevolge meestentijds in het verkeerde verzet, knettergek word/werd ik er van (ik geef toe volledig subjectief, maar ik schrijf uiteraard mijn beleving)
De PDK heb ik in 3 varianten gereden; 981 GTS, 718 GT4, momenteel 718 GT4RS, en in geen van die gevallen heb ik de PDK in automaat stand ook maar 1 keer kunnen betrappen op het niet in het juiste verzet staan in de omstandigheid die daar om vroeg. Het klopte en het klopt altijd en overal.
De ZF8 mag je als niet zijnde een dubbel koppeling concept niet 1 op 1 vergelijken, en is sowieso de slechtste er uit.
Dus;
1 PDK
2 Op ruime afstand M-DCT
3 Nog verder weg ZF8
Ik snap eigenlijk ook niet waarom er tegenwoordig een automaat met koppelomvormer in een M product moet, behoudens het feit dat het om kostenbeheersing zal gaan.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot] en 28 gasten