Rijd al meer dan 10 jaar tussen de 400 en 500pk, terwijl ik meer fun heb in mijn 95pk clio met handbak...
En ik vind de F8x is bij rustig rijden net een grote stofzuiger

Ontzettend herkenbaar!WillemBoer schreef: 26 sep 2024, 15:26 Nou dat klinkt misschien raar, maar met het nieuwe onderstel ligt de grens alleen maar verder weg…dus de behoefte om hard te gaan wordt alleen maar groter, en merk juist dat ik daar ook niet echt behoefte meer naar heb.
Rijd al meer dan 10 jaar tussen de 400 en 500pk, terwijl ik meer fun heb in mijn 95pk clio met handbak...
En ik vind de F8x is bij rustig rijden net een grote stofzuiger![]()
toch ook we iets meer dan 95PKWillemBoer schreef: 27 sep 2024, 07:51 Haha!
Ik ga een mooie 997 Carrera 2S 3.8 handbak proberen, ben benieuwd of dat is wat ik zoek!
Daarom is mijn insteek juist terug naar auto's waar de grens dichterbij ligt: smallere bandjes geven meer plezier!Woppa schreef: 27 sep 2024, 11:45 Benieuwd of dat niet hetzelfde gevoel geeft, namelijk dat er meer vermogen in zou moeten om het spannend te maken en dat je er te gemakkelijk hard mee kan gaan.
Als je wil, ben je welkom om eens te testen waarom ik mijn F80 weg heb gedaan en een saaie 4 pitter oude-mannen-cabrio heb gekochtWillemBoer schreef: 28 sep 2024, 17:28 ^Ja misschien wel, heb ook nog geen idee wat het moet worden.
De 997 vond ik erg licht in de neus worden op hoge snelheid, mss wennen… maar verder is de beleving wel erg goed, motor geluid had ik wat meer van verwacht bij rustig rijden, hoor graag van een (echt) roffeltje tijdens het cruisen of half gas door de toeren heen gaan. Vond het het geld (dik 40k) niet waard in ieder geval.
Een cayman T 718 2.0 met handbak een tijdje geleden gereden, die is me nog het beste bevallen van allemaal, helaas was die snel verkocht. De 4 cil boxer heeft een mooie roffel, trekt lekker hard door te toeren en onderin niet thuus… dat heeft wel iets.
Een andere kijk op exact hetzelfde punt. Ik merkte juist dat als ik de F80 ergens dwars gooide op droog, nog 1-2x doorschakelde ik vervolgens zomaar op dubbel de toegestane snelheid uit kwam. In Mexico uiteraard. Maar omdat het potentieel zo hoog ligt ga je direct zo belachelijk hard dat het vervolgens tegenover de Mexicaanse agent ook niet meer goed te praten is.Arthursx schreef: 01 okt 2024, 11:04 Natuurlijk ligt de grens bij een F80 verder weg dan bij een MX5, maar ik vind juist dat je met meer vermogen veel meer kan spelen. Bijvoorbeeld, bij mijn oude 323ti moest ik echt moeite doen om op droog wegdek dwars te gaan, waardoor het allemaal wat lomper/harder ging. Met een F80 daarentegen, kun je geweldige powerslides neerleggen dankzij het hogere vermogen, zonder dat je meteen enorm hard gaat. Dat vind ik juist het mooie eraan, in plaats van continu op de limiet te zitten met een auto die weinig vermogen heeft.
Eerder gas los laten, dubbel toegestane snelheid doe je alleen op het circuitPhilipoo schreef: 01 okt 2024, 11:09 Een andere kijk op exact hetzelfde punt. Ik merkte juist dat als ik de F80 ergens dwars gooide op droog, nog 1-2x doorschakelde ik vervolgens zomaar op dubbel de toegestane snelheid uit kwam. In Mexico uiteraard. Maar omdat het potentieel zo hoog ligt ga je direct zo belachelijk hard dat het vervolgens tegenover de Mexicaanse agent ook niet meer goed te praten is.
Sarcasme meter uitstaan vandaag?Philipoo schreef: 01 okt 2024, 12:09 Eens Willem, als je dan toch aan het spelen bent is de verleiding om door te halen zo groot; Mexico is dan wel vermakelijk met een F8X. Alleen als er politie kijkt is de pret van zo'n korte duur. Volgende punt was voor mij dat het met dagelijkse ritten gewoon niet de ervaring brengt die je wilt, maar wel best oncomfortabel is. (DCT, veel rolgeluid, veel herrie, laag etc)
Overigens een beetje schijnheilig dat "dubbele snelheid doe je allen op het circuit". Alsof je nooit op een dijkweg langer dan 3 seconde het gas ingetrapt hebt, want dan kom je vrij vlot boven de 120 uit.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Andreass, Fabian, mark123, Thomas H, Ti-Tourist (Erik) en 6 gasten