Moet ik kijken om zeker te weten maar doe het ff uit m’n hoofd; je gaat naar de ‘apps’, daar waar ook nieuwsberichten, laptimer etc onder staan. Daar staat ook een symbool van een deur met half open/gesloten raam/ruit. Deze tik je aan en dan kun je kiezen om de positie waar je staat vast te leggen en dan zal elke keer als je daar stopt je raam open gaan. Je moet dus op die positie staan om het op te slaan, je kunt geen positie kiezen waar je op dat moment niet bent.Kasteel schreef: 31 jul 2024, 08:13+1Arthur schreef: 30 jul 2024, 12:26 Wat een klaagzangWat je niet gebruikt is ook niet ingewikkeld, toch? Eventueel 1x instellen en klaar. Ik vind de menu’s in de G21 redelijk makkelijk te vinden en in te stellen. Maar ik gebruik ook bijna niks. Enige leuke die ik vond was de automatische raambediening waar de verkoper me op wees, totaal gemist in de vorige auto’s
Maar nu hoef ik bij m’n werk niet meer zelf het raam open te doen om de parkeergarage in en uit te rijden
Helaas wel weer zelf dicht…
![]()
Maar die laatste is nieuw voor mij, hoe werkt dat?![]()
BINNEN!! Ik ga voor de 330d G21!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: BINNEN!! Ik ga voor de 330d G21!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Handig hoor:)))
Hoe noemt BMW die ramen-app? Windows 89?
Hoe noemt BMW die ramen-app? Windows 89?
-
OnlineKasteel
Supergeinig, die ga ik gebruiken :dArthur schreef: 31 jul 2024, 10:51Moet ik kijken om zeker te weten maar doe het ff uit m’n hoofd; je gaat naar de ‘apps’, daar waar ook nieuwsberichten, laptimer etc onder staan. Daar staat ook een symbool van een deur met half open/gesloten raam/ruit. Deze tik je aan en dan kun je kiezen om de positie waar je staat vast te leggen en dan zal elke keer als je daar stopt je raam open gaan. Je moet dus op die positie staan om het op te slaan, je kunt geen positie kiezen waar je op dat moment niet bent.Kasteel schreef: 31 jul 2024, 08:13+1Arthur schreef: 30 jul 2024, 12:26 Wat een klaagzangWat je niet gebruikt is ook niet ingewikkeld, toch? Eventueel 1x instellen en klaar. Ik vind de menu’s in de G21 redelijk makkelijk te vinden en in te stellen. Maar ik gebruik ook bijna niks. Enige leuke die ik vond was de automatische raambediening waar de verkoper me op wees, totaal gemist in de vorige auto’s
Maar nu hoef ik bij m’n werk niet meer zelf het raam open te doen om de parkeergarage in en uit te rijden
Helaas wel weer zelf dicht…
![]()
Maar die laatste is nieuw voor mij, hoe werkt dat?![]()
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Werkt best prima inderdaad. Heb het een paar keer gebruikt, daarna kregen we kentekenherkenning op het werk en gaat de slagboom automatisch open 

-
- Auto: BMW F31 320d
Korte update over de pre-lci G21 330d xdrive: alweer 5000 km verder sinds aankoop in mei. 1 juli dus de DiTuPa chip/app gekocht. Stage 1 is nu 305pk met boost naar 315 voor 15 seconden. 687nm koppel met 710 in de boost. Het is in NL echt ver over wat je ooit nodig zal hebben. Ook de speedlimiter is eraf maar sofar te weinig vrije ruimte gehad. Ik tikte net 251 aan en moest weer van het gas.
Van de week de xdelete van de maker van xhp gekocht.
Xdelete is er nu ook voor G modellen tm 6-2021. Wat het doet is de software dusdanig aanpassen dat je de max transfer naar voren kan limiten (en gaat dus alemaal naar achteren). BMW xdrive doet origineel ook al als je aan het cruisen bent dus technisch doe je niets fout. De bediening en de app is erg intuitief. Je kan van helemaal limiten en dus alles naar achteren (RWD mode), naar sport mode (20% of snow mode (50%) maar ook kan je custom, in stappen van 10% zelf eea aanpassen. En dan is er nog stock mode, dus 100% origineel.
Nu heeft mijn G21 een M sport sperdifferentieel en blijkt dat zelfs met TC uit en de nu 225 breed achterbanden, zelfs op zand het nog prima te beheersen is. Ik zie wel links en rechts videos op utube dat mensen zonder sper en goede banden, flink kunnen roken. Zelf kwam ik uit op een setting van 30 als ideaal voor droog weer. Ik ga in oktober nog trackday doen en dan kijken of helemaal RWD toch beter is.
Wat je ook merkt is dat het sturen veel lichter wordt. Waarom nog een xdrive kopen, zou je denken. Het blijft toch extra gewicht en materieel. Nouja, zoals gezegd zeker in nat weer en pure tractie is xdrive gewoon onverslaanbaar. Maar dat je nu dus flink kan tweaken vind ik persoonlijk erg prettig. Het blijft toch 1 van de fijnste merken dat je dat allemaal kan doen, en dus nu ook voor de G-modellen. Xdelete is er voor de G vanaf 199 euro. Voor de F serie is het 129.
Teller nu op 119k Elke keer die 6-in-lijn brom gaat nooit vervelen. Top!
Van de week de xdelete van de maker van xhp gekocht.
Xdelete is er nu ook voor G modellen tm 6-2021. Wat het doet is de software dusdanig aanpassen dat je de max transfer naar voren kan limiten (en gaat dus alemaal naar achteren). BMW xdrive doet origineel ook al als je aan het cruisen bent dus technisch doe je niets fout. De bediening en de app is erg intuitief. Je kan van helemaal limiten en dus alles naar achteren (RWD mode), naar sport mode (20% of snow mode (50%) maar ook kan je custom, in stappen van 10% zelf eea aanpassen. En dan is er nog stock mode, dus 100% origineel.
Nu heeft mijn G21 een M sport sperdifferentieel en blijkt dat zelfs met TC uit en de nu 225 breed achterbanden, zelfs op zand het nog prima te beheersen is. Ik zie wel links en rechts videos op utube dat mensen zonder sper en goede banden, flink kunnen roken. Zelf kwam ik uit op een setting van 30 als ideaal voor droog weer. Ik ga in oktober nog trackday doen en dan kijken of helemaal RWD toch beter is.
Wat je ook merkt is dat het sturen veel lichter wordt. Waarom nog een xdrive kopen, zou je denken. Het blijft toch extra gewicht en materieel. Nouja, zoals gezegd zeker in nat weer en pure tractie is xdrive gewoon onverslaanbaar. Maar dat je nu dus flink kan tweaken vind ik persoonlijk erg prettig. Het blijft toch 1 van de fijnste merken dat je dat allemaal kan doen, en dus nu ook voor de G-modellen. Xdelete is er voor de G vanaf 199 euro. Voor de F serie is het 129.
Teller nu op 119k Elke keer die 6-in-lijn brom gaat nooit vervelen. Top!