Het eten van vlees

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
SlowCo

Re: Het eten van vlees

Bericht door SlowCo » 18 sep 2024, 00:41

Knot schreef: 17 sep 2024, 16:08 zat een berg zout in... maar was heerlijk!
Zout? Dat vindt je toch smerig...?:

Pagina 33:
Knot schreef: 09 sep 2024, 13:17 Het is vaak wat je gewend bent, sommige mensen kiepen achterlijk veel zout over hun patat en aardappels etc, kiep je er de helft overheen vinden ze het smerig, wat voor een ander al verschrikkelijk veel kan zijn.

Eet het gewoon zonder, gooi je er iets overheen dan vind ik het weer smerig, je hebt er niks aan verder voor je gezondheid.

Zelfde als mensen die een ei eten en elke hap er een berg zout op kiepen, dan hou je gewoon jezelf voor de gek.

JP

Bericht door JP » 19 sep 2024, 13:37

Knipoog hè ;)

Afbeelding

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 19 sep 2024, 13:46

Knipoog, zeker. Maar wel weer met een minachtende ondertoon naar een bepaalde groepering. Past helemaal in dit topic.

JP

Bericht door JP » 19 sep 2024, 14:14

Eigenlijk naar 2 groeperingen, dat klopt ja.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 sep 2024, 14:31

Eeuwe schreef: 19 sep 2024, 13:46 Knipoog, zeker. Maar wel weer met een minachtende ondertoon naar een bepaalde groepering. Past helemaal in dit topic.
Ja jij naar de zogenaamde 'Boomers'.

:lollerdelol:

Geef Eeuwe een Oscar :beer:

Edit:
Afbeelding

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 20 sep 2024, 10:02

Wouter81 schreef: 07 sep 2024, 15:26 Hier op Curaçao zijn boodschappen duur (veel import) maar is vlees juist goedkoop. Twee biefstukken voor €3,50. Ik eet dus veel vlees hier. :)

Momenteel ook een interessant boek aan het lezen: https://www.amazon.com/Carnivore-Diet-S ... 162860350X
Heb het boek ook. Al bijna 2 jaar 90-95% carnivore. 🥳
Levenskwaliteit is zoveel beter geworden.

Robin

Bericht door Robin » 20 sep 2024, 10:06

Van omnivoor naar 90% carnivoor is óók verandering :thumbup:

Woke/BLM/#metoo en al die toestanden die 'we' allemaal omarmden een paar jaar terug, nu de rug toekeren is óók verandering. :whistle:

(Ben trouwens pro gay en anti Islam en Vaticaan)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 sep 2024, 11:22

indobesar schreef: 20 sep 2024, 10:02
Wouter81 schreef: 07 sep 2024, 15:26 Hier op Curaçao zijn boodschappen duur (veel import) maar is vlees juist goedkoop. Twee biefstukken voor €3,50. Ik eet dus veel vlees hier. :)

Momenteel ook een interessant boek aan het lezen: https://www.amazon.com/Carnivore-Diet-S ... 162860350X
Heb het boek ook. Al bijna 2 jaar 90-95% carnivore. 🥳
Levenskwaliteit is zoveel beter geworden.
Ah interessant! Hoor ik van meer die dit hebben gedaan. Vertel eens wat meer. :)

TLRS

Bericht door TLRS » 20 sep 2024, 12:56

Robin schreef: 19 sep 2024, 14:31
Edit:
Afbeelding
Zou zijn afzeiken als humor worden gezien als er geen mens door zou worden geraakt? Ik denk dat hij die lijn meer nodig heeft dan ie zich realiseert.

Robin

Bericht door Robin » 20 sep 2024, 13:51

Ik denk dat hij het dan tegen mensen zoals 'jij ' heeft TLRS. Dus hij heeft een punt. Zoals zo vaak.

Vooral z'n laatste zin. Daar gaat 't blijkbaar om....

TLRS

Bericht door TLRS » 20 sep 2024, 15:05

Robin schreef: 20 sep 2024, 13:51 Ik denk dat hij het dan tegen mensen zoals 'jij ' heeft TLRS. Dus hij heeft een punt. Zoals zo vaak.

Vooral z'n laatste zin. Daar gaat 't blijkbaar om....
Lol denk je dat ik aanstoot aan 'm neem :D

In mijn ogen is hij een soort professionele eikel en legt uit waarom hij vind dat ie dat mag zijn. Ik vind het een beetje ordinair. Alsof ie zegt it's okay to be an asshole.

Dat gezegd hebbende, zou hij zijn kritiek toepassen op z'n eigen denkbeelden dan denk ik dat het wel eens heel interessant zou kunnen worden. Zie dat ook nog wel gebeuren eigenlijk.

Robin

Bericht door Robin » 20 sep 2024, 15:18

Die man maakt comedy en schopt tegen heilige huisjes enzo, ik hou daar wel van. Jij minder merk ik aan 'professionele eikel', ik denk dat Ricky daar geen aanstoot aan zou nemen. Ik weet 't wel zeker:)

JP

Bericht door JP » 20 sep 2024, 16:33

Professioneel asshole zijn….. ik doe het voor de helft :coffee:

https://www.express.co.uk/celebrity-new ... cellar/amp

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 20 sep 2024, 17:55

Hij is goed voor 140 miljoen.
Voornamelijk binnengelopen met The Office syndicatie.
Zelfs als ie gecancelled wordt amuseert ie zich wel.

Kadett

Bericht door Kadett » 20 sep 2024, 18:09

Hij is te droog/rationeel zonder drammend over te komen om gecanceled te worden. Een Pierce Morgan, provoceert veel meer en speelt direct op de emotie van de ander in waar Ricky meer relativeert.

TLRS

Bericht door TLRS » 20 sep 2024, 20:51

Ok hij heeft geld, und? :D Wat zegt dat dan..
Robin schreef: 20 sep 2024, 15:18 Die man maakt comedy en schopt tegen heilige huisjes enzo, ik hou daar wel van. Jij minder merk ik aan 'professionele eikel', ik denk dat Ricky daar geen aanstoot aan zou nemen. Ik weet 't wel zeker:)
In mijn beleving is het niet langer verfrissend, relevant of gewaagd om tegen heilige huisjes aan te schoppen. Of nouja, misschien wel.. bijvoorbeeld wat vermoedelijk zijn eigen heilige huisjes zijn. Zoals misschien de vrijheid van meningsuiting of wat men ervaart als 'de wetenschap'.

Het is not done ervan uit te gaan dat mensen fysiek tegen tikken kunnen. Vinden we allemaal heel erg normaal. Maar verbaal is er een soort ongeschreven regel dat iedereen overal tegen moet kunnen. Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder vanzelfsprekend ik het vind.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 20 sep 2024, 20:55

TLRS schreef: 20 sep 2024, 20:51 Ok hij heeft geld, und? :D Wat zegt dat dan..
Dat ie blijkbaar voldoende komisch talent heeft om dat bij elkaar geharkt te hebben...

Z'n serie 'After life' op Netflix is ook een pareltje.

TLRS

Bericht door TLRS » 20 sep 2024, 21:31

SlowCo schreef: 20 sep 2024, 20:55 Dat ie blijkbaar voldoende komisch talent heeft om dat bij elkaar geharkt te hebben...

Op een of andere manier vind ik het lastig om het te zien als een talent. Maargoed, zal wel aan mij liggen.

De trailer ziet er op zich wel interessant uit.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 20 sep 2024, 22:43

TLRS schreef: 20 sep 2024, 21:31 Op een of andere manier vind ik het lastig om het te zien als een talent. Maar goed, zal wel aan mij liggen.
Het is je vergeven. Jij zal jouw 140 miljoen euro vast op een serieuzere manier verdiend hebben... :lol:

TLRS

Bericht door TLRS » 21 sep 2024, 01:11

SlowCo schreef: 20 sep 2024, 22:43 Het is je vergeven. Jij zal jouw 140 miljoen euro vast op een serieuzere manier verdiend hebben... :lol:
Wat is dat toch met iemand z'n rijkdom.. word het gezien als een teken van iemands kwaliteit ofzo?

Robin

Bericht door Robin » 21 sep 2024, 07:40

SlowCo schreef: 20 sep 2024, 20:55
TLRS schreef: 20 sep 2024, 20:51 Ok hij heeft geld, und? :D Wat zegt dat dan..
Dat ie blijkbaar voldoende komisch talent heeft om dat bij elkaar geharkt te hebben...

Dit. Topserie.

En/maar TLRS laat gewoon door zijn 'afschuw' ervan eigenlijk zien wat Gervais bedoelt.
Vraagje aan TLRS, heb je voorbeelden van Gervais die in jouw beleving aanstootgevend zijn?

Gervais speelt niet/nooit letterlijk op de man/persoon, hij pakt hele(bevolkings) groepen aan. Stuk voor stuk. Vinger op de zere plek; ik heb hem eigenlijk nog nooit kunnen betrappen op onjuistheden/onwaarheden en als iemand anders dat wel deed(hem daarop kunnen betrappen), dan kom je uiteindelijk bij die 'mark' en wie 'm getekend heeft.

Ik vind veel comedy géén comedy, vooral de fokking nonsense van veel vrouwelijke(vaak USA) comedienes, tranentrekkend vaak, maar Ricky is een van mijn favorieten. Het is en blijft comedy, en als je het aanstootgevend vindt en je voelt je offended: So what?
Afbeelding

Dan nog iets: Het vrije woord..... wat Salman Rushdie heeft ervaren na het schrijven van De Duivelsverzen, wat Pim Fortuyn met de dood heeft moeten bekopen....
Wat te denken van Theo van Gogh?
En dat was/is géén comedy. Letterlijk niet.

TLDR: Als je iets(van Gervais) aanstootgevend vindt, dan kijk je toch gewoon niet? Simpel. De wereld draait wel door.
Ook met schijnheiligen die zich overal proberen tussen te wurmen. En die 'jij' nu misschien ziet als 'Verlosser'.

deze blijft skitterend:)

EDIT dit topverhaal er even bij:

:coffee:

TLRS

Bericht door TLRS » 21 sep 2024, 09:30

Ok ik probeer even te analyseren wat hier precies gebeurd Robin. Misschien heb ik wat prikkelende woorden gebruikt eerder en raakt dat een heilig huisje.. wat komisch zou zijn en misschien een beetje de bedoeling lol. Wekken de prikkelende woorden de suggestie dat ik moeite met ‘m heb, maar is echt niet zo. Probeer nauwkeurig te benoemen hoe ik z’n modus operandi ervaar, een observatie. En ja, ik vermoed dat de wereld dat op dit moment niet per se nodig heeft, dat wel.

Zoals ik zei, als iemand een ander een tik op z’n bek geeft.. vinden we ook niet dat de ontvanger dan maar moet leren incasseren. Of als er bij de overheid een werkgroepje een, voor hun overzichtelijk, regeltje gaat opleggen aan zelfstandigen.. die omkomen in een spanningsveld van regels.. niet klagen maar dragen?

Komt allemaal erg ‘Not my fucking problem’ over. De vrijheid van meningsuiting kan nuttig zijn om niet altijd op eieren te hoeven lopen.. maar is misschien minder geschikt als excuus voor eender wie om dan maar nergens meer iets om te geven. Want dat neigt een beetje naar aso.. toch?

Robin

Bericht door Robin » 21 sep 2024, 09:53

Appels met peren TLRS, appels met peren. Dit is comedy. Dat met tik op z'n bek, ja dat doen bepaalde culturen en filosofieen als het vrije woord hun niet aanstaat(Volkert vd G, Mohammed B etc) dát is aso. En meer dan dat.

De overheid is géén comedy, verre van. Dus ik heb niet het idee dat wij mekaar begrijpen, maar ik begrijp Ricky, Stephen, Rowan én Salman donders goed.

En ik vind ook écht dat juist de wereld mensen die ik hierboven noem(niet zijnde Volkert en Mohammed) meer dan nodig heeft.....jij niet blijkbaar(zeg je zelf)

Robin

Bericht door Robin » 21 sep 2024, 10:15

Vond 'm wel geinig en gelinked aan waar we 't over hebben....
Afbeelding

TLRS

Bericht door TLRS » 22 sep 2024, 01:35

Robin schreef: 21 sep 2024, 09:53 Appels met peren TLRS, appels met peren. Dit is comedy. Dat met tik op z'n bek, ja dat doen bepaalde culturen en filosofieen als het vrije woord hun niet aanstaat(Volkert vd G, Mohammed B etc) dát is aso. En meer dan dat.

De overheid is géén comedy, verre van. Dus ik heb niet het idee dat wij mekaar begrijpen, maar ik begrijp Ricky, Stephen, Rowan én Salman donders goed.

En ik vind ook écht dat juist de wereld mensen die ik hierboven noem(niet zijnde Volkert en Mohammed) meer dan nodig heeft.....jij niet blijkbaar(zeg je zelf)
Het gevoel bekruipt me een beetje dat m'n gedrevenheid de verwachting wekt dat ik uit ben op een extreme oplossing zoals censuur.

Het is soms net alsof de vrijheid van meningsuiting geen grenzen kent. En als je zegt ja maar comedy dan begrijp ik je heel goed. En geniet ik ook van de vrijheid die sommige comedians zich aanwenden. Maar het zo opzoeken van grenzen lijkt iets wat door de hele maatschappij steeds meer de norm lijkt. En dat is misschien deels een bron van de verdeeldheid. Het is net alsof een gesprek over een gematigde vorm off limits is, dogmatisch maybe.. op een bepaalde manier is dat best wel frappant. Comedy is soms ook bespreekbaar maken wat buiten het publieke oog ligt. Maatschappelijk relevante onderwerpen op de kaart zetten.

Freedom of speech is not just for people you agree with zegmaar.

Mensen hebben het zo hoog op met vrijheid van meningsuiting en wetenschap. Maar eigenlijk kom ik meer en meer tot de conclusie dat mensen het verdedigen als een heilig huisje. Een excuus om alles te mogen zeggen en een verwachting dat de wetenschap wel alles oplost. En als het de wetenschap niet is, dan de politiek wel, de premier, god of nouja een ander dus. Misschien is de vrijheid van meningsuiting niet bedoelt als excuus om alles te mogen zeggen maar om fouten te mogen maken. Om wat te kunnen proberen, te participeren en te ontwikkelen. Zelf vragen te formuleren, na te jagen en te herzien.

Plaats reactie