Vorige week zondag met de auto de Nürburgring Nordschleife maar weer eens getrotseerd! Nu dus met nieuwe remmen, onderstel, wielen en verse uitlijning. En dat gaat erg goed, mits de banden goed warm zijn. Zijn ze dat niet, dan is 'ie tamelijk tail-happy en toch nog wel een beetje tricky hier en daar. Dat is wel een aandachtspuntje voor de eerste ronde, en dan zeker de eerste paar kortere bochten.
Eigenlijk vier hele lekkere rondes kunnen rijden ondanks dat het best druk was. In de vierde ronde helaas wat stom geweest. In de Stefan-Bellof-S wilde ik wat enthousiast een E36 (eat your heart out BMW rijders

) inhalen, maar ging te vroeg en te ver naar links en raakte daarmee met mijn wiel linksvoor een vieze rand van een grijze kerb die daar ligt. Met helaas als gevolg een dikke deuk in mijn velg. Gekscherend is de band nog volledig in tact en blijft deze netjes op druk. Ik voel nu wel een trilling in mijn stuur, maar dit is echt minimaal in verhoudin tot de toch wel stevige vervorming van de velg. Gelukkig kosten deze velgen niet de wereld dus ik heb maar meteen een nieuwe besteld. Later kijk ik wel of deze nog gericht kan worden, en zo ja dan heb ik een reservevelg klaarliggen voor het geval dat.
Natuurlijk smaakt dit alles naar meer! Gisteren, tijdens de Green Hell driving days ook nog even terug gegaan (dit was het originele plan i.p.v. vorige week zondag). Helaas zonder Fiesta want de nieuwe velg is nog niet geleverd, deze verwacht ik ergens aankomende dagen. Dan gaat het langzaam richting winterslaap en kan ik me rustig aan focussen op de volgende modificaties. Denk aan sportstuur, kuipstoelen, rear seat delete, front splitter etc.