Clio v6 of Megane RS trophy?
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Clio v6 of Megane RS trophy?
Sinds ik op Spa heb gereden meteen Megane RS denk ik erover om de Clio v6 in te ruilen op een (gebruikte) Megane RS Tropy.
Zo'n hok is behoorlijk goed uitgerust t.o.v. een Clio V6.
Xenon,automatische airco,18 inch,bandenspanningcontrolesysteem,licht/regensensor,keyless entry/keyless go,cruise-controle,half leer,auto.inklapbare buitenspiegels,het zit er allemaal op en dat is toch wel lekker.
Een Tropy heeft rondom (populair gezegd) stuggere veren en dikkere stabi's t.o.v. een gewone RS.
Wel iets minder harcore dan een Clio v6,maar toch wel erg leuk om mee te rijden (op een circuit).
Reactie's laat maar komen.......
[IMG:640:480]http://img207.imageshack.us/img207/8900/53902974ai7.jpg[/img]
[IMG:500:333]http://img207.imageshack.us/img207/8932/79556154mu9.jpg[/img]
[IMG:800:466]http://img155.imageshack.us/img155/6404/27277144cr4.jpg[/img]
[IMG:480:320]http://img207.imageshack.us/img207/8785/44960972mh1.jpg[/img]
Zo'n hok is behoorlijk goed uitgerust t.o.v. een Clio V6.
Xenon,automatische airco,18 inch,bandenspanningcontrolesysteem,licht/regensensor,keyless entry/keyless go,cruise-controle,half leer,auto.inklapbare buitenspiegels,het zit er allemaal op en dat is toch wel lekker.
Een Tropy heeft rondom (populair gezegd) stuggere veren en dikkere stabi's t.o.v. een gewone RS.
Wel iets minder harcore dan een Clio v6,maar toch wel erg leuk om mee te rijden (op een circuit).
Reactie's laat maar komen.......
[IMG:640:480]http://img207.imageshack.us/img207/8900/53902974ai7.jpg[/img]
[IMG:500:333]http://img207.imageshack.us/img207/8932/79556154mu9.jpg[/img]
[IMG:800:466]http://img155.imageshack.us/img155/6404/27277144cr4.jpg[/img]
[IMG:480:320]http://img207.imageshack.us/img207/8785/44960972mh1.jpg[/img]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
misschien kun je er harder mee maar ik zeg nee, vind hem gewoon niet mooi/speciaal genoeg...
koop dan het nwe type Clio V6 fase 2, rijd beter meer voorspelbaar? en gooi er een SC op klaar
eneuh er staat er al een tijdje 1 te koop voor een mooie prijs
kriebelde me al...nog geen 28.000,-euro nwe type mooi ding bij Wolbers...heb de link al een hele tijd bij m'n auto's maybe
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/ ... =gaspedaal#
[img:640:425]http://autotelegraaf.nl/images/speurder ... ig.gen.jpg[/img]
kope kope kope schreeuwt ie...tunen naar 350pk en huppa niet meer wegdoen 8)
[img:640:425]http://autotelegraaf.nl/images/speurder ... ig.gen.jpg[/img]
koop dan het nwe type Clio V6 fase 2, rijd beter meer voorspelbaar? en gooi er een SC op klaar



http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/ ... =gaspedaal#
[img:640:425]http://autotelegraaf.nl/images/speurder ... ig.gen.jpg[/img]
kope kope kope schreeuwt ie...tunen naar 350pk en huppa niet meer wegdoen 8)
[img:640:425]http://autotelegraaf.nl/images/speurder ... ig.gen.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door GTRene op 27 okt 2007, 18:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Tsja moeilijk. Die Mégane heeft zoals je zelf al zegt alle luxe die jij misschien wel wilt.. maar je levert natuurlijk wel het speelse karakter van de v6 in. Ik denk dat je jezelf moet afvragen of dat het waard is.. hoe vaak kom je op het circuit en gebruik je het potentieel wat in de Clio zit ? Kun je hetzelfde resultaat bereiken met de (nieuwere.. dus ook moderner onderstel?) Mégane.. waarom dan niet heh. Ik denk persoonlijk dat in dit geval "nieuwer is beter" wel van toepassing is , maar misschien ga je het compromisloze karakter van de Clio wel missen.
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Kasteel
- Berichten: 5455
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Ik heb de 'gewone' Megane RS gereden en de Trophy met wel heel veel beter zijn wil je de overweging kunnen maken. Ik vond de RS een leuke dagelijkse auto, maar daarmee op. De Clio v6 was voor mij 1 brok emotie, de motor achter, het geluid van de filters achter je, de manier van schakelen/sturen maakte het ECHT tot iets speciaals. Had het idee met de Clio RS sneller/makkelijker te kunnen knallen, maar hetgeen dat de V6 leverde doen niet veel auto's.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Megane RS is de betere auto (en zeer zeker de snellere), maar niet de leukere. Zeker als je er een sper dif in zet gaat ie serieus hard; de fun factor + de uitstraling van een Clio V6 liggen naar mijn menig gewoon hoger.
De huidige F1 versie (aangepaste remmen, draagarmen, sper dif, iets meer vermogen, stoelen) is echt serieus snel (zie ook de EVO multi-test) heeft net dat beetje meer wat een trophy net niet heeft... Er zijn er nog maar 3 van te koop in NL
De huidige F1 versie (aangepaste remmen, draagarmen, sper dif, iets meer vermogen, stoelen) is echt serieus snel (zie ook de EVO multi-test) heeft net dat beetje meer wat een trophy net niet heeft... Er zijn er nog maar 3 van te koop in NL

- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
De Megane in deze uitvoering is echt een snoepje maar de Clio ook en die heeft veel meer karakter imo. Daarnaast vind ik een 6 clinder lekkerder dan een 4 cilinder turbo. Ook verwacht ik dat de Clio uiteindelijk meer waard blijft aangezien het echt een toekomstige klassieker is. Ik zou dus voor de Clio gaan tenzij je een meer praktische auto nodig hebt.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Jongens,bedankt voor de reactie's,ik had deze antwoorden eigenlijk wel verwacht.
Ik ben gewoon een beetje uitgekeken op m'n V6. (overigens niet gedacht dat deze zin ooit zou zeggen
)
V6 fase II is dus geen optie.
En zo'n Trophy vindt ik er toch wel dik uitzien,een v6 is natuurlijk veeeeel dikker en exlusiever 8) .
Maar de onpraktische kanten van de Clio beginnen me steeds meer te storen.
Draaicircel van 35 meter,geen parkeergarage in kunnen,geen drempel fatsoenlijk kunnen nemen,kan maar 1 persoon meenemen.
En met een RS Trophy kun je behoorlijk gooien en smijten,veeeel meer dan met een Clio V6,die is meer van nette lijnen rijden en vol uitaccelereren met die lekkere 6 cilinderbrul achter je oren.
Ik ben er nog niet uit,volgend weekend ga ik die knoop doorhakken........
@Mathieu,wees aub wat duidelijker in je antwoord.......
Ik ben gewoon een beetje uitgekeken op m'n V6. (overigens niet gedacht dat deze zin ooit zou zeggen

V6 fase II is dus geen optie.
En zo'n Trophy vindt ik er toch wel dik uitzien,een v6 is natuurlijk veeeeel dikker en exlusiever 8) .
Maar de onpraktische kanten van de Clio beginnen me steeds meer te storen.
Draaicircel van 35 meter,geen parkeergarage in kunnen,geen drempel fatsoenlijk kunnen nemen,kan maar 1 persoon meenemen.
En met een RS Trophy kun je behoorlijk gooien en smijten,veeeel meer dan met een Clio V6,die is meer van nette lijnen rijden en vol uitaccelereren met die lekkere 6 cilinderbrul achter je oren.
Ik ben er nog niet uit,volgend weekend ga ik die knoop doorhakken........
@Mathieu,wees aub wat duidelijker in je antwoord.......

- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Zat ik ook net aan te denken
.
Mwoa,ook niet echt veel ruimte in the back
.
[IMG:640:435]http://img231.imageshack.us/img231/545/10vp4.jpg[/img]

Mwoa,ook niet echt veel ruimte in the back

[IMG:640:435]http://img231.imageshack.us/img231/545/10vp4.jpg[/img]
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Niet om je plezier van een nieuwe auto uitzoeken te verstoren, maar houd rekening met een hele lage inruil prijs; de meeste Clio V6'en (fase 1) staan bij alle Renault dealers vele maanden en soms zelf meer dan 1 jaar te koop... met als resultaat een inruilprijs die heel erg laag ligt. Particulier verkopen is ook niet gemakkelijk. 
Is het een optie om er een auto naast te nemen ? Dan kun je de Clio V6 behouden en er een meer praktische (wat nog steeds een grappige auto kan zijn) auto naast hebben. Persoonlijk denk ik dat je er spijt van gaat krijgen als je 'm wegdoet (moet je horen wie het zegt
)
Met als voordeel dat je de Clio V6 meer hardcore kunt gaan maken, vol rolkooi etc 8)
Het geluid van de brullende en sissende V6 vlak achter je is niet te versmaden !

Is het een optie om er een auto naast te nemen ? Dan kun je de Clio V6 behouden en er een meer praktische (wat nog steeds een grappige auto kan zijn) auto naast hebben. Persoonlijk denk ik dat je er spijt van gaat krijgen als je 'm wegdoet (moet je horen wie het zegt


Met als voordeel dat je de Clio V6 meer hardcore kunt gaan maken, vol rolkooi etc 8)
Het geluid van de brullende en sissende V6 vlak achter je is niet te versmaden !
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Draaicirkel van een Clio V6 is echt grootallen schreef:...
Draaicirkel van 13 meter is overigens toch niet zo'n ramp? En wat zijn de redenen om er geen parkeergarage in te kunnen? Te laag?

Door de spoilers/skirts die behoorlijk laag zitten, zit je heel snel aan de grond. Aangezien de meeste parkeergarages van die 'knikken' hebben levert dat veel problemen op.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast