M3 3.0 racer -> E36 M3 S54 racer

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 20 okt 2007, 12:07

Niels schreef:Bert, je had/hebt toch ook nog een E30 met E36M3 motor voor trackdays? Nog in bezit of allang weer verkocht :?:

Fantastiche wagen vond ik dat maar ik kan behalve het oorspronkelijke verkoop topic er niets over weer vinden...
Staat bij mijn auto: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=2487

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 20 okt 2007, 12:19

Idd, die is een eindje korter geworden :(

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 20 okt 2007, 15:06

:shock:

Helemaal gemist man errug zonde :roll: maar goed nieuwe ronden, nieuwe kansen :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 20 okt 2007, 17:16

Idd. Maar goed dit zou een snellere en betere auto moeten worden :)

Even onder de kap gedoken vanmiddag. Volgende er af gesloopt:

-Koplampen
-Mistlampen
-Toeters
-Ruitensproeiertank
-Schoonmaakmiddel tank
-Nog wat steuntjes.

Scheelt misschien tussen de 10 en 20 KG, maar wel op een plaats waar het erg hard meetelt :)

Kwam er achter dat hij voor denk ik al eens een tikje gehad heeft. Er zat namelijk al een kunststof bumperbalk in, terwijl dat volgens mij origineel staal hoort te zijn.

AC systeem is al weg. Er komt in een later stadium nog een kunststof kap op, al met al moet dat genoeg zijn voor een ruime 50 KG minder voorin, dat zou hem een aardige balans moeten geven.

In de loop van de week nog even wat afdekplaatjes maken zodat het geheel wat netter is.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 20 okt 2007, 18:56

Foto's ;) 8)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 20 okt 2007, 18:56

Ach wat moet een mens nou met een e30. Geluk bij een ongeluk want die banaankleurige is toch veel leuker imho. :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 20 okt 2007, 19:09

Tsja. Alleen nog maar afwachten of ik de 1180 KG met benzine haal. Zal wel in de buurt komen denk ik.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 25 okt 2007, 17:48

Pimp my car, deurpaneel versie 2:

[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CT2794.jpg[/img]

[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CT2795.jpg[/img]

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 25 okt 2007, 18:26

Goed bezig Bert :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 25 okt 2007, 21:30

Ik denk dat ik alu platen mooier vind als ik het zo zie... Je m'excuse... :oops:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 25 okt 2007, 21:36

Dat mag :) Maar CF heeft net iets meer flair vind ik, en staat wat netter bij een geel/zwart combinatie in plaats van aluminium.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 25 okt 2007, 22:00

Ga je 8 december rijden? Misschien dat ik dan misschien voor de zekerheid even kan gluren voor het echie. :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 25 okt 2007, 22:07

Nee 8 dec haal ik niet. Hij moet nog langs Biesheuvel voor een kooi en nog langs Intrax voor onderstel, plus nog wat andere frutsels zoals onderstel een beetje onder handen nemen enz, en een volledige vloeistofwissel.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 27 okt 2007, 14:34

Vanmorgen even met Gerwin Biesheuvel om de tafel gezeten. Er komt een kooi in, doorgelast naar de voorpoten, buis achter het dashboard, kruizen in de zijkant, achter op de schokbrekertorens gelast, buis voor de gordels, en doorgelast naar de ophanging van het subframe. Er komt geen kruis achterin, in plaats daarvan een diagonaal van de schokbrekertoren naar de B stijl, en een diagonaal tussen de B stijlen in. Dit schijnt beter te zijn, en een kruis achterin is dan overbodig voor de stijfheid volgens hem, dus een enkele diagonaal is dan lichter.

Hij heeft pas over 2 weken tijd, maar ik ook dus dat kwam mooi uit :)

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 27 okt 2007, 15:06

Dat is geen half werk, lijkt me een mooi kooitje. Waarom naar Biesheuvel voor de Kooi, die heb ik niet op mijn 'lijstje' van kooienbouwers nl... :wink:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 27 okt 2007, 15:20

Omdat ze niet goed zijn? Mijns inziens verstaan ze hun vak echt wel.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 27 okt 2007, 15:22

Biesheuvel is een kooienbouwer goedgekeurd door de KNAF (staat in de lijst in het KNAF jaarboek) En hebben trouwens ook een FIA certificaat, dus die weten wel waar ze mee bezig zijn.

Een hoop anderen die het goedkoper doen staan daar niet in. Dit gaat nu nog wel op voor de ZAC maar als die ooit de regel schrappen dat zelfbouwkooien toegestaan zijn, en zeggen dat ze alleen nog maar een kooi van een erkende/gecertificeerde bouwer willen zien kan je dus naar huis. En ze willen daar min of meer al van af.

Zelfbouwspul is dus prima voor trackdays en op de ring, maar mocht ik in bijvoorbeeld 2009 oid wedstrijden willen rijden dan weet ik in elk geval zeker dat hij door de keuring komt.

Bovendien zijn ze niet heel gek duur. Deze uitvoering wel iets meer, maar vanaf 850 euro ex kan je in feite al een goedgekeurde kooi in een E36 hebben. Dat beetje wat er dan nog bij komt om hem uitgebreider te maken is niet heel veel op het totaal bedrag van de auto en het is ook geen item om veel op te besparen, gaat om eigen veiligheid.

Wielhoven.nl ook even geinformeerd, na info van oa Cav in dit draadje: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3691 Maar die kwamen toch vrij hoog uit, hoewel in verder niet met ze om de tafel gezeten heb voor een precieze offerte. Maar geloof weldat die verder prima werk leveren. Net als Ad Verkuijlen trouwens. (www.va-motorsport.com) Daar heb ik ook kooien van gezien die echt super waren.

Nog niet echt belangrijk voor mij, maar een handig punt is ook dat een circuitauto zijn waarde beter houd als hij gewoon volledig wedstrijdproof is, met up to date materiaal.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 27 okt 2007, 15:58

Nice! De kosten vallen me opzich nog wel wat mee! 8)

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 27 okt 2007, 19:39

Zoiets zal het dus worden?! ;)

[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee364cage.jpg[/img]

[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee36cage3.jpg[/img]

[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee36cage2.jpg[/img]

en dit is het geworden ;)

[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee363big.jpg[/img]

en dat voor een Amerikaan, ze kunnen het wel...

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 27 okt 2007, 19:48

Zoiets, paar verschillen met diagonalen en dwarsbalken en plaatsen waar het doorgelast is. Zoals geen kruis achterin omdat er in het midden ook al een diagonaal zit. Maar geheel komt wel op hetzelfde neer.

Die Amerikanen hebben iets andere regels als wij, in clubracing mogen hun bijvoorbeeld geen zijruit aan de bestuurderszijde hebben, terwijl hij er in de EU juist in moet zitten en niet open mag staan.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 27 okt 2007, 19:51

indobesar schreef:Zoiets zal het dus worden?! ;)

[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee364cage.jpg[/img]

[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee36cage3.jpg[/img]

[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee36cage2.jpg[/img]

en dit is het geworden ;)

[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee363big.jpg[/img]

en dat voor een Amerikaan, ze kunnen het wel...
Wow, is er ergens een thread van het bouwen van dit apparaat? Mooi hok!

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 27 okt 2007, 19:56


Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 27 okt 2007, 20:34

Guys, waar dienen die stukken in het kruis voor??
Extra sterk ofzo?
[img:600:450]http://www.gmgracing.com/images/bluee364big.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 27 okt 2007, 20:41

Idd, extra versteviging voor zij inslag. De theorie daarachter is dat ze buizen af kunnen scheuren op of net naast de lasnaad als er 1 van de zijkant naar binnen komt. Dit maakt er als het ware 1 geheel van.

patrick.v.b
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2007, 22:37

Bericht door patrick.v.b » 28 okt 2007, 11:20

en weer de bbs rc :D

Ziet er goed uit bert met dat carbon , beter als dat alu

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bleu_dust, Bokkepoot, EvdP, mark123, Martijn_bmw, MVB, SvB, Yannik Schmidt en 25 gasten