Clio v6 of Megane RS trophy?

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Clio v6 of Megane RS trophy?

Bericht door Dennis van der Schoot » 27 okt 2007, 17:38

Sinds ik op Spa heb gereden meteen Megane RS denk ik erover om de Clio v6 in te ruilen op een (gebruikte) Megane RS Tropy.
Zo'n hok is behoorlijk goed uitgerust t.o.v. een Clio V6.
Xenon,automatische airco,18 inch,bandenspanningcontrolesysteem,licht/regensensor,keyless entry/keyless go,cruise-controle,half leer,auto.inklapbare buitenspiegels,het zit er allemaal op en dat is toch wel lekker.
Een Tropy heeft rondom (populair gezegd) stuggere veren en dikkere stabi's t.o.v. een gewone RS.
Wel iets minder harcore dan een Clio v6,maar toch wel erg leuk om mee te rijden (op een circuit).
Reactie's laat maar komen.......
[IMG:640:480]http://img207.imageshack.us/img207/8900/53902974ai7.jpg[/img]
[IMG:500:333]http://img207.imageshack.us/img207/8932/79556154mu9.jpg[/img]
[IMG:800:466]http://img155.imageshack.us/img155/6404/27277144cr4.jpg[/img]
[IMG:480:320]http://img207.imageshack.us/img207/8785/44960972mh1.jpg[/img]

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 27 okt 2007, 17:44

Als enige en dagelijkse auto lijkt het me een overweging waard. Als je de zitplaatsen zo nu en dan mist...

Puur voor je plezier denk ik 'nee'.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 27 okt 2007, 17:51

misschien kun je er harder mee maar ik zeg nee, vind hem gewoon niet mooi/speciaal genoeg...

koop dan het nwe type Clio V6 fase 2, rijd beter meer voorspelbaar? en gooi er een SC op klaar :lol: eneuh er staat er al een tijdje 1 te koop voor een mooie prijs :shock: kriebelde me al...nog geen 28.000,-euro nwe type mooi ding bij Wolbers...heb de link al een hele tijd bij m'n auto's maybe :lol:


http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/ ... =gaspedaal#


[img:640:425]http://autotelegraaf.nl/images/speurder ... ig.gen.jpg[/img]

kope kope kope schreeuwt ie...tunen naar 350pk en huppa niet meer wegdoen 8)

[img:640:425]http://autotelegraaf.nl/images/speurder ... ig.gen.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door GTRene op 27 okt 2007, 18:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 27 okt 2007, 17:59

Tsja moeilijk. Die Mégane heeft zoals je zelf al zegt alle luxe die jij misschien wel wilt.. maar je levert natuurlijk wel het speelse karakter van de v6 in. Ik denk dat je jezelf moet afvragen of dat het waard is.. hoe vaak kom je op het circuit en gebruik je het potentieel wat in de Clio zit ? Kun je hetzelfde resultaat bereiken met de (nieuwere.. dus ook moderner onderstel?) Mégane.. waarom dan niet heh. Ik denk persoonlijk dat in dit geval "nieuwer is beter" wel van toepassing is , maar misschien ga je het compromisloze karakter van de Clio wel missen.

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 27 okt 2007, 19:44

"gewone" Megane RS: nee
Clio V6: ja
Megane RS Trophy: zeker doen.

wordt toch nog wel moeilijk kiezen, denk ik. Clio is een bruut apparaatje, Megane RS Trophy is dacht ik fijner, meer geciviliceerd, minder listig

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5455
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 27 okt 2007, 20:50

Ik heb de 'gewone' Megane RS gereden en de Trophy met wel heel veel beter zijn wil je de overweging kunnen maken. Ik vond de RS een leuke dagelijkse auto, maar daarmee op. De Clio v6 was voor mij 1 brok emotie, de motor achter, het geluid van de filters achter je, de manier van schakelen/sturen maakte het ECHT tot iets speciaals. Had het idee met de Clio RS sneller/makkelijker te kunnen knallen, maar hetgeen dat de V6 leverde doen niet veel auto's.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 27 okt 2007, 20:51

wou net zeggen ..

Als je me echt het mes op de keel zette, en ik moest echt een franse wagen uitkiezen, dan zou ik kiezen voor een Clio V6, anders mag je me afmaken :P

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 27 okt 2007, 21:04

ja vooral die fase II is een stuk beter gebouwd en handelbaar...en blijft super om te zien en een brok emotie...tunen, wat aanpassen en gaan met dat ding.

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Bericht door Ruud » 27 okt 2007, 21:34

wat is er dan zo veel beter aan de Trophy dan aan de gewone RS? Kan iemand mij dat uitleggen aan de hand van ervaringen uit eerste hand?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 okt 2007, 21:53

GTRene schreef:ja vooral die fase II is een stuk beter gebouwd en handelbaar...en blijft super om te zien en een brok emotie...tunen, wat aanpassen en gaan met dat ding.
monsterding en rwd! Ik wist het wel.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 27 okt 2007, 21:54

Sander Spoolder schreef:wou net zeggen ..

Als je me echt het mes op de keel zette, en ik moest echt een franse wagen uitkiezen, dan zou ik kiezen voor een Clio V6, anders mag je me afmaken :P
Of een Renault 5 Turbo :)

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 27 okt 2007, 22:44

Megane RS is de betere auto (en zeer zeker de snellere), maar niet de leukere. Zeker als je er een sper dif in zet gaat ie serieus hard; de fun factor + de uitstraling van een Clio V6 liggen naar mijn menig gewoon hoger.

De huidige F1 versie (aangepaste remmen, draagarmen, sper dif, iets meer vermogen, stoelen) is echt serieus snel (zie ook de EVO multi-test) heeft net dat beetje meer wat een trophy net niet heeft... Er zijn er nog maar 3 van te koop in NL ;)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 28 okt 2007, 00:54

De Megane in deze uitvoering is echt een snoepje maar de Clio ook en die heeft veel meer karakter imo. Daarnaast vind ik een 6 clinder lekkerder dan een 4 cilinder turbo. Ook verwacht ik dat de Clio uiteindelijk meer waard blijft aangezien het echt een toekomstige klassieker is. Ik zou dus voor de Clio gaan tenzij je een meer praktische auto nodig hebt.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 28 okt 2007, 12:26

Echt altijd de Clio V6.

Echt een bom op wielen. 1 van de meest indrukwekkende wagens om te zien.

Had ik al gezegd, Clio V6? 8)

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7266
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 28 okt 2007, 12:34

De V6, geen twijfel mogelijk! 8)

Gebruikersavatar
Cupra R
Berichten: 429
Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04

Bericht door Cupra R » 28 okt 2007, 16:34

Hart zegt de Clio maar het verstand zegt de Megane.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 28 okt 2007, 16:40

Cupra R, jij hebt geen verstand, dus Clio V6 met je hart 8) :D

Had ik al Clio V6 gezegd?

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 28 okt 2007, 17:12

Jongens,bedankt voor de reactie's,ik had deze antwoorden eigenlijk wel verwacht.
Ik ben gewoon een beetje uitgekeken op m'n V6. (overigens niet gedacht dat deze zin ooit zou zeggen :shock: )
V6 fase II is dus geen optie.
En zo'n Trophy vindt ik er toch wel dik uitzien,een v6 is natuurlijk veeeeel dikker en exlusiever 8) .
Maar de onpraktische kanten van de Clio beginnen me steeds meer te storen.
Draaicircel van 35 meter,geen parkeergarage in kunnen,geen drempel fatsoenlijk kunnen nemen,kan maar 1 persoon meenemen.
En met een RS Trophy kun je behoorlijk gooien en smijten,veeeel meer dan met een Clio V6,die is meer van nette lijnen rijden en vol uitaccelereren met die lekkere 6 cilinderbrul achter je oren.
Ik ben er nog niet uit,volgend weekend ga ik die knoop doorhakken........

@Mathieu,wees aub wat duidelijker in je antwoord....... :wink:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 28 okt 2007, 17:18

Dennis van der Schoot schreef:kan maar 1 persoon meenemen.
Gezinsuitbreiding op stapel? Espace iets voor je? :lol:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 28 okt 2007, 18:17

Nou, Clio V6 voor het geval ik dat nog niet gezegd heb 8)

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 28 okt 2007, 18:33

allen schreef:
Dennis van der Schoot schreef:kan maar 1 persoon meenemen.
Gezinsuitbreiding op stapel? Espace iets voor je? :lol:
Espace F1 :wink:

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 28 okt 2007, 18:51

Zat ik ook net aan te denken :D .
Mwoa,ook niet echt veel ruimte in the back :D .
[IMG:640:435]http://img231.imageshack.us/img231/545/10vp4.jpg[/img]

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 28 okt 2007, 20:04

Niet om je plezier van een nieuwe auto uitzoeken te verstoren, maar houd rekening met een hele lage inruil prijs; de meeste Clio V6'en (fase 1) staan bij alle Renault dealers vele maanden en soms zelf meer dan 1 jaar te koop... met als resultaat een inruilprijs die heel erg laag ligt. Particulier verkopen is ook niet gemakkelijk. :(

Is het een optie om er een auto naast te nemen ? Dan kun je de Clio V6 behouden en er een meer praktische (wat nog steeds een grappige auto kan zijn) auto naast hebben. Persoonlijk denk ik dat je er spijt van gaat krijgen als je 'm wegdoet (moet je horen wie het zegt :lol: :lol: )
Met als voordeel dat je de Clio V6 meer hardcore kunt gaan maken, vol rolkooi etc 8)
Het geluid van de brullende en sissende V6 vlak achter je is niet te versmaden !

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 28 okt 2007, 20:34

Jammer dat je het niet terugziet in de aanschafprijs. Blijf het een leuk bommetje vinden. Simpelweg omdat het concept voor mijn gevoel niet klopt. :lol:

Draaicirkel van 13 meter is overigens toch niet zo'n ramp? En wat zijn de redenen om er geen parkeergarage in te kunnen? Te laag?

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 28 okt 2007, 20:44

allen schreef:...

Draaicirkel van 13 meter is overigens toch niet zo'n ramp? En wat zijn de redenen om er geen parkeergarage in te kunnen? Te laag?
Draaicirkel van een Clio V6 is echt groot ;)
Door de spoilers/skirts die behoorlijk laag zitten, zit je heel snel aan de grond. Aangezien de meeste parkeergarages van die 'knikken' hebben levert dat veel problemen op.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast