Wel gewoon mooi ingericht zo.
Nu een huis kopen
-
Re: Nu een huis kopen
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
En goed verhaal weer Wouter. Boom(er)verzorger, dat vind ik wel wat voor Flip & Eeuwe:)
-
Ze zijn wel eerlijk. "Te renoveren huis".
In Nederland zou dit karakterestieke woning heten en 3x zo duur zijn.
- JP
Alleen in België is een tank in je tuin dichterbij dan je denkt....... 
1 liter mazout is 10.4kWh, een kuub gas is 12.4kWh. Voor het gemak hanteren ze 1 liter voor 1m3 gas, mazout kost bij afname minimaal 2000liter € 0,77 per liter.

Moet je dat weer gaan omrekenen want die rekenen alles naar kWh.- Ondergrondse mazouttank (3.200 liter - locatie: achter de woning rechts), met geldig conformiteitsattest.
1 liter mazout is 10.4kWh, een kuub gas is 12.4kWh. Voor het gemak hanteren ze 1 liter voor 1m3 gas, mazout kost bij afname minimaal 2000liter € 0,77 per liter.
- Robin
Even opgezocht. Ik had geen idee:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stookolie
Lijkt op:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mazout_(drank)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stookolie
Lijkt op:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mazout_(drank)
- Kasteel
- Robin

As we speak kun je beter zeggen 50 euro is 48 euro:)
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
OnlineFabian
Van de week: vraagprijs 249. Geboden 281. Was 2e qua bod, maar hoogste bod was 311. Koekoek!Fabian schreef: 19 sep 2024, 11:39 Nichtje is ook druk bezig met dr eerste huis aankoop hier in het zuiden. Hypo+starterslening via gemeente+30K van ouders. Kan ze net aan 280K besteden. Zou je toch iets mee moeten kunnen kopen zou je denken....
Alles waar ze nu geweest is ging uiteindelijk tussen de +10 en +20% boven vraagprijs weg (ook de klushuizen), dus overal achter het net gevist. Ik had het ook wel verwacht, maar voor haar is het wel teleurstelling na teleurstelling.
-
Aangezien de mediane huizenprijs inmiddels boven de €475k ligt, is het segment onder de drie ton de onderkant van de markt...
https://www.nvm.nl/nieuws/2024/hittegol ... izenmarkt/
https://www.nvm.nl/nieuws/2024/hittegol ... izenmarkt/
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dan gaat er ook iets mis in de prijsstelling en/of de makelaar krijgt extra commissie over het bedrag dat overboden wordt. Neemt die weg dat het verschil tussen 281 en 311 inderdaad wel waanzinnig is.
-
Het is wel ruim 25% boven de vraagprijs van €249k maar in losse euro's (€62k) 'slechts' een nieuwe BMW...
- Arthur
- Auto: Nr.51
Heb je die voor 62k?? 

- JP
Collega (single, budget ±€280k) heeft nog steeds niets gevonden. wel veel bezichtigingen gedaan, maar biedt nooit meer dan de vraagprijs.JP schreef: 26 aug 2024, 10:49 Gefeliciteerd Tom
2.5e week al de sleutels, gaat dat zo snel bij de notaris? Vraag dit voor een collega, die zag het prijzencircus en heeft verkocht, kan alleen nog niets nieuws vinden. Zijn huidige huis wordt uiterlijk 1 Dec beschreven. Bij ons duurde het hele papierkraam vorig jaar 4 maanden.
Stress begint nu toch wel toe te slaan, maar een backup plan, in vorm van kijken voor te huren (geld weggooien volgens hem) of tijdelijk vakantieparkje wil die ook niet.
-
Dat zie je hier ook veel gebeuren. Wij hebben in de gekte 3 jaar geleden ook 22% overboden en dat is nu weer terug. Huizen worden lager in de markt gezet zodat veel mensen komen en er hoog geboden wordt. Daarom moet je dus in een lager segment kijken dan wat je op basis van de funda prijzen denkt te gaan betalen.
En verhaal van JP: dat schiet echt niet op. Dan ga je geen huis krijgen en loop je alleen achter de markt aan. Keuze maken of je het wil voor vraagprijs +20%, of gewoon stoppen met zoeken.
Ook met een budget van 280k is een stijging van 1% per maand 3k extra sparen..
En verhaal van JP: dat schiet echt niet op. Dan ga je geen huis krijgen en loop je alleen achter de markt aan. Keuze maken of je het wil voor vraagprijs +20%, of gewoon stoppen met zoeken.
Ook met een budget van 280k is een stijging van 1% per maand 3k extra sparen..
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
De makelaars verdubbelen hun courtage door de overbiedconstructie.
https://www.telegraaf.nl/financieel/617 ... overbieden
Tot het overbieden fenomeen klaar is, lijkt vraagprijs bieden niet te werken.
- JP
Tsja, je moet er wel een beetje bovenop zitten.
Onlangs hem deze doorgestuurd, binnen 5 minuten nadat die online kwam;
https://www.peterdevor.nl/aanbod/woning ... estraat-7/
€215k vraagprijs, wacht die 3 dagen om dan te horen dat de bezichtigingsronde vol is. Oh en dan vallen over de badkamer
€215k vraagprijs, wacht die 3 dagen om dan te horen dat de bezichtigingsronde vol is. Oh en dan vallen over de badkamer

-
OnlineLuco
Tja, dan gaat die toch lekker op straat slapen.JP schreef: 29 sep 2024, 20:09 Tsja, je moet er wel een beetje bovenop zitten.
€215k vraagprijs, wacht die 3 dagen om dan te horen dat de bezichtigingsronde vol is. Oh en dan vallen over de badkamer![]()
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Gewoon als alleenstaande een mooie camper kopen, daar een tijdje in wonen. Kun je gelijk gratis op vakantie.
En verder een paar bitcoins kopen plus de volgende bullrun afwachten. Kun je daarna een heel leuk huis kopen. Geen financieel advies uiteraard, ik zou niet durven!

Laatst gewijzigd door Wouter81 op 29 sep 2024, 20:17, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Kan me niet voorstellen dat dit hier het geval is. Anders letten de verkopers niet op.smiley schreef: 29 sep 2024, 20:07 De makelaars verdubbelen hun courtage door de overbiedconstructie.
3 Huizen in hetzelfde rijtje, 2 al verkocht in september 1 nu nieuw op funda
80 m2: 495 > 609
77 m2: 500 > 631
Nu de nieuwe (zelfde afwerking)
86m2 (dakkapel) met een vraagprijs van 499… dus die gaat ook wel weer naar de 630 zou je zeggen.
Zou me verbazen als de verkopers dan een hoge commissie gaat betalen boven de 499k.
-
Wel lastig hypotheekje te krijgen op een camper.Wouter81 schreef: 29 sep 2024, 20:15 Gewoon als alleenstaande een mooie camper kopen, daar een tijdje in wonen. Kun je gelijk gratis op vakantie.En verder een paar bitcoins kopen plus de volgende bullrun afwachten. Kun je daarna een heel leuk huis kopen. Geen financieel advies uiteraard, ik zou niet durven!
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Jezus, dan zou ik als koper ook niet willen weten wat het 2e bod was.Fabian schreef: 29 sep 2024, 16:26Van de week: vraagprijs 249. Geboden 281. Was 2e qua bod, maar hoogste bod was 311. Koekoek!Fabian schreef: 19 sep 2024, 11:39 Nichtje is ook druk bezig met dr eerste huis aankoop hier in het zuiden. Hypo+starterslening via gemeente+30K van ouders. Kan ze net aan 280K besteden. Zou je toch iets mee moeten kunnen kopen zou je denken....
Alles waar ze nu geweest is ging uiteindelijk tussen de +10 en +20% boven vraagprijs weg (ook de klushuizen), dus overal achter het net gevist. Ik had het ook wel verwacht, maar voor haar is het wel teleurstelling na teleurstelling.

Nu niet overbieden is ook zonde van je tijd dan. Dan kan je net zo goed niet gaan kijken. Wil/kan je niet 10% overbieden, blijf dan gewoon thuis.JP schreef: 29 sep 2024, 19:55Collega (single, budget ±€280k) heeft nog steeds niets gevonden. wel veel bezichtigingen gedaan, maar biedt nooit meer dan de vraagprijs.JP schreef: 26 aug 2024, 10:49 Gefeliciteerd Tom
2.5e week al de sleutels, gaat dat zo snel bij de notaris? Vraag dit voor een collega, die zag het prijzencircus en heeft verkocht, kan alleen nog niets nieuws vinden. Zijn huidige huis wordt uiterlijk 1 Dec beschreven. Bij ons duurde het hele papierkraam vorig jaar 4 maanden.
Stress begint nu toch wel toe te slaan, maar een backup plan, in vorm van kijken voor te huren (geld weggooien volgens hem) of tijdelijk vakantieparkje wil die ook niet.
Ik ben nu ook aan het kijken (budget 340k ish), maar vraagprijs > 325k ga ik niet eens bezichtigen, weet dan bij voorbaat dat ik kansloos ben. Lastige vind ik overigens wel de vraagprijs vs bod vs taxatiewaarde. Theoretisch gezien wordt het getaxeerd op de vraagprijs en moet je het verschil uit eigen zak betalen. En dan is 30k overbieden ineens best veel geld.
Tsja, dan wil je dus echt niet kopen. Je moet er inderdaad bovenop zitten. Laatst moest ik tijdens een bezichtiging aan de makelaar vragen om nog een bezichtiging voor een ander huis te regelen. Ik had meteen gemaild, maar die hadden ze niet gezien. Toen ik de volgende dag belde was het al vol.JP schreef: 29 sep 2024, 20:09 Tsja, je moet er wel een beetje bovenop zitten.
€215k vraagprijs, wacht die 3 dagen om dan te horen dat de bezichtigingsronde vol is. Oh en dan vallen over de badkamer![]()
-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
Je woont / zoekt ook in het westen van het land toch? Ik heb nog niemand in mijn omgeving gehoord die eigenlijk niet het gebodene getaxeerd (of zo goed als) heeft gekregen.
Onze aankoopmakelaar zei ook. Als dit is wat de markt er voor over heeft is het wel heel bot om te zeggen dat het huis dus niet deze waarde heeft.
Onze aankoopmakelaar zei ook. Als dit is wat de markt er voor over heeft is het wel heel bot om te zeggen dat het huis dus niet deze waarde heeft.
- JP
Met de hedendaagse apps en notifications, is het echt geen astronautenwerk om er bovenop te zitten. Het is niet dat er elke dag tientallen potentiële huizen in je budget en zoekcirkel voorbij komen. Daarbij op veel plekken inschrijven als zoekende, zodat je in hun vijver zit.
Zodra een huis op Funda komt, is er al uit die vijver gevist. Eigenlijk is dat online komen van een huis nog niet eens nodig, zo veel zoekende heb je.
Zodra een huis op Funda komt, is er al uit die vijver gevist. Eigenlijk is dat online komen van een huis nog niet eens nodig, zo veel zoekende heb je.
Begreep dat de campermarkt net zo'n gekke prijzen hanteert als bij huizen, to the moon !
- Jaws
Mijn ervaring is ook dat taxateurs naar het bedrag toewerken dat de opdrachtgever nodig heeft. Ik moest mn oude woning laten taxeren voor een overbruggingshypotheek. Woning werd getaxeerd oip de vraagprijs. Kopers lieten dezelfde woning in dezelfde periode taxeren. Werd getaxeerd op de (hogere) verkoopprijs.