- hij is met zo'n 8,5l/100km ongeveer een liter zuiniger dan de vorige bij vergelijkbare rijstijl, helpt ook wel dat deze met de ZF8 bij 120 maar 1700rpm draait, dat waren er 2700 bij de vorige in 6
- dit is m'n eerste auto met een schuifdak, en ik vind het nog fijner dan verwacht, bijna iedere rit wel een beetje of helemaal open
- tot mijn verbazing ontdekte ik dat de OPF-veries maar liefst 94 decibel mogen produceren

Nou, deze heeft dus ook de donkere achterruiten, maar ze lijken minder donker dan die van mijn vorige F21.

Haha, ik snap je! De MINI F57 van mijn vriendin heeft de digitale klokken van de GP3/Electric, daar hebben ze hetzelfde trucje toegepast.Vanreijmersdal schreef: 05 aug 2024, 19:31 Oh tof m140i, gefeliciteerd!
Zelf recentelijk ook een f20 lci2 gekocht vanwege het nieuwere Dashboard.
Ik dacht alleen dat de klokken winkel digitaal was, nou dat is dus niet zo, daar had BMW mij al mooi beet.
Ongeloofwaardig, maar ik reed er pas 1 (!) keer mee in de regen!!!veejay schreef: 06 aug 2024, 09:22 Leuk, voor bruikbaarheid in het doorgaans natte nederland kan je met X-Drive in ieder geval de Peekaas goed op de weg krijgen. Zitten er kleppen op die Akra?

Vooral meer power en meer handling, en gewoon weer lekker 20-25 per jaar mee daily-en.
Vijfdeurs is voor plebs, driedeurs is voor connaisseurs, dacht dat ik zoiets hier op DF niet hoefde uit te leggen!Robin schreef: 06 aug 2024, 11:29 Topmotor, maar driedeurs?? Helaas(maar ieder z'n ding hoor) ....en die XDrive mmmm, nouja kan ie straks die 800pk ook wel kwijt in rechte lijn.
Feli!

Klopt, 188 ipv 210 achterdiff, maar krijgt ook maar 60% van het koppel te verduren onder vollast. Iets om rekening mee te houden als je fanatiek met xDelete aan de slag wilt, maar ik zie ook bij de tuning-straatrace-mannen geen kapotte differentiëlen voorbij komen. Idem met de xDrive-tussenbak, die gaat eerder stuk van afwijkende bandenmaten dan veel vermogen lijkt het. Eerste zwakke punt zijn de 3de en 6de versnelling van de ZF8-bak. Voordeel is wel weer dat het zo'n populair platform voor tuning is, dat je inmiddels bijna overal wel reparaties en/of upgrades voor kunt krijgen.Knot schreef: 06 aug 2024, 11:47 Wel een minder sterk achter differentieel toch met xDrive? Misschien iets om in de gaten te houden met veel vermogen erbij?