Ik heb onder mijn vorige M135i twee sets Michelin CrossClimate weggereden, eerst de "+", daarna de "2". Fijne band voor Hollandse winters, doen het op nat wegdek beter dan een volledige winterband en die paar keer dat het toch onverwacht winters is natuurlijk veel beter dan een zomerband. Lekker stille band ook, en voldoet aan de Knot-wensen, want dankzij V-profiel trek je mooie dichte strepen.
Slechts één keer een week lang echt mee door sneeuw en ijs gereden (ik heb geen wintersport-ambities), maar begin dit jaar werd ik bijvoorbeeld verrast door stevige hagelbuien en een volledig witte A2 en A12, waar niet op gestrooid was. Zag paar auto's in de vangrail hangen terwijl ik zelf onbezorgd door kon rijden, is voor mij genoeg reden om niet op zomerbanden door te rijden. Ook fijn dat je ze met wisselvallig voorjaarsweer minder snel aan stront rijdt dan volledige winterbanden.
Nu is het tijd voor een verse set, maar in de laatste tests van o.a. Tyrereviews en Autobild Sports Car is het juist de Pirelli Cinturato All Season SF3 die bijzonder goed scoort. Uitblinker qua stuurgevoel en resistentie tegen aquaplaning. Beter op nat dan de Michelin CrossClimate 2, minder op sneeuw. Nou verwacht ik een verhouding van 99% nat vs 1% sneeuw, dus dat past mij wel.

Deze tests overigens met 19" onder Golf GTI en 18" onder BRZ, dus ook weer niet direct truttenschudder-banden.