Dagdromen over de volgende; 22 pagina's en alles is vervangen!
- Luco
Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.
rwd ev kan genoeg plezier geven imho.
-
Sterk verhaal, dat was mijn advertentie toen ik hem kocht.Philipoo schreef: 12 aug 2024, 08:46 de 6GC bij hofmeister is alweer verkocht. Gaat vlot!
Wel fijn dat iemand in dit topic alle elektrische auto's gereden heeft en dus kan vertellen dat ze allemaal doodsaai zijn! Top! Hoeven wij dat niet meer te doen!

Hij staat nog thuis op de dam hoor.

- Philipoo
ErikS schreef: 12 aug 2024, 08:58Sterk verhaal, dat was mijn advertentie toen ik hem kocht.Philipoo schreef: 12 aug 2024, 08:46 de 6GC bij hofmeister is alweer verkocht. Gaat vlot!
Wel fijn dat iemand in dit topic alle elektrische auto's gereden heeft en dus kan vertellen dat ze allemaal doodsaai zijn! Top! Hoeven wij dat niet meer te doen!
Hij staat nog thuis op de dam hoor.![]()

- Arthur
- Auto: Nr.51
Huh? Stond de 6GC er al dan? Die link was van de oude advertentie toen Erik hem kocht, meende ik.
Edit; idd dus.
Edit; idd dus.
- Arthur
Ik vind dat best handig dat ‘ie dat doet idd, scheelt veel tijd aan proefritjesPhilipoo schreef: 12 aug 2024, 08:46 de 6GC bij hofmeister is alweer verkocht. Gaat vlot!

-
Goed nieuws, een MX-5 is gewoon passend te maken:

-
En toen ging ineens de telefoon, en belden ze voor de Elise.
Waarschijnlijk volgende week verkocht.
Maar na aankoop van de i5 had ik heel bewust nét tegen mijn vrouw gezegd; Laat ik de Elise maar houden.
Nu naast het elektrische vervoersmiddel is een leuke benzine wagen toch een pré.
Maar reëel gezien maak ik nagenoeg geen gebruik van de Elise, en de 320i cabrio staat ook maar stil.
Laat ik daar nou via via gisteren ook een telefoontje voor krijgen.
Zoals het er nu naar uitziet ben ik volgende week benzineloos.
Dan kan de speurtocht naar iets op benzine, als tweede auto, beginnen.
De twijfel of dat dan nog een tweezitter moet zijn slaat een beetje toe.
Mochten we onverwachts wel een keer ver moeten en de i5 staat 'leeg' dan kan altijd de tweede auto gewoon meepakken.
De i5 is natuurlijk een vrij dure auto, dus ik wil ook geen tweede 'vrij extreme' uitgave voor de deur zetten, dus het budget is wat er vrij komt uit de verkoop van de twee auto's. Zo'n 40K. Uiteraard nog wel wat op te rekken, maar niet te veel.
Waarschijnlijk volgende week verkocht.
Maar na aankoop van de i5 had ik heel bewust nét tegen mijn vrouw gezegd; Laat ik de Elise maar houden.
Nu naast het elektrische vervoersmiddel is een leuke benzine wagen toch een pré.
Maar reëel gezien maak ik nagenoeg geen gebruik van de Elise, en de 320i cabrio staat ook maar stil.
Laat ik daar nou via via gisteren ook een telefoontje voor krijgen.

Zoals het er nu naar uitziet ben ik volgende week benzineloos.
Dan kan de speurtocht naar iets op benzine, als tweede auto, beginnen.
De twijfel of dat dan nog een tweezitter moet zijn slaat een beetje toe.
Mochten we onverwachts wel een keer ver moeten en de i5 staat 'leeg' dan kan altijd de tweede auto gewoon meepakken.
De i5 is natuurlijk een vrij dure auto, dus ik wil ook geen tweede 'vrij extreme' uitgave voor de deur zetten, dus het budget is wat er vrij komt uit de verkoop van de twee auto's. Zo'n 40K. Uiteraard nog wel wat op te rekken, maar niet te veel.

- Baboulah
Van geen intresse tot snelle verkoop, kan raar gaan soms (gefeliciteerd onder voorbehoud
) Kwa benzine auto ernaast wat ook fun bied: Cayman? 997S? Granturismo/Grancabrio? Vantage? Dat zijn de autos waar ik aan denk in de 40K-50K region (wel ff de df budgetoprekker gebruiken natuurlijk)

Laatst gewijzigd door Baboulah op 06 sep 2024, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- tomgtr
Verdubbelen lijkt me heel redelijk. 911 dus.
- JP
Een 'vrije dure' i5 hebben staan en dan toch angst moeten hebben voor te weinig bereik, dat klinkt ook als het begin van een slechte film.....uh.....snelle inwisselbeurt 

- Arthur

Gewoon een Boxster nemen, wilde je toch al graag. Maar omdat je een BMW man bent (alhoewel man, je rijdt nu elektrisch

-
Geen angst, maar soms is het gewoon lekker om de tweede altijd paraat te hebben staan.JP schreef: 06 sep 2024, 13:14 Een 'vrije dure' i5 hebben staan en dan toch angst moeten hebben voor te weinig bereik, dat klinkt ook als het begin van een slechte film.....uh.....snelle inwisselbeurt![]()
Ik merk nu al dat het easy is, als je hem gewoon 's nachts aan de lader kan hangen, en altijd een 400km range heb.
Ik rijdt die km's nooit, alleen in de vakantie. Had laatst onverwachts een horloge gekocht in het zuiden, dan zou het lullig zijn als 'ie net met 200km voor de deur staat. Al is superchargen ook geen probleem, maar dat is gewoon een kwestie van wennen.
20 minuten voor 300km, dus met 10 minuten laden een goede 150km... Daar kom ik dan ook echt wel mee thuis.
Nee, de i5, ik was wat sceptisch, maar wat een super fijne auto.
Laadpaal thuis is wel een enorme pré, buiten de deur laden is kut met peren. (de laadpaal komt pas over een week of 2....)
Ik moet wel zeggen dat de max 400KM die je er mee haalt wel ondermaats is voor een splinternieuwe auto. Maar de BMW dealer kopte die heel leuk in met; Met een M3 moet je ook elke 300km tanken.

-
Nee, een Porsche oid wordt 'm nu niet meer.
Een Z4 of een 240i/440i. Waar ik op dit moment neig naar gewoon die 240i bij Hofmeister kopen.
Lekker klein/compact, toch een 4 zitter. Een 4 serie ben ik nooit hele grote vrienden mee geweest.
Aan de andere kant denk ik; iets ouder mag ook wel. Een 135i cabrio schrijft nagenoeg niks meer af..... Maar ik schrijf liever af dan dat ik constant bezig ben met onderhoud.
Oh ja, en het ding moet gewoon lekker buiten kunnen staan.
Een Z4 of een 240i/440i. Waar ik op dit moment neig naar gewoon die 240i bij Hofmeister kopen.
Lekker klein/compact, toch een 4 zitter. Een 4 serie ben ik nooit hele grote vrienden mee geweest.
Aan de andere kant denk ik; iets ouder mag ook wel. Een 135i cabrio schrijft nagenoeg niks meer af..... Maar ik schrijf liever af dan dat ik constant bezig ben met onderhoud.
Oh ja, en het ding moet gewoon lekker buiten kunnen staan.

- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Lees t al je weet t nog niet..
Soms moet je geluk hebben en ergens tegenaan lopen, geen haast dus....
Maar had van de Kooi toch interesse in de Lotus ?

Soms moet je geluk hebben en ergens tegenaan lopen, geen haast dus....

Maar had van de Kooi toch interesse in de Lotus ?
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Staat hier ook zoiets te koop: viewtopic.php?t=43493ErikS schreef: 06 sep 2024, 13:38 Nee, een Porsche oid wordt 'm nu niet meer.
-
Iets zonder dak graag.Opa schreef: 06 sep 2024, 19:22Staat hier ook zoiets te koop: viewtopic.php?t=43493ErikS schreef: 06 sep 2024, 13:38 Nee, een Porsche oid wordt 'm nu niet meer.

-
OnlineMartijn_bmw
ErikS schreef: 06 sep 2024, 13:38 Nee, een Porsche oid wordt 'm nu niet meer.
Oh ja, en het ding moet gewoon lekker buiten kunnen staan.![]()
https://www.autovaneerde.nl/aanbod/bmw/ ... um=email#6
Krijg net de van eerde nieuwsbrief binnen.

Mooi ding!
-
12 jaar oud en moet nog bijna €30k kosten. En d'r zit blijkbaar een DSG automaat in...?
Maar vooruit, wel een mooie uitvoering met weinig km's.
-
Nooit van m'n leven.SlowCo schreef: 06 sep 2024, 20:30 12 jaar oud en moet nog bijna €30k kosten. En d'r zit blijkbaar een DSG automaat in...?
15/16K voor een 135, anders 35K voor een M240i.

https://www.hofmeisterautomotive.nl/occ ... 0i-cabrio/
het enige wat mij dan 'dwars zit' is; Importeren om daarna in te ruilen.
Addertje?
Bij Lars verwacht ik dat niet, maar de Alpina was ook zo onbetrouwbaar als de pest...
-
Wel lekker hoor, als je de selectie van je tweede auto baseert op een recente gebeurtenis waarbij je ineens 200km verderop een horloge moest ophalen 
-
Nou, zo erg is het allemaal niet hoor.Geertmans schreef: 06 sep 2024, 21:15 Wel lekker hoor, als je de selectie van je tweede auto baseert op een recente gebeurtenis waarbij je ineens 200km verderop een horloge moest ophalen![]()
Ik moet gewoon nog even wennen aan een EV, en laat me daar een klein beetje door leiden in mijn keuze.
Ik zit enorm in dubio, wil ik wel een 4 zitter? Ga ik daar nog gebruik van maken? Of wil ik gewoon wel weer écht een 'speeltje' voor mezelf?
Zie ik een 240i ook als speeltje? Of is het gewoon het beste compromis op dit moment? Heb ik wel een compromis nodig?
De keren dat ik weg ging met de cabrio met z'n 4en kan ik op 1 hand tellen. Maar dan van het hele jaar opgeteld, misschien wel twee jaar.

- JP
Ik verkoop de GTi juist omdat ik 3 plaatsen/deuren toch niet gebruik..... 

-
OnlineMartijn_bmw
Heeft MDV ook een auto nodig als jij weg bent met de 5?ErikS schreef: 07 sep 2024, 09:39Nou, zo erg is het allemaal niet hoor.Geertmans schreef: 06 sep 2024, 21:15 Wel lekker hoor, als je de selectie van je tweede auto baseert op een recente gebeurtenis waarbij je ineens 200km verderop een horloge moest ophalen![]()
Ik moet gewoon nog even wennen aan een EV, en laat me daar een klein beetje door leiden in mijn keuze.
Ik zit enorm in dubio, wil ik wel een 4 zitter? Ga ik daar nog gebruik van maken? Of wil ik gewoon wel weer écht een 'speeltje' voor mezelf?
Zie ik een 240i ook als speeltje? Of is het gewoon het beste compromis op dit moment? Heb ik wel een compromis nodig?
De keren dat ik weg ging met de cabrio met z'n 4en kan ik op 1 hand tellen. Maar dan van het hele jaar opgeteld, misschien wel twee jaar.
![]()
Zo niet dan lekker voor 2 zitter gaan voor jezelf, kinderen zijn er zo klaar mee heb ik ook ervaren…
Als MDV hem wel zo nu en dan nodig heeft als tweede auto dan kiezen voor 2 of 4 serie ivm praktische inzet door MDV

Die range niet door laten leiden zou ik zeggen, als je thuis straks oplaad heb je elke dag 400km tot beschikking en 2x per jaar dat dat niet voldoende is pak je ff een snellader voor een paar minuten en die laatste 100km die je mist.
-
Ik zeg altijd;Martijn_bmw schreef: 07 sep 2024, 10:39Heeft MDV ook een auto nodig als jij weg bent met de 5?ErikS schreef: 07 sep 2024, 09:39Nou, zo erg is het allemaal niet hoor.Geertmans schreef: 06 sep 2024, 21:15 Wel lekker hoor, als je de selectie van je tweede auto baseert op een recente gebeurtenis waarbij je ineens 200km verderop een horloge moest ophalen![]()
![]()
Zo niet dan lekker voor 2 zitter gaan voor jezelf, kinderen zijn er zo klaar mee heb ik ook ervaren…
Als MDV hem wel zo nu en dan nodig heeft als tweede auto dan kiezen voor 2 of 4 serie ivm praktische inzet door MDV
Die range niet door laten leiden zou ik zeggen, als je thuis straks oplaad heb je elke dag 400km tot beschikking en 2x per jaar dat dat niet voldoende is pak je ff een snellader voor een paar minuten en die laatste 100km die je mist.
De 5 is van haar. Die gebruikt zij 85% van de tijd. ik rijdt 90% van de tijd in m'n dikke toyota bussie.

Ik wil echter de 15% van de tijd die ik rijd ook wel echt kunnen genieten van een auto, vandaar de i5 en niet een andere auto. (id7 oid)
-