3 jaar inmiddels? Maar zoektocht een paar keer gestaakt omdat de markt harder steeg dan mijn budget.Richardt. schreef: 30 sep 2024, 15:53 @Joel, hoelang ben je inmiddels al zoekende? (naar een woning)

3 jaar inmiddels? Maar zoektocht een paar keer gestaakt omdat de markt harder steeg dan mijn budget.Richardt. schreef: 30 sep 2024, 15:53 @Joel, hoelang ben je inmiddels al zoekende? (naar een woning)
Als zijn leeftijd in zijn forumnaam staat, dan is hij al een eind op weg.Arthur schreef: 30 sep 2024, 15:34 Ligt dat ook niet een beetje aan je leeftijd? Weet niet hoe oud Lex is? Maar ben je al wat gevorderd bent, qua leeftijd, kan het best makkelijk (of leuk) zijn om te huren en een beetje pot verteren.
In 2020 kocht ik eens iets via Marktplaats. Goh, leuk appartement, woon je hier al lang blabla. Nee, hij huurde dit pas sinds kort omdat hij z’n vorige appartement recent verkocht had. Hij vertelde dat hij ruim 60k overwaarde had en was er van overtuigd dat de markt in 2021 ging crashen dus had z’n huis te koop gezet om na de crash weer goedkoop te kunnen kopen.Sabberjoch schreef: 30 sep 2024, 14:26en met een beetje "pech" hebben we over 10 jaar nog geen crash gehad, dan had je graag nu gekocht...Arthur schreef: 30 sep 2024, 13:24 Enige is als er iets gebeurt waardoor de markt klapt. Maar dat is niet te voorspellen. En dan is het stil zitten en wachten op betere tijden.
Dan ben je getild, niet betalenEstoque schreef: 30 sep 2024, 10:04 Van de week eens tijd genomen om mijn taxatierapport (van de woning die ik heb gekocht) eens door te lezen.
154 pagina's.
Taxatiewaarde: 310
Kosten rapport: 700,-
Tijd dat de taxateur er is geweest: 15 min
Het is dat het teveel werk is om alle details onleesbaar te maken, maar eigenlijk wil ik hem uploaden om jullie het te laten zien. Want het is nog droeviger dan een profielwerkstuk van een 4e jaars VMBO Kaderstudent, die een praktische vervolgopleiding wil doen ipv theorie, maar gedwongen wordt achter de pc te kruipen.
Samenvatting:
4 verschillende lettertypes
3 verschillende kleuren lettertypes
146 pagina's zijn overduidelijk al vaker gebruikt (+-95%)
De woning waar hij mee vergeleken wordt qua waardebepaling, is niet vergelijkbaar. (ex sociale huur, geen uitbouw, geen zonnepanelen, andere wijk, geen 3e verdieping).
Er zitten welgeteld 3 foto's van mijn huis in het rapport. Waarvan 2x de zelfde foto (1 op voorkant, 1x in vergelijk)
Verbouwhistorie is een kopie van Funda.
Ik geloof dat als je een beetje handig bent met software, je alle gevraagde informatie voor het rapport door de software online kunt laten ophalen en plaatsen in een standaard PDF document, je dan zelf 2 foto's van de buitenkant schiet op een donderdagavond, tegen de schemering. Je die 700,- in 20min kunt verdienen.
Van alle belachelijke dingen die je allemaal moet kopen voor je eerste huis. Is dit het enige waarvan ik tot nu toe denk; 'Zonde van het geld!"
Dan moet je je er een beetje in verdiepen, want een energielabel is niet meer zo makkelijk, overal moeten bewijzen van zijn.Sabberjoch schreef: 30 sep 2024, 10:23Gelukkig mag je die weer opvoeren bij je belastingaangifte volgend jaar.Estoque schreef: 30 sep 2024, 10:04
Van alle belachelijke dingen die je allemaal moet kopen voor je eerste huis. Is dit het enige waarvan ik tot nu toe denk; 'Zonde van het geld!"
Maar wel met je eens, is lekker graaien voor amper werk. Energielabel zelfde geneuzel, rapportjes zijn ook maar beperkt geldig, dus die kunnen lekker schrijven.
Bij ons ook het grootste deel van de overbieding mee kunnen financieren, hoefde slechts 8k eigen geld bij.Woppa schreef: 29 sep 2024, 21:56 Je woont / zoekt ook in het westen van het land toch? Ik heb nog niemand in mijn omgeving gehoord die eigenlijk niet het gebodene getaxeerd (of zo goed als) heeft gekregen.
Onze aankoopmakelaar zei ook. Als dit is wat de markt er voor over heeft is het wel heel bot om te zeggen dat het huis dus niet deze waarde heeft.
Dat is ook onmogelijk, want vrouwen zojn emotionele wezens die niet aanslaan op reden en objectiviteit.
Slovenië is echt veel mooier dan Zweden, als je tenminste van bergen houdt.
Nog een poging, zelfde wijk, 7 m2 minder, 5k meer geboden. Zal wel niet voldoende zijn, maar durfde niet meer te bieden.Joël D. schreef: 19 sep 2024, 11:35 Gefeliciteerd!
Ik ben ook weer op zoek. Maar 10% overbieden bleek tot nu toe nog niet voldoende te zijn.![]()
Voorzichtig gefeliciteerd!
Super!