
Mark z'n IS200 turbo
-
OnlineLuco
- Berichten: 29373
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mark z'n IS200 turbo
mooi project 

- Markjuhpro
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 04 sep 2024, 20:49
- Auto: BMW 130i, Lexus IS200
Re: Mark z'n IS200 turbo
Thnx! Ik houd me wel als ingenieur bezig met autotechniek maar het fabriceren etc. is puur hobbymatig.
- Markjuhpro
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 04 sep 2024, 20:49
- Auto: BMW 130i, Lexus IS200
Re: Mark z'n IS200 turbo
Deze zomer de verse motor ingereden en afgesteld, niet op de vermogensbank geweest dus wat hij aan vermogen deed zou ik niet durven zeggen. Maar het ging al aardig vlot met 1,5 bar aan laaddruk
Ondertussen staat de auto weer op assteuntjes om er van de winter weer lekker aan te sleutelen want er is toch nog veel waar ik niet tevreden mee ben.
Zo is bijvoorbeeld de HX35 turbo te groot, hij komt pas echt op stoom vanaf 5000 toeren en dat zou ik tot graag op zn minst 1000 toeren lager zien. Bijkomend is dat de (interne) wastegate dan weer te klein is waardoor de laaddruk doorschiet boven de ingestelde waarde. Dit tijdelijk kunnen oplossen door de (elektronische) gasklep bij vollast te sluiten naar 35% maar dit is ook niet ideaal want hierdoor heeft hij ook wat last van compressor surge. Tijd voor een beter gematchte turbo dus.
Nu is het oog gevallen op een GTX2867R, een echte Garret past niet bij het budget voor deze auto dus voor de chinese variant gegaan van Pulsar turbo systems. Veel goede ervaringen over gehoord dus ben benieuwd hoe het uitpakt.

Zo ongeveer elke aansluiting op de nieuwe turbo is anders dus werk genoeg om alles aan te passen.
Gelukkig kan ik tussen het spruitstuk en de turbo een adapter kwijt van T3 naar de v-band aansluiting dus m'n spruitstuk hoeft gelukkig niet aangepast te worden. De turbo plaatsing ziet er een beetje vreemd uit zo ver van de motor af, maar het werkt wel beter met alle aansluitingen ten opzichte van de HX35. Om te voorkomen dat het spruitstuk gaat scheuren ga ik de turbo van onder nog ondersteunen.

En hopelijk komt de auto deze keer knapper de schuur uit dan hij erin is gegaan. Ik kocht de auto met schade en de beschadigde voor en achterbumper zaten er altijd nog op. Altijd al een auto willen hebben met een bodykit dus mooi excuus om er eindelijk een keer mee te beginnen. Dit is een glasvezel replica van de alleen in japan geleverde originele TRD neo gita (gita = de wagon uitvoering van de IS200/300) bodykit aangepast de sedan . De achterbumper wordt een echte Chargespeed exemplaar maar die moet nog uit Japan komen en dat duurt even.

Ondertussen staat de auto weer op assteuntjes om er van de winter weer lekker aan te sleutelen want er is toch nog veel waar ik niet tevreden mee ben.
Zo is bijvoorbeeld de HX35 turbo te groot, hij komt pas echt op stoom vanaf 5000 toeren en dat zou ik tot graag op zn minst 1000 toeren lager zien. Bijkomend is dat de (interne) wastegate dan weer te klein is waardoor de laaddruk doorschiet boven de ingestelde waarde. Dit tijdelijk kunnen oplossen door de (elektronische) gasklep bij vollast te sluiten naar 35% maar dit is ook niet ideaal want hierdoor heeft hij ook wat last van compressor surge. Tijd voor een beter gematchte turbo dus.
Nu is het oog gevallen op een GTX2867R, een echte Garret past niet bij het budget voor deze auto dus voor de chinese variant gegaan van Pulsar turbo systems. Veel goede ervaringen over gehoord dus ben benieuwd hoe het uitpakt.

Zo ongeveer elke aansluiting op de nieuwe turbo is anders dus werk genoeg om alles aan te passen.
Gelukkig kan ik tussen het spruitstuk en de turbo een adapter kwijt van T3 naar de v-band aansluiting dus m'n spruitstuk hoeft gelukkig niet aangepast te worden. De turbo plaatsing ziet er een beetje vreemd uit zo ver van de motor af, maar het werkt wel beter met alle aansluitingen ten opzichte van de HX35. Om te voorkomen dat het spruitstuk gaat scheuren ga ik de turbo van onder nog ondersteunen.

En hopelijk komt de auto deze keer knapper de schuur uit dan hij erin is gegaan. Ik kocht de auto met schade en de beschadigde voor en achterbumper zaten er altijd nog op. Altijd al een auto willen hebben met een bodykit dus mooi excuus om er eindelijk een keer mee te beginnen. Dit is een glasvezel replica van de alleen in japan geleverde originele TRD neo gita (gita = de wagon uitvoering van de IS200/300) bodykit aangepast de sedan . De achterbumper wordt een echte Chargespeed exemplaar maar die moet nog uit Japan komen en dat duurt even.

- Martijn M
- Berichten: 3652
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Mark z'n IS200 turbo
Mooie upgrades! Voorbumper en skirts staan altijd goed op zo'n IS.
- Markjuhpro
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 04 sep 2024, 20:49
- Auto: BMW 130i, Lexus IS200
Re: Mark z'n IS200 turbo
De downpipe is ook aangepast voor de nieuwe turbo.
Gelijk een flex stuk toegevoegd om de stress op het uitlaatspruitstuk te verkleinen.
En aansluitingen voor een backpressure en EGT sensor toegevoegd.

Gelijk een flex stuk toegevoegd om de stress op het uitlaatspruitstuk te verkleinen.
En aansluitingen voor een backpressure en EGT sensor toegevoegd.

- Daan2D
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 18 nov 2009, 22:57
Re: Mark z'n IS200 turbo
Flinke upgrade turbo zo.
Ben niet zo van de autostyle catalogus, maar de IS kan het best goed hebben moet ik toegeven!
Leuk om te volgen

Ben niet zo van de autostyle catalogus, maar de IS kan het best goed hebben moet ik toegeven!
Leuk om te volgen


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten