Zelf maar even naar de lokale bandentoko die nog niet door een rubbergrootgrutter is overgenomen. Even kijken, ja toch een tijdje met die platte band doorgereden, dus afschrijven, we zetten een 2e hansje erop met netzoveel aan profiel en de monteur €20 in de kontzak geduwd, bedankt !
Maar nu heb ik zelf, voor wie het nog niet wist, een Ford Focus. Nu heb ik wel 3 setjes winters, maar dat was VW, en da'h gaat nie passen.
Dus maar eens de bandenboermevrouw eens lief aangekeken voor een knap setje edelmetaal met dito winterbanden. Alvast, voor het geval dat..... alleen de mevrouw kwam nog al met interessante vragen;
Lang verhaal nog wat korter. Kijkend naar de laatste winters, waarom zou je nu graag winterbanden willen, en al helemaal in 18".
Ja, mijn oog wil ook graag wat.
Ok, goed even wat op papier gezet, en je bent > €1300 kwijt. Maar....."waarom pak je met je 12kkm per jaar niet een 4-seasonband".
Eigenlijk nooit bij nagedacht, en dan ben je < €800 kwijt. Wel voor een goede set Michelin CrossClimate's
Voordeel;
- niet meer wisselen
- geen 2e set die in de weg ligt.
- geen dure set met dito RDKS sensoren (dik €250 voor een set)
- dus goedkoper.
Nadeel;
- iets langere remweg
- iets meer geluid, sommige stoort dit
- zout wat inwerkt op de matte sportvelgen ?
Dus wederom een afweging, want inderdaad een winter hebben we niet gehad, en echt op wintersport wordt het toch niet voor mij.
Ik zit wel al snel over de grens met Duitsland dus het moet wel voldoen aan de daar geldende eisen.