Staat bij mijn auto: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=2487Niels schreef:Bert, je had/hebt toch ook nog een E30 met E36M3 motor voor trackdays? Nog in bezit of allang weer verkocht:
Fantastiche wagen vond ik dat maar ik kan behalve het oorspronkelijke verkoop topic er niets over weer vinden...
M3 3.0 racer -> E36 M3 S54 racer
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Idd. Maar goed dit zou een snellere en betere auto moeten worden
Even onder de kap gedoken vanmiddag. Volgende er af gesloopt:
-Koplampen
-Mistlampen
-Toeters
-Ruitensproeiertank
-Schoonmaakmiddel tank
-Nog wat steuntjes.
Scheelt misschien tussen de 10 en 20 KG, maar wel op een plaats waar het erg hard meetelt
Kwam er achter dat hij voor denk ik al eens een tikje gehad heeft. Er zat namelijk al een kunststof bumperbalk in, terwijl dat volgens mij origineel staal hoort te zijn.
AC systeem is al weg. Er komt in een later stadium nog een kunststof kap op, al met al moet dat genoeg zijn voor een ruime 50 KG minder voorin, dat zou hem een aardige balans moeten geven.
In de loop van de week nog even wat afdekplaatjes maken zodat het geheel wat netter is.

Even onder de kap gedoken vanmiddag. Volgende er af gesloopt:
-Koplampen
-Mistlampen
-Toeters
-Ruitensproeiertank
-Schoonmaakmiddel tank
-Nog wat steuntjes.
Scheelt misschien tussen de 10 en 20 KG, maar wel op een plaats waar het erg hard meetelt

Kwam er achter dat hij voor denk ik al eens een tikje gehad heeft. Er zat namelijk al een kunststof bumperbalk in, terwijl dat volgens mij origineel staal hoort te zijn.
AC systeem is al weg. Er komt in een later stadium nog een kunststof kap op, al met al moet dat genoeg zijn voor een ruime 50 KG minder voorin, dat zou hem een aardige balans moeten geven.
In de loop van de week nog even wat afdekplaatjes maken zodat het geheel wat netter is.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Pimp my car, deurpaneel versie 2:
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CT2794.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CT2795.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CT2794.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CT2795.jpg[/img]
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Vanmorgen even met Gerwin Biesheuvel om de tafel gezeten. Er komt een kooi in, doorgelast naar de voorpoten, buis achter het dashboard, kruizen in de zijkant, achter op de schokbrekertorens gelast, buis voor de gordels, en doorgelast naar de ophanging van het subframe. Er komt geen kruis achterin, in plaats daarvan een diagonaal van de schokbrekertoren naar de B stijl, en een diagonaal tussen de B stijlen in. Dit schijnt beter te zijn, en een kruis achterin is dan overbodig voor de stijfheid volgens hem, dus een enkele diagonaal is dan lichter.
Hij heeft pas over 2 weken tijd, maar ik ook dus dat kwam mooi uit
Hij heeft pas over 2 weken tijd, maar ik ook dus dat kwam mooi uit

- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Biesheuvel is een kooienbouwer goedgekeurd door de KNAF (staat in de lijst in het KNAF jaarboek) En hebben trouwens ook een FIA certificaat, dus die weten wel waar ze mee bezig zijn.
Een hoop anderen die het goedkoper doen staan daar niet in. Dit gaat nu nog wel op voor de ZAC maar als die ooit de regel schrappen dat zelfbouwkooien toegestaan zijn, en zeggen dat ze alleen nog maar een kooi van een erkende/gecertificeerde bouwer willen zien kan je dus naar huis. En ze willen daar min of meer al van af.
Zelfbouwspul is dus prima voor trackdays en op de ring, maar mocht ik in bijvoorbeeld 2009 oid wedstrijden willen rijden dan weet ik in elk geval zeker dat hij door de keuring komt.
Bovendien zijn ze niet heel gek duur. Deze uitvoering wel iets meer, maar vanaf 850 euro ex kan je in feite al een goedgekeurde kooi in een E36 hebben. Dat beetje wat er dan nog bij komt om hem uitgebreider te maken is niet heel veel op het totaal bedrag van de auto en het is ook geen item om veel op te besparen, gaat om eigen veiligheid.
Wielhoven.nl ook even geinformeerd, na info van oa Cav in dit draadje: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3691 Maar die kwamen toch vrij hoog uit, hoewel in verder niet met ze om de tafel gezeten heb voor een precieze offerte. Maar geloof weldat die verder prima werk leveren. Net als Ad Verkuijlen trouwens. (www.va-motorsport.com) Daar heb ik ook kooien van gezien die echt super waren.
Nog niet echt belangrijk voor mij, maar een handig punt is ook dat een circuitauto zijn waarde beter houd als hij gewoon volledig wedstrijdproof is, met up to date materiaal.
Een hoop anderen die het goedkoper doen staan daar niet in. Dit gaat nu nog wel op voor de ZAC maar als die ooit de regel schrappen dat zelfbouwkooien toegestaan zijn, en zeggen dat ze alleen nog maar een kooi van een erkende/gecertificeerde bouwer willen zien kan je dus naar huis. En ze willen daar min of meer al van af.
Zelfbouwspul is dus prima voor trackdays en op de ring, maar mocht ik in bijvoorbeeld 2009 oid wedstrijden willen rijden dan weet ik in elk geval zeker dat hij door de keuring komt.
Bovendien zijn ze niet heel gek duur. Deze uitvoering wel iets meer, maar vanaf 850 euro ex kan je in feite al een goedgekeurde kooi in een E36 hebben. Dat beetje wat er dan nog bij komt om hem uitgebreider te maken is niet heel veel op het totaal bedrag van de auto en het is ook geen item om veel op te besparen, gaat om eigen veiligheid.
Wielhoven.nl ook even geinformeerd, na info van oa Cav in dit draadje: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3691 Maar die kwamen toch vrij hoog uit, hoewel in verder niet met ze om de tafel gezeten heb voor een precieze offerte. Maar geloof weldat die verder prima werk leveren. Net als Ad Verkuijlen trouwens. (www.va-motorsport.com) Daar heb ik ook kooien van gezien die echt super waren.
Nog niet echt belangrijk voor mij, maar een handig punt is ook dat een circuitauto zijn waarde beter houd als hij gewoon volledig wedstrijdproof is, met up to date materiaal.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Zoiets zal het dus worden?! 
[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee364cage.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee36cage3.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee36cage2.jpg[/img]
en dit is het geworden
[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee363big.jpg[/img]
en dat voor een Amerikaan, ze kunnen het wel...

[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee364cage.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee36cage3.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee36cage2.jpg[/img]
en dit is het geworden

[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee363big.jpg[/img]
en dat voor een Amerikaan, ze kunnen het wel...
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Zoiets, paar verschillen met diagonalen en dwarsbalken en plaatsen waar het doorgelast is. Zoals geen kruis achterin omdat er in het midden ook al een diagonaal zit. Maar geheel komt wel op hetzelfde neer.
Die Amerikanen hebben iets andere regels als wij, in clubracing mogen hun bijvoorbeeld geen zijruit aan de bestuurderszijde hebben, terwijl hij er in de EU juist in moet zitten en niet open mag staan.
Die Amerikanen hebben iets andere regels als wij, in clubracing mogen hun bijvoorbeeld geen zijruit aan de bestuurderszijde hebben, terwijl hij er in de EU juist in moet zitten en niet open mag staan.
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Wow, is er ergens een thread van het bouwen van dit apparaat? Mooi hok!indobesar schreef:Zoiets zal het dus worden?!
[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee364cage.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee36cage3.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee36cage2.jpg[/img]
en dit is het geworden
[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee363big.jpg[/img]
en dat voor een Amerikaan, ze kunnen het wel...
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Guys, waar dienen die stukken in het kruis voor??
Extra sterk ofzo?
[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee364big.jpg[/img]
Extra sterk ofzo?
[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee364big.jpg[/img]
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 22:37
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], bleu_dust, Bokkepoot, EvdP, mark123, Martijn_bmw, MVB, SvB, Yannik Schmidt en 26 gasten