Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
René130i

Bericht door René130i » 28 okt 2007, 02:15

Idd. Of het merk Glashutte 8) Die vind echt geweldig alleen niet te betalen. Ik hou het bij boeken kijken :lol:

Brava

Bericht door Brava » 28 okt 2007, 19:46

Rene / Hazze schreef:Idd. Of het merk Glashütte 8) Die vind echt geweldig alleen niet te betalen. Ik hou het bij boeken kijken :lol:
Huh?

[img:800:600][/img]
Laatst gewijzigd door Brava op 05 nov 2007, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Brava

Bericht door Brava » 28 okt 2007, 19:48

Rico v Velzen schreef:
MarcF schreef:Bedankt voor de informatie.

Toch maar eens binnenkort kijken of ik zo'n Sinn om de pols kan zien, alvorens de knoop door te hakken.

Helaas is het aantal aanbieders in Nederland vrij schaars (lees 1?: Horloge Platvorm Nederland in Den Haag). Ik denk dat ik voor een Sinn toch naar Duitsland moet.
Sinn levert rechtstreeks. Dealers werken ze dacht ik niet mee, tenminste dat was altijd zo, mischien is dat ondertussen anders ?
Horoge Platform in Den Haag is idd dealer en kan absoluut aangeraden worden. Verder heeft Sinn tegenwoordig in Duitsland wel enige dealers. Ik weet in ieder geval dat er een in Trier zit. Kijk eens op de website waar de andere zitten.

MarcF

Bericht door MarcF » 28 okt 2007, 22:21

Bedankt voor de informatie.

Binnenkort dan toch maar even naar Duitsland. Wellicht even combineren met het Ring Academy weekend :wink:.

Macboy

Bericht door Macboy » 31 okt 2007, 23:13

Lijkt me goed plan Marc ! Ik ga mee :)

Brava

Bericht door Brava » 01 nov 2007, 21:35

Voor de lol een paar foto's gemaakt van mijn Wehrmacht.

Laatst gewijzigd door Brava op 05 nov 2007, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2007, 23:56

Nomos is top, ik haal me nog een keer zo'n dingetje op.

Brava

Bericht door Brava » 02 nov 2007, 00:43

Rico v Velzen schreef:Nomos is top, ik haal me nog een keer zo'n dingetje op.
Dan moet je lang in de rij staan.

RVV

Bericht door RVV » 02 nov 2007, 01:02

in Hamburg liggen ze gewoon in de etalage bij Wempe.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 nov 2007, 09:19

Mooi spul Brava............................jammer dat je er maar 1 tegelijk kan dragen, anders had ik de kast al lang volliggen...................... :lol: :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 02 nov 2007, 11:12

Ik zal ook even foto plaatsen van mijn collectie. Brava leuk schaalmodel !

Brava

Bericht door Brava » 02 nov 2007, 21:52

Macboy schreef:Ik zal ook even foto plaatsen van mijn collectie. Brava leuk schaalmodel !
Dank. Heb hem in 1:18, 1:43 en 1:87...

Laatst gewijzigd door Brava op 05 nov 2007, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 03 nov 2007, 09:13

Rene / Hazze schreef:Gaaf, Uboat is mooi. Ik heb jou wel eens in blauwhuis gezien denk ik of is die Joker niet van jou? :D
In Blauwhuis....dat zou best kunnen hoor. Mijn zwager is de persoon die met die stockcar rijdt. Rijden ook altijd op Sint Maarten (NH).

Wat betreft mijn U-Boat....dit is hem.

[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VUGWILZG.jpg[/img]

[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DII7BCAE.jpg[/img]

[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YDYEBBBD.jpg[/img]

[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NFDSTG63.jpg[/img]

MarcF

Bericht door MarcF » 03 nov 2007, 17:53

Vandaag de knoop doorgehakt en dit horloge gekocht in Den Haag, ben er erg content mee :lol:

[IMG:1024:768]http://i238.photobucket.com/albums/ff22 ... stsast.jpg[/img]

tim1981

Bericht door tim1981 » 03 nov 2007, 20:02

Leuke Sinn Marc.

Ook zie ik hier weer mooie modellen voorbij komen. Ik moet het doen met deze: Stowa Marine Automatic, is trouwens mijn eerste 'echte' horloge. Heb hem sinds februari '07 en nog steeds tevreden.

[img:380:379]http://stowa.de/shop/pix/a/z/marine40/b10.jpg[/img]

[img:820:615]http://members.chello.nl/a.j.groeneveld/stowa02.JPG[/img]

[img:820:615]http://members.chello.nl/a.j.groeneveld/stowa03.JPG[/img]

Brava

Bericht door Brava » 04 nov 2007, 01:14

Martin van der Zwaard schreef:[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NFDSTG63.jpg[/img]
Dus deze U-Boat is waterdicht tot maar 50 meter ondanks die uitgebreide kroonbescherming? Deze Blancpain is tot 100 meter waterdicht met slechts een eenvoudige verschroeving van de kroon en drukkers.

[img:800:533][/img]
Laatst gewijzigd door Brava op 05 nov 2007, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 04 nov 2007, 01:57

Ik weet niet hoe vaak jij verder dan 50m onder water gaat maar ik niet vaak hoor. En ik ga al helemaal niet zwemmen met een horloge waar een lederen band op zit.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 nov 2007, 10:27

Hoe waterdicht is waterdicht ?
Constructie van de horlogekast bepaalt de waterdichtheid
Er is veel onduidelijkheid over de waterdichtheid van horloges. Wanneer is een horloge waterdicht? Kan ik met mijn horloge onder de douche? Is het mogelijk om met mijn horloge in zee te gaan zwemmen, snorkelen of duiken? In ieder geval betekent alleen de benaming “waterresistant” niet dat een horloge ook echt waterdicht is.

Alle horlogefabrikanten brengen ”waterdichte” horloges op de markt. Het ligt niet aan het merk of een horloge beter of minder goed waterdicht is. De oorzaak is de constructie van de horlogekast. Daardoor is het mogelijk dat een duurder merk meer aandacht aan deze constructie heeft besteed. Dat wil echter niet zeggen dat een horloge in een voordelige prijsklasse niet goed waterdicht kan zijn. Het verschil zit dan vaak in de materiaal- keuze en de afwerking. Er zijn horlogefabrikanten die speciale stalen horlogekasten met diverse voorzieningen produceren, maar er zijn ook merken waarvan de waterdichte kast geheel uit kunststof wordt gemaakt. Hoewel ze beide waterdicht zijn, zal de stalen kast zijn waterdichtheid langer behouden. Het ligt echter ook aan de drager van het horloge. Hoe zorgvuldig gaat men er mee om. Men vindt soms dat een horloge overal tegen moet kunnen en vergeet daarbij dat het toch een klein technisch instrumentje is dat de tijd aangeeft en slechts beschermd wordt door een horlogekast.

Waterresistant
De benaming waterresistant, waterresistance, waterproof, waterwerend, of waterprotected wil alleen zeggen dat het horloge zo goed mogelijk tegen water “beschermd” wordt. Velen denken echter dan dat het horloge ook echt tegen water kan, maar dat is dus niet zo! Als alleen een van deze benamingen op het horloge voorkomt, kan men er beter vanuit gaan dat het horloge redelijk goed stofdicht is.

30M. of 50M Waterresistant
De benaming 3 en 5 ATM (atmosfeer) of 30 dan wel 50 meter waterresistant wil zeggen dat het horloge alleen bestand is tegen lichte regen dan wel tegen iets opspattend water. Het is dan ook absoluut ongeschikt om mee te douchen, te zwemmen, te snorkelen, te duiken te sporten alsook aan te houden met bijv. autowassen. Ook hier bestaan erg veel misvattingen over. Men denkt dat een horloge van 3 of 5 ATM waterdicht is tot een diepte van respectievelijk 30 en 50 meter, maar dit is beslist niet waar. Wel is het zo dat het deksel van de horlogekast is voorzien van een rubberen ring. Het verzetknopje (de kroon) wordt beschermd door een klein rubberen ringetje dat over een busje (tube) past, dat vast in de horlogekast is gemonteerd. Verder zijn deze horloges soms voorzien van een schroefdeksel

100 M Waterresistant
Horloges met de vermelding 100 M waterresistant zijn geschikter om mee te zwemmen doch geheel ongeschikt voor het duiken met perslucht, torenspringen alsook waterskiën. De horlogekasten zijn meestal wat forser en de kroon is groter. De rubber ringen in het achterdeksel en om het glas zijn eveneens van een dikkere kwaliteit. Het achterdeksel is een schroefdeksel en in vele gevallen is de kroon geschroefd op het busje (tube) in de kast. Chronografen dienen in deze kwaliteit te zijn voorzien van schroef-poussoires. Er moet echter rekening mee worden gehouden dat de kroon alsook de poussoires (drukknopjes) niet losgeschroefd mogen worden als deze nat zijn. Verder mogen ze ook niet worden aangeraakt in natte toestand.

200M of 300M waterresistant
Deze horloges zijn geschikt voor alle vormen van duiken. De horlogekasten zijn ronduit robuust en voorzien van een extra dik glas. De kroon en het deksel alsook de poussoires bij chronografen behoren altijd geschroefd te zijn en voorzien van een extra dikke waterdichte rubber ring. In enkele gevallen is het uurwerk en of het horloge “opgehangen” in een rubber ring om de schokbestendigheid beter te kunnen garanderen. Het merk Omega

Conclusie:
U doet er goed aan, goed op te letten als u een waterdicht horloge aanschaft. De keuze is erg groot. Vraag naar de bijzonderheden. Maak vooral uw wensen, eisen kenbaar. Bedenk wel dat vocht voor een elektronisch uurwerk altijd bijzonder schadelijk is en dat herstelkosten vaak hoger uitvallen dan u denkt. Hebt u een waterdicht horloge, laat het dan minimaal een maal per jaar testen op waterdichtheid. Door beschadigingen van bijvoorbeeld glas, kroon en eventuele poussoires, kan een horloge zijn waterdichtheid verliezen. Als er dan schade aan het uurwerk ontstaat, ook binnen de garantietermijn, zullen de kosten voor rekening van de eigenaar komen.

Onderhoud van uw horloge:

Laat het liefst elk jaar de batterij van uw elektrisch of elektronisch horloge vervangen. Dit voorkomt lekkage van de batterij(en).

Laat zeker uw duikhorloge minstens een maal per jaar testen op waterdichtheid.

Voorkom stoten en vermijd beschadigingen van de kast, glas, kroon en poussoires. Hierdoor kunnen storingen aan het uurwerk ontstaan.

Gebruik een horloge alleen waarvoor het gemaakt is.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 nov 2007, 12:03

Ik had een Omega Seamaster van 600m waterdicht en heb geeneens een zwemdiploma. Die 600 meter is trouwens in de lengte van het zwembad. LOL

Zonder gekheid , hobbyduikers die bij mij hun klokje kopen zitten tussen de 5 en soms 30 meter diep, dan is dus een 5atm klok knudde. Da's de statische druk. Als jij onder water met je armen beweegt krijgt het horloge veel meer druk te verwerken, daarom voor hobbyduikers MINIMAAL 20 atm/bar(200meter) wd....

Brava

Bericht door Brava » 04 nov 2007, 14:20

Martin van der Zwaard schreef:Ik weet niet hoe vaak jij verder dan 50m onder water gaat maar ik niet vaak hoor. En ik ga al helemaal niet zwemmen met een horloge waar een lederen band op zit.
Daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat het merk zich U-Boat noemt. Ik ben misschien dom genoeg om dan een link te leggen met duikactiviteiten. Verder is die enorm grote en omslachtige kroonbescherming dus eigenlijk niets ander dan decoratie, kitsch. Vroeger had je horloges met een soortgelijke constructie die dan echter ook functioneel was, met een waterdichtheid van 50 meter is dat dus duidelijk niet het geval. Dit doet mij een beetje denken aan een Dacia Logan met 19" 'jetsers', een achterspoiler en een front airdam.

Maar zoals al vele malen gezegd, smaken verschillen (los van budget).

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 nov 2007, 12:15

Dat is jou mening.

Ik zie hier ook genoeg klokkies staan die qua uiterlijk zo uit de Kijkshop kunnen komen maar qua prijs ff wat meer kosten.

De U-Boat is wat mij betreft gewoon een mooi design en zeker met die kroonbeschermer.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 nov 2007, 12:34

U boat is een trendhorloge voor de modieuze massa, gewoon voor 2006/2007 doe je leuk mee, maar voor de rest is het duur en van bedenkelijke kwaliteit en idd amper waterdicht. :wink:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 nov 2007, 12:43

Kwaliteit is niks mis mee hoor en U-Boat is juist een merk wat net komt kijken op de markt. De vraag is er naar want ze hebben niet voor niks de prijzen sinds dit jaar omhoog gedaan.

Maar goed....als je het gaat vergelijken met de duurdere merken dan is het idd niks. Maar als je geen duizenden euries hebt liggen dan heb je aan een U-Boat gewoon een leuk horloge imho.

Macboy

Bericht door Macboy » 05 nov 2007, 19:57

ok heren. zo is het wel weer duidelijk. U boat is geen kwaliteit merk, zoals andere hier genoemde merken, maar laat onverlet dat mensen er erg tevreden mee kunnen zijn.

laten we ieders keus respecteren. martin ik snap dat het wat zuur overkomt, maar realiseer je wel dat hier echt horloge kenners zitten die echt iets weten te zeggen over de kwaliteit van het uurwerk en de kast.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 nov 2007, 21:11

dat realiseer ik me zeker!! en idd, waar de een trots op is is voor de ander rotzooi.

Plaats reactie