Het eten van vlees

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RS-Ron

Re: Het eten van vlees

Bericht door RS-Ron » 08 sep 2024, 22:21

Arthur schreef: 08 sep 2024, 21:09 Precies, daarom krijgen ze ons ook niet in een EV! Oh, wacht… :tooth:
Tja, tis ook altijd wat. Kom ik in de EV van moeders de vrouw krijg ik te horen dat ik best wel op de fiets kan, kom ik in één van de Giulia’s is het helemaal feest. Als dan een van die deugers vraagt wanneer ik thuis ongeveer thuis ben, is mijn antwoord weer niet goed……….. het is allemaal wat.

Gr Ron

Knot

Bericht door Knot » 08 sep 2024, 22:41

EV als in Eet Vlees? 😇

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 09 sep 2024, 09:09

Arthur schreef: 08 sep 2024, 14:02
Daarnaast begrijp ik je punt over "vredelievend" niet helemaal, is dat iets buiten de norm van normaal met elkaar om gaan?
@Eeuwe; dat schrijf ik omdat jij een beetje met dubbele moraal praat, vind ik. Aan de ene kant “jaag”, of “joeg”, jij mensen weg met je posts als iemand voor de eerste keer iets post wat je niet zint. Niet dat ik het daarmee oneens ben. En dan nu doe je net alsof het heel erg is wat er hier allemaal geschreven is en dat de vegetariërs zich niet welkom voelen. Wat mss zo is, al heb ik de pagina’s ook nog eens door gescrolled en vind het wel meevallen. Dat begint dan onder het kopje te vallen dat iedereen zich wel ergens aan stoort. Maar dat men het zich mss ook niet zo aan moet trekken, als lezer. Het zijn geen persoonlijke aanvallen.
Hou toch op Arthur, jij bent de laatste die mij hier op aanspreken moet. Jíj hebt (itt. mij) hier serieus velen weggejaard op DF, kom mij nu niet vertellen wat gedragsnormen zijn. Precies het punt waar het initieel over ging.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 sep 2024, 09:45

Wellicht handiger dat jullie beide ipv elkaar de les te lezen elkaar negeren of mocht je echt behoefte hebben een persoonlijke boom op te zetten dit per PM doen. En ja ik zei beide.

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 09 sep 2024, 09:58

:thumbup:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 sep 2024, 10:47

tomgtr schreef: 09 sep 2024, 09:45 Wellicht handiger dat jullie beide ipv elkaar de les te lezen elkaar negeren of mocht je echt behoefte hebben een persoonlijke boom op te zetten dit per PM doen. En ja ik zei beide.
Nou ja, Eeuwe verwijt mij hier nogal wat wat niet per PB is op te lossen. Ik zou zeggen dat als het zo is dan ben ik weg. Mazzel :attentie:

JP

Bericht door JP » 09 sep 2024, 11:12

Stap 1
Haal de biefstuk minimaal 30 minuten van te voren uit de koelkast om op temperatuur te komen.

Stap 2
Voor het champignonmengsel: Snijd de ui in halve ringen en de champignons in plakjes. Bak dit in een hete koekenpan met margarine aan. Zet het vuur na 5 minuten lager en voeg 3 eetlepels ketjap en zout en peper toe samen met een kopje water. Laat dit op laag vuur 20 minuten pruttelen.

Stap 3
Bestrooi de biefstukken met zout en peper.

Stap 4
Verhit de koekenpan op hoog vuur, met veel margarine. Laat de margarine verwarmen tot het bruin kleurt.

Stap 5
Bak de biefstukken op halfhoog vuur aan beide kanten aan. Wil je rare biefstuk bak het dan 2 minuten aan iedere kant, 3 minuten voor medium of 4 minuten voor doorbakken biefstuk.

Stap 6
Haal de biefstuk uit de pan en verpak in aluminiumfolie, laat ze zo 5 minuten liggen.

Stap 7
Schraap ondertussen de aanbaksels los in de pan met een houten lepel. Voeg een kopje water toe samen met een eetlepel ketjap en verwarm dit een paar minuten op hoog vuur.

Stap 8
Verdeel de biefstukken over de borden en giet de jus erover. Serveer met wit brood en het champignonprutje.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 09 sep 2024, 12:28

JP schreef: 08 sep 2024, 13:11 Sinds mensenheugenis eten we vlees en nu de laatste jaren is het slecht.
Jarenlang deden we alsof roken goed voor ons was..

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 09 sep 2024, 12:45

Arthur schreef: 09 sep 2024, 10:47
tomgtr schreef: 09 sep 2024, 09:45 Wellicht handiger dat jullie beide ipv elkaar de les te lezen elkaar negeren of mocht je echt behoefte hebben een persoonlijke boom op te zetten dit per PM doen. En ja ik zei beide.
Nou ja, Eeuwe verwijt mij hier nogal wat wat niet per PB is op te lossen. Ik zou zeggen dat als het zo is dan ben ik weg. Mazzel :attentie:
Iemand die jarenlang de één naar de ander weggepest heeft gaat nu zelf vertekken omdat ‘ie in een kleine discussie zit? K bye.

Biefstukje iemand?

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 09 sep 2024, 12:47

Overig een oprechte vraag; wat vinden DF’ers van vleesvervangers?

JP

Bericht door JP » 09 sep 2024, 12:53

Philipoo schreef: 09 sep 2024, 12:28
JP schreef: 08 sep 2024, 13:11 Sinds mensenheugenis eten we vlees en nu de laatste jaren is het slecht.
Jarenlang deden we alsof roken goed voor ons was..
Goed, of niet slecht ? Denk dat daar ook geldt, alles met mate. Net als met alcohol. :coffee:

Knot

Bericht door Knot » 09 sep 2024, 13:03

Waarom zou je de biefstuk met zout en peper bestrooien?

Ik kook aardappels ook zonder zout, hoort er niet op.
Koffie drink ik ook zwart, geen suiker, geen melk, als er dingen bijknikkert lust je het eigenlijk niet.
Friet ook gewoon zo, niks mayo of ketchup oid, gewoon puur.

ErikS

Bericht door ErikS » 09 sep 2024, 13:13

Eeuwe schreef: 09 sep 2024, 12:47 Overig een oprechte vraag; wat vinden DF’ers van vleesvervangers?
De grootste onzin die er is.
Eet dan gewoon wat anders?

Waarom van cashewnoten een type feta kaas maken. Ook zoiets.
Doe cashew in je salade, of Feta kaas.
Maar waarom het dan naar kaas moet smaken, of op vlees moet lijken? Daar kan ik dan weer niet bij.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 09 sep 2024, 13:13

Eeuwe schreef: 09 sep 2024, 12:47 Overig een oprechte vraag; wat vinden DF’ers van vleesvervangers?
Vleesvervanger als in de producten die er als vlees uit moeten zien, trek ik niet qua smaak.
Als vlees te duur gaat worden, dan zal ik er eerder een gebakken eitje bij doen, of de portie champignons, maïs, spinazie en broccoli van 1/3 naar 2/3 in de verhouding brengen om meer eiwitten binnen te krijgen.

Het vleesvervanger hoekje in mijn supermarkt is iets van 1.5 meter van de 20 meter vlees.
Het staat altijd 100% gespiegeld en vol, terwijl de rest gaten van uitverkochte artikelen toont.
Ik zie er ook nooit iemand staan. De nieuws artikelen spreken over groei, maar daar zie ik het niet.
Laatst gewijzigd door smiley op 09 sep 2024, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Sabberjoch
Auto: 981C S

Bericht door Sabberjoch » 09 sep 2024, 13:14

Niks aan, liever een gerecht zonder vlees dan iets wat het probeert na te bootsen.
Wel weer erg benieuwd naar "kweekvlees", hoe hypocriet dat ook mag zijn.
Knot schreef: 09 sep 2024, 13:03 Waarom zou je de biefstuk met zout en peper bestrooien?

Koffie drink ik ook zwart, geen suiker, geen melk, als er dingen bijknikkert lust je het eigenlijk niet.
Friet (het is eigenlijk Patat) zonder zout of mayo vind ik dan weer lichtelijk psychopathisch

Knot

Bericht door Knot » 09 sep 2024, 13:17

Het is vaak wat je gewend bent, sommige mensen kiepen achterlijk veel zout over hun patat en aardappels etc, kiep je er de helft overheen vinden ze het smerig, wat voor een ander al verschrikkelijk veel kan zijn.

Eet het gewoon zonder, gooi je er iets overheen dan vind ik het weer smerig, je hebt er niks aan verder voor je gezondheid.

Zelfde als mensen die een ei eten en elke hap er een berg zout op kiepen, dan hou je gewoon jezelf voor de gek.

JP

Bericht door JP » 09 sep 2024, 13:23

Graag een korreltje grof Keltisch zeezout over de friet, niet patat !

Wimo

Bericht door Wimo » 09 sep 2024, 13:28

Het is friet. Jij zou een hele slechte kok zijn Knot ;)

Knot

Bericht door Knot » 09 sep 2024, 13:42

Gebruik dan kruiden ipv antiek zout en peper.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 sep 2024, 13:44

Knot schreef: 09 sep 2024, 13:03 Waarom zou je de biefstuk met zout en peper bestrooien?

Ok.

Ik doe dat niet. Gisteren zalm gerookt op een plank, met zeezout, peper, citroen en dille. Was gruwelijk lekker.

En een biefstuk zonder zout eten is als een M3 rijden en die nooit doortrekken tot de 8.000 toeren :nah:

Knot

Bericht door Knot » 09 sep 2024, 13:46

Zonder zout ervaar je de pure smaak vind ik, en wat ik al aangaf, dan liever kruiden of licht sausje ipv zout, pesthekel aan zout, zowel op eten als op de weg. Citroen en Dille zie ik nog wel wat in maar zout echt niet.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 09 sep 2024, 14:24

Eeuwe schreef: 09 sep 2024, 12:45
Arthur schreef: 09 sep 2024, 10:47
Iemand die jarenlang de één naar de ander weggepest heeft gaat nu zelf vertekken omdat ‘ie in een kleine discussie zit? K bye.
De een na de ander, hou toch op man. Geloof niet dat daarbij 1 persoon aan te wijzen valt over het algemeen.
Jullie mogen elkaar niet, prima, zeg dan niets. Jullie worden het toch niet eens, en de rest van het forum zit ook niet op te wachten op wat heen en weer gebekvecht.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 sep 2024, 14:50

Dat ook idd. Mss een poll anders en trek ik dan m’n conclusies mss wel. Laat ik er vooralsnog maar niks meer op zeggen. Want dan weet je zeker dat het niet gezellig wordt :coffee:

Maar vleesvervangers doe ik niet aan. Dan gewoon geen vlees, is ook prima. Maar heb ik de keus dan gewoon een stukje vlees erbij.

TLRS

Bericht door TLRS » 09 sep 2024, 14:58

tomgtr schreef: 08 sep 2024, 17:37 Ben het deels met je eens maar ook deels categorisch oneens. Ja natuurlijk leven we in een sensatiebeluste maatschappij en worden dingen vaak groot gemaakt door de pers en sociale media voor de kijkcijfers / clicks. Echter een deel van XR redelijk? Nee, gaat er niet in bij me. Als je hetzij actief dan in stilte dat stelletje beroepszeikers een warm hart toewenst ben je een onderdeel van een onredelijke en polariserende groep.
Eerlijk is eerlijk, ik weet niet of er een redelijk deel is bij XR. Maar daar hoop ik op. En dat is misschien onrealistisch. Maar aannemen dat er geen redelijke XR aanhangers zijn is dat misschien evengoed. Het gemiddelde, veilige groepsgedrag is misschien om voor de negatieve uitleg te kiezen, maar wie boeit dat wat.
tomgtr schreef: 08 sep 2024, 17:37 Je zal een aardig groot deel ook tegenkomen bij anti globalisering demonstraties bij G7, tentenkampjes, BLM etc. Met al dat gedemonstreer hebben ze vast geen tijd om daadwerkelijk aan onze maatschappij mee te bouwen en betaal ik ook nog voor dat stelletje ongewassen tuig. Zo, boomer modus off nu.
Dit illustreert hoe hardnekkig polarisatie is. Zover ik op kan maken uit je posts mik je op meer nuance. Maar veegt nu van alles op 1 grote hoop. Veroordelen mag ik het niet want ik heb het zelf ook genoeg gedaan.. en waarschijnlijk soms nog. Maar wil het maar benoemd hebben. Verder denk ik dat mensen te weinig interesse hebben in wat de maatschappij nu werkelijk nodig heeft om te bouwen. Meestal worden er bepaalde groepen aangevallen en verder twijfelt men een stuk minder aan het nut van mensen met een hoge functie of een hoop geld.. of hun eigen maatschappelijk waarde. Pakken misschien hun inkomen als graadmeter en verwachten dat de betaalde belasting alles oplost.

Het nieuws regelmatig over 'de economie' en of dat wel goed gaat. Ga je op zoek naar cijfers dan blijkt dat een klein deel van de bevolking gigantisch profiteert van 'de economie'. Misschien wel zoveel dat dat net zo goed een parasitaire werking heeft op ons gezamenlijk product.
tomgtr schreef: 08 sep 2024, 17:37 Ik snap heel goed dat je niet altijd op een hoekje van het malieveld wil staan protesteren en een keer echt aandacht wilt. Maar het maar doordrammen, het schoppen tegen ING etc, het polariseert alleen maar. Net zoals KOZP elk jaar weer. Je hebt je punt gemaakt, maar ga niet delen van de maatschappij gegijzeld houden om je zin door te drukken. Dat is niet aandacht vragen maar dingen erdoor drukken waar de maatschappij niet klaar voor is, zeker niet in het tempo wat zij eisen.
Maar dat is misschien een groot probleem in de hele maatschappij, dingen erdoor douwen waar mensen niet klaar voor zijn. Dat zulke zaken opvallen bij de mensen die irritatie opwekken is begrijpelijk. De kunst is om te kijken hoe breed dat probleem is. De manier waarop ik nu post is er misschien zelfs een voorbeeld van. Dat ik geneigd ben om veel te typen omdat ik er meer dan gemiddeld interesse in heb. Daarbij misschien meerdere zaken aankaart waar mensen zich door overvallen voelen.. en dat misschien tot gevolg heeft dat mensen het geen kans geven of er een negatieve bijsmaak van krijgen.
tomgtr schreef: 08 sep 2024, 17:37 Zo ook die kneuzen van urgenda. Mooi alles uitvechten voor de rechter, nu heel Nederland in een klimaat en stikstof spagaat. En ook nog lief zijn voor alle immigranten maar niet kunnen bouwen, geen wegen kunnen aanleggen etc. Maar dat zal hun boeien. Ze hebben allemaal hun eigen stokpaardjes zonder enig oog te hebben voor de gevolgen van hun eisen.

De politiek zou hier boven moeten staan en en plannen moeten maken voor toekomst die het leven van nu niet totaal overhoop halen. Oh sorry, ging toch door in boomer modus.
Idealiter zouden we allemaal proberen zoveel mogelijk boven dingen te staan but it ain't easy.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 09 sep 2024, 14:59

Sabberjoch schreef: 09 sep 2024, 13:14 Friet (het is eigenlijk Patat) zonder zout of mayo vind ik dan weer lichtelijk psychopathisch
Haal dat lichtelijk maar weg. :lol:

Plaats reactie