Allemaal aan de all-season banden ?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Zed240

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Zed240 » 08 sep 2024, 13:37

Precies, er wordt een heel ding van gemaakt, maar die allseasonbanden met M+S waren er echt al bijna niet meer, zeker niet bij de grote merken.

In de sneeuw scoren de meeste moderne allseasonbanden al heel dicht tegen winterbanden aan, maar een van de Goodyears kwam recentelijk in een Duitse test zelfs vergelijkbaar met zomerbanden uit de test bij droog/nat. Nog even en zelfs wij fanatiekelingen staan op allseasons. :D

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 08 sep 2024, 14:07

Die tests zijn volgens mij niet altijd helemaal conform de waarheid en dan ligt het er ook nog aan met welke zomerbanden ze het vergeleken hebben en ook met welke winterbanden en dan heb je ook nog een verschil in wat mensen verwachten van een band. :df:
Ik geloof nooit dat zo'n all-season hetzelfde presteert als zowel een goeie zomerband als een goeie winterband, hier komen ze er in ieder geval voorlopig nog niet onder. :D

Knot

Bericht door Knot » 08 sep 2024, 14:52

Het zal nooit als een pilot 4S gaan presteren natuurlijk maar op een daily vind ik het ideaal, heb zowel Hankook als Continental gereden best wat kilometers en vooral op natte sneeuw en veel regen vind ik het ruim voldoende grip, zeker voor die paar echte vlokken die hier soms vallen.

Heb je echte bergen sneeuw ala wintersport zul je toch sokken of kettingen om moeten leggen of je nou op een allseason of op een winterband staat.

Opa

Bericht door Opa » 08 sep 2024, 21:13

Wij hebben als winterband de Continental Wintercontact TS850P eronder liggen en dat is echt een prima band in zowel regen, sneeuw als op droog asfalt, met nog een redelijk stijve wang.
Toch is de Bridgestone S001 zomerband net effe beter op het droog en die heeft een nog wat stijvere wang....denk ook dat ie wat minder hard slijt in droge en warme omstandigheden, dus ik blijf gewoon wisselen tussen deze 2. :D

jos_br

Bericht door jos_br » 08 sep 2024, 21:49

Ik heb hier alleen maar gezeur met all seasons qua geluid. Vindt het zelf ook een ergernis dat die banden eigenlijk altijd geluid maken.

Jos.

Knot

Bericht door Knot » 08 sep 2024, 22:40

Die snelheden die jij rijdt hoor je ze wel ja 🤓

JP

Bericht door JP » 09 sep 2024, 11:15

All season is de phev onder de autobanden.......de keren dat je er profijt van hebt, die zijn verwaarloos :coffee:

Arthur
Auto: Nr.50

Bericht door Arthur » 29 sep 2024, 14:04

Hier maar ff, best interessant stukje over de regels in D.

https://topgear.nl/autonieuws/hoeveel-p ... terbanden/

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 sep 2024, 14:40

Arthur schreef: 29 sep 2024, 14:04 Hier maar ff, best interessant stukje over de regels in D.

https://topgear.nl/autonieuws/hoeveel-p ... terbanden/
Leuk stuk inderdaad! Vooral dat profiel diepte stuk is voor mij ook nieuw :D

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 30 sep 2024, 10:18

Ik heb onder mijn vorige M135i twee sets Michelin CrossClimate weggereden, eerst de "+", daarna de "2". Fijne band voor Hollandse winters, doen het op nat wegdek beter dan een volledige winterband en die paar keer dat het toch onverwacht winters is natuurlijk veel beter dan een zomerband. Lekker stille band ook, en voldoet aan de Knot-wensen, want dankzij V-profiel trek je mooie dichte strepen.

Slechts één keer een week lang echt mee door sneeuw en ijs gereden (ik heb geen wintersport-ambities), maar begin dit jaar werd ik bijvoorbeeld verrast door stevige hagelbuien en een volledig witte A2 en A12, waar niet op gestrooid was. Zag paar auto's in de vangrail hangen terwijl ik zelf onbezorgd door kon rijden, is voor mij genoeg reden om niet op zomerbanden door te rijden. Ook fijn dat je ze met wisselvallig voorjaarsweer minder snel aan stront rijdt dan volledige winterbanden.

Nu is het tijd voor een verse set, maar in de laatste tests van o.a. Tyrereviews en Autobild Sports Car is het juist de Pirelli Cinturato All Season SF3 die bijzonder goed scoort. Uitblinker qua stuurgevoel en resistentie tegen aquaplaning. Beter op nat dan de Michelin CrossClimate 2, minder op sneeuw. Nou verwacht ik een verhouding van 99% nat vs 1% sneeuw, dus dat past mij wel. :) Deze tests overigens met 19" onder Golf GTI en 18" onder BRZ, dus ook weer niet direct truttenschudder-banden.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 sep 2024, 10:36

ik rij ook al jaren op Michelin CC en ervaar precies hetzelfde.
Ideale NL band op je daily.

JP

Bericht door JP » 30 sep 2024, 11:37

Winters hebben we niet echt meer gehad de laatste jaren, doch de combinatie preventief natstrooien en hoogglans of diamondcut velgen, die overigens ook steeds minder van kwaliteit lijken te worden, laat mij dan maar die 2x wisselen per jaar.
Ga ik ook nog van 19" zomers naar, oh ook 19" :tooth:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 30 sep 2024, 12:28

Ja, het lijkt een goedbewaard geheim te zijn dat je ook in de winter gewoon op fraaie velgen mag rijden! :tooth: Ok, misschien wat minder met sneeuwkettingen, maar voor de rest... Ik rij de allseasons (mildwinterbanden?) trouwens op iets bredere velgen om te compenseren voor het wat wekere stuurgevoel.

Opa

Bericht door Opa » 30 sep 2024, 14:14

MartijnGizmo schreef: 30 sep 2024, 10:18Fijne band voor Hollandse winters, doen het op nat wegdek beter dan een volledige winterband
De ene winterband is de andere niet.....toen wij de ST kochten lagen daar winterbanden onder van het merk Imperial.
Prima winterbanden op droog en met sneeuw, maar gewoon gevaarlijk(vind ik dan) met een nat wegdek.....zelfs mdv had soms onderstuur als ze iets te hard(voor die band dan) de rotonde nam.
Nu hebben we Continental Wintercontact TS850P en wat een verschil met nat wegdek, die doen het gewoon net zo goed als een hele goede zomerband.....ze hebben er nu 3 winters onder gelegen en nog niet één keer onderstuur gehad bij mdv.
Op droog zijn deze ook beter dan de Imperials en geven ook duidelijk meer stuurgevoel door een iets stuggere wang(daar heeft die P mee te maken die achter het type staat dacht ik), nog niet veel in de sneeuw mee gereden maar de paar keer dat dat voorkwam ging het ook prima, de volgende winterband wordt ook weer iets van Continental, als ze dan dit type nog hebben dan gaan we denk daar weer voor, bevalt echt prima. :D

Plaats reactie