Mijn gedachteSlowCo schreef: 01 aug 2024, 18:19 Eventueel de zuigers met die bekers in een ultrasoonbad zetten. Dan komt die koolaanslag en roestvorming misschien wel los.

Mijn gedachteSlowCo schreef: 01 aug 2024, 18:19 Eventueel de zuigers met die bekers in een ultrasoonbad zetten. Dan komt die koolaanslag en roestvorming misschien wel los.
Nee dit staat los van de koolaanslag, alle zuigers hebben koolaanslag en bij de andere 6 draaien ze gewoon vrij rond.EricT schreef: 01 aug 2024, 16:21 Zuigerveren zitten vast door de koolaanslag ,je kunt ze wel een jaar in de diesellolie laten staan maar dat maakt niks uit .zuigerveren verwijderen en nieuwe zuigerveren monteren .
Als ik die mogelijkheid had, dan had ik dat zeker gedaan!SlowCo schreef: 01 aug 2024, 18:19 Eventueel de zuigers met die bekers in een ultrasoonbad zetten. Dan komt die koolaanslag en roestvorming misschien wel los.
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-2 ... n-reiniger///MarcelRvB schreef: 02 aug 2024, 10:52Als ik die mogelijkheid had, dan had ik dat zeker gedaan!SlowCo schreef: 01 aug 2024, 18:19 Eventueel de zuigers met die bekers in een ultrasoonbad zetten. Dan komt die koolaanslag en roestvorming misschien wel los.
Oh, ik wist niet dat die dingen zo betaalbaar waren. Ik heb nog een hoop delen schoon te maken voor montage dus dat gaat zeker van pas komen.SlowCo schreef: 02 aug 2024, 11:14https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-2 ... n-reiniger///MarcelRvB schreef: 02 aug 2024, 10:52Als ik die mogelijkheid had, dan had ik dat zeker gedaan!SlowCo schreef: 01 aug 2024, 18:19 Eventueel de zuigers met die bekers in een ultrasoonbad zetten. Dan komt die koolaanslag en roestvorming misschien wel los.
Voor acht tientjes kun je al aan de gang ermee. Misschien gelijk een grotere/betere kopen want daar heb je in de toekomst vast vaker plezier van.
https://www.hbm-machines.com/nl/c/ultra ... 20oplopend
Nee ik heb geen ultrasoon reinigerEeuwe schreef: 02 aug 2024, 16:34 Crookie heeft ook zo’n ding toch? Misschien kan hij je er mee helpen?
En wat zou dat vuil dan precies zijn dan?alleen roest ?///MarcelRvB schreef: 02 aug 2024, 10:52Nee dit staat los van de koolaanslag, alle zuigers hebben koolaanslag en bij de andere 6 draaien ze gewoon vrij rond.EricT schreef: 01 aug 2024, 16:21 Zuigerveren zitten vast door de koolaanslag ,je kunt ze wel een jaar in de diesellolie laten staan maar dat maakt niks uit .zuigerveren verwijderen en nieuwe zuigerveren monteren .
De cilinders waar deze zuigers uit komen stonden vol water en dat is er langs gesijpeld. De groeven zitten vol met vuil. Bij beide zuigers heb ik 2 van de 3 zuigerveren losgekregen met remreiniger en een luchtpistool, daarna ingeölied en ze zijn verder prima. Nu voor de laatste hardnekkige veren even weken en dan verwacht ik ze ook los te krijgen.
Nee, de veren zien er allemaal nog goed uit. Bij de 2 'probleemgevallen' zat er inderdaad licht roest op de veren, vandaar dat ze vast zaten, maar dat is met de ultrasoonreiniger verholpen. Ik heb een speciaal reinigingsmiddel gebruikt.Crookie schreef: 11 aug 2024, 22:08 Goed bezig. Ga je niet voor nieuwe veren? Lijkt me dat deze (mogelijk) roest schade kunnen hebben of was het alleen vuil?
Mooi!///MarcelRvB schreef: 11 aug 2024, 17:39 N.a.v. de tip van SlowCo een ultrasoonreiniger aangeschaft.
Haha, nou ik hoor het wel als iemand een ultrasoonbad nodig heeft.SlowCo schreef: 11 aug 2024, 22:52Mooi!///MarcelRvB schreef: 11 aug 2024, 17:39 N.a.v. de tip van SlowCo een ultrasoonreiniger aangeschaft.
Nou weten we wie er zo'n ding heeft op DF![]()
Jazeker, het zijn rekbouten, dus die mag je sowieso niet hergebruiken.RJK schreef: 12 aug 2024, 00:55 Lekker bezig. Drijfstanglagers van mijn M60B40 zagen er soortgelijk uit. Gebruik je nieuwe boutjes in de drijfstangen? Heb ik wel gedaan.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], GRzep en 7 gasten