Napraten [19 september 2007] DF@CPZ deel II
-
Aad, je zou eens naar flitsservice moeten gaan en vragen hoe het zit met verschoningsrecht.
Dat houdt in dat je 'niet weet' wie de bestuurder was. In ruil voor geen extra aantekening voor flink te hard rijden betaal je een hogere boete. Gezien het feit dat je dit al een aantal keer op je naam hebt staan is dit de moeite waard.
Dat houdt in dat je 'niet weet' wie de bestuurder was. In ruil voor geen extra aantekening voor flink te hard rijden betaal je een hogere boete. Gezien het feit dat je dit al een aantal keer op je naam hebt staan is dit de moeite waard.
- Aad
Bedankt voor de tip , ik denk toch steeds meer dat Lizette aan het stuur zat , al weet ze dat zelf nog niet944 guy schreef:Aad, je zou eens naar flitsservice moeten gaan en vragen hoe het zit met verschoningsrecht.

- Aad
Alles staat klaar om naar Spa te gaan , wij nemen een overnachting daar , ik zie jullie morgen wel , tot dan !!Cor Dame schreef:He AadAad Hoogendoorn schreef:Zijn er nog mensen van hier die Woensdag 10 oktober 2007 naar Spa gaan via http://www.tracktime.nl/ .............???
er gaan er wel een paar ....... o.a. Hans en ik allebei met een Corvette Z06. Er zullen er ongetwijfeld nog wel een paar gaan.
Over hoe laat en waar vandaan we vertrekken mail ik je nog wel.....of jij naar mij.
Volgens mij heeft Peter Aero ook wel zin om mee te gaan:
:
:
Vr. Gr.
Corvette

En Vrijdag Zolder , word een volle week !

- Bert ///M3
- Erik K.
wimprezawrx schreef:ik doe ook mee...
![]()
Feitcode: VM018
Plaatsaanduiding: Rijksweg A4-Rechts
Pleeg datum: 19-09-2007
Tijdstip: 19.08
toegestane snelheid: 100km/h
Gemeten snelheid: 122km/h
min correctie: 118km/h
Geconstateerd: KLPD-Verkeerspolitie Waddinxveen
Boete : 72 eu
8) Shit happens... :!:
Ook ik ben geflitst.
In Krommenie, net na een stoplicht. Ik trok echt op als een oud wijf en lette dus niet op evt. flitsers. Maar wat bleek op die weg was maar 50 toegestaan en ik reed ongecorrigeerd al 70

-
- mende
ik heb nog wat foto`s van vrijrijden zandvoort 17-10-2007.
ben er nog mee bezig om alles er op te zetten.
http://www.mende.belgienet.be/
ben er nog mee bezig om alles er op te zetten.
http://www.mende.belgienet.be/
- GTRene
klote zeg, mooie tegenvaller...misschien toch olie starvation en lager ingesleten...
had destijds zo'n gevalletje met de S54 M3 motor, alles afgesteld en weer gemonteerd en nog tikken aaaaaaargh bleken 4 van de klepgeleiders/vingers ingesleten te zijn door de nokkenas...toen maar alles vernieuwd en meteen schrick scherpe assen erin en alles in de kop vernieuwd en voor zekerheid de laatste specs olie pomp want die van 2004<>2008 was net weer een nieuwere betere dan in mijn eind 2003 block maar pas eind 2004 gemonteerd maar net oude spec oliepomp...tja, daarna liep ie als een tierelier zo mooi 8) en sneller ook.
had destijds zo'n gevalletje met de S54 M3 motor, alles afgesteld en weer gemonteerd en nog tikken aaaaaaargh bleken 4 van de klepgeleiders/vingers ingesleten te zijn door de nokkenas...toen maar alles vernieuwd en meteen schrick scherpe assen erin en alles in de kop vernieuwd en voor zekerheid de laatste specs olie pomp want die van 2004<>2008 was net weer een nieuwere betere dan in mijn eind 2003 block maar pas eind 2004 gemonteerd maar net oude spec oliepomp...tja, daarna liep ie als een tierelier zo mooi 8) en sneller ook.
- Aad
Welke schrick nokkenassen heb jij gebruikt toen , zit namelijk te twijfelen voor onze M3 3.0 om dit te doen , maar er zijn er ook bij die zeggen dat het niet echt werk dus ik twijfel hierover , was het echt een vebetering die merkbaar was ...............?????GTRene schreef:klote zeg, mooie tegenvaller...misschien toch olie starvation en lager ingesleten...
- GTRene
Ik heb de op 1 na scherpste laten maken en die waren echt een verademing, duidelijk merkbaar meer kracht, en Motul lemans erin 20w/60 liep allemaal echt mooi veel en veel beter dan toen ik hem kocht met 3500km op de motor tot wat was het 30.000km ofzo? anyway liep echt super, helemaal in de hoge toeren, mijne ging tot 8.000rpm en boven de 6/7 duizend toeren wow grote grijns en van heek stemde ook daarmee in, hij zij dat ding loopt goed :twisted: echt een aanrader, wel goed afstellen allemaal.Aad Hoogendoorn schreef:Welke schrick nokkenassen heb jij gebruikt toen , zit namelijk te twijfelen voor onze M3 3.0 om dit te doen , maar er zijn er ook bij die zeggen dat het niet echt werk dus ik twijfel hierover , was het echt een vebetering die merkbaar was ...............?????GTRene schreef:klote zeg, mooie tegenvaller...misschien toch olie starvation en lager ingesleten...
ik had de 288/280 ? set...bleek dat op mijn standaard assen wat plekjes zaten soort fabrieksfoutjes maar helaas geen garantie, achja had hem ook niet nieuw gekocht.
- GTRene
Ik had trouwens ook speciale slepers allemaal vernieuwd door de slepers van de 320si racer te nemen die zijn weer beter
allemaal via Johan van Heek motorsport die heeft alles ook weer ingeregeld, en ik had er al chiptuning op, kende m'n auto niet weer..heerlijk.
hier wat schrick voor jou auto, de scherpste op deze site kun je gewoon nemen, van heek had nog wat scherpere die buiten bijvoorbeeld deze site staan maar moet wel leuk blijven.
http://www.vacmotorsports.com/cgi-bin/s ... ds=schrick

hier wat schrick voor jou auto, de scherpste op deze site kun je gewoon nemen, van heek had nog wat scherpere die buiten bijvoorbeeld deze site staan maar moet wel leuk blijven.
http://www.vacmotorsports.com/cgi-bin/s ... ds=schrick
-
Gewoon even iets laten zoeken waarvan het toerenbereik voor jou mooi uitkomt. Koppel onderin desnoods wat opofferen want volgens mij gebruik je hem toch alleen maar op het circuit? Dan even goed laten afstellen en wat zakgeld achterhouden mocht bij het afstellen blijken dat je injectoren net wat harder moeten werken dan ze lief is. Niet klakkeloos het scherpste nokkenasprofiel kiezen voordat deze straks bij een te hoog toerental vermogen begint te geven terwijl je al bekant in je toerenbegrenzer zit.Aad Hoogendoorn schreef:Welke schrick nokkenassen heb jij gebruikt toen , zit namelijk te twijfelen voor onze M3 3.0 om dit te doen , maar er zijn er ook bij die zeggen dat het niet echt werk dus ik twijfel hierover , was het echt een vebetering die merkbaar was ...............?????GTRene schreef:klote zeg, mooie tegenvaller...misschien toch olie starvation en lager ingesleten...
-
In principe overal waar jij, op basis van verhalen van anderen, vertrouwen in hebt. je zou eens met www.vankronenburg.nl om de tafel kunnen. Afhankelijk van je budget denk ik dat je met een kms en het bovengenoemde hele leuke resultaten kunt halen. Volgens Michel Pol een waanzinnig modern bedrijf. www.jr-motorsport.nl doet volgens mij ook het een en ander met m3 motoren.
Mijn blok is door Bas Roos opgebouwd en voor het afstellen ga ik zelf naar dBilas (Rödermark, dtsl).
Gaat het alleen om andere nokkenassen en afstellen kun je het bij ontelbare tuners doen, zolang deze je maar correct kan informeren over het profiel icm de het aantal toeren dat je blok veilig kan hebben en jouw rijstijl.
Mijn blok is door Bas Roos opgebouwd en voor het afstellen ga ik zelf naar dBilas (Rödermark, dtsl).
Gaat het alleen om andere nokkenassen en afstellen kun je het bij ontelbare tuners doen, zolang deze je maar correct kan informeren over het profiel icm de het aantal toeren dat je blok veilig kan hebben en jouw rijstijl.
-
Ik heb ondertussen de local onafhankelijke porsche garage geraadpleegd (goeie gast overigensGTRene schreef:klote zeg, mooie tegenvaller...misschien toch olie starvation en lager ingesleten...

Volgens hem slechts 30 minuten werk (maar wel 275 eu voor de klep alleen :o ) maar wel een bekend probleem.
Dus over 2 weken nog maar eens een poging wagen dan. Nu weer ff aan de studie...
- GTRene
Ik zou hem zo weer naar Johan v Heek Motorsport heen brengen, hij prepareerd ook racewagens met dezelfde blokken en heeft zelf ook gereden in rally's long time ago met M3's en Cosworth's en prepareed veel blokken en kent veel mensen...alleen een "rare" man, maar als je hem een beetje kent kun je hem beter hebben dan de meesten, no bullshit gewoon recht voor z'n raapAad Hoogendoorn schreef:Yep bedankt , waar kan je hem het beste heen brengen om het te laten afstellen ?

Die man verstaat z'n vak, en daar gaat het om, hier een link alleen z'n adres klopt niet helemaal

http://www.vanheekmotorsport.com/
- Aad
Bedankt nogmaals en ga zeker contact zoeken met Van HeekGTRene schreef:Ik zou hem zo weer naar Johan v Heek Motorsport heen brengen, hij prepareerd ook racewagens met dezelfde blokken en heeft zelf ook gereden in rally's long time ago met M3's en Cosworth's en prepareed veel blokken en kent veel mensen...alleen een "rare" man, maar als je hem een beetje kent kun je hem beter hebben dan de meesten, no bullshit gewoon recht voor z'n raapAad Hoogendoorn schreef:Yep bedankt , waar kan je hem het beste heen brengen om het te laten afstellen ?![]()
Die man verstaat z'n vak, en daar gaat het om, hier een link alleen z'n adres klopt niet helemaalen hij heeft/had een trage internet dus...beter bellen haha lol, wees voorbereid, hij kan soms raar overkomen, maar stel gewoon je vragen enzo, je kunt hem echt goed hebben...ff erdoorheen kijken zeg maar
![]()
http://www.vanheekmotorsport.com/