SlowCo schreef: 20 sep 2024, 20:55
TLRS schreef: 20 sep 2024, 20:51
Ok hij heeft geld, und?

Wat zegt dat dan..
Dat ie blijkbaar voldoende komisch talent heeft om dat bij elkaar geharkt te hebben...
Z'n serie 'After life' op Netflix is ook een pareltje.
Dit. Topserie.
En/maar TLRS laat gewoon door zijn 'afschuw' ervan eigenlijk zien wat Gervais bedoelt.
Vraagje aan TLRS, heb je voorbeelden van Gervais die in jouw beleving aanstootgevend zijn?
Gervais speelt niet/nooit letterlijk op de man/persoon, hij pakt hele(bevolkings) groepen aan. Stuk voor stuk. Vinger op de zere plek; ik heb hem eigenlijk nog nooit kunnen betrappen op onjuistheden/onwaarheden en als iemand anders dat wel deed(hem daarop kunnen betrappen), dan kom je uiteindelijk bij die 'mark' en wie 'm getekend heeft.
Ik vind veel comedy géén comedy, vooral de fokking nonsense van veel vrouwelijke(vaak USA) comedienes, tranentrekkend vaak, maar Ricky is een van mijn favorieten. Het is en blijft comedy, en als je het aanstootgevend vindt en je voelt je offended: So what?
Dan nog iets: Het vrije woord..... wat Salman Rushdie heeft ervaren na het schrijven van De Duivelsverzen, wat Pim Fortuyn met de dood heeft moeten bekopen....
Wat te denken van Theo van Gogh?
En dat was/is géén comedy. Letterlijk niet.
TLDR: Als je iets(van Gervais) aanstootgevend vindt, dan kijk je toch gewoon niet? Simpel. De wereld draait wel door.
Ook met schijnheiligen die zich overal proberen tussen te wurmen. En die 'jij' nu misschien ziet als 'Verlosser'.
deze blijft skitterend:)
EDIT dit topverhaal er even bij: