EV auto's (elektrische)
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: EV auto's (elektrische)
sorry, ik viel na 20 seconden in slaap… nog iets gebeurd?
-
- Berichten: 4305
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: EV auto's (elektrische)
Is de 86 in je nick je geboortejaar of je leeftijd?
Mocht je het nog niet weten: je kunt gewoon onderaan de video het rode balkje opschuiven tot je het vuurwerk ziet. Je hoeft niet af te wachten tot er wat gebeurt...

-
- Berichten: 8564
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: EV auto's (elektrische)
Rekensom leert: verplichte elektrische leasebak is voor werkgever een zegen, voor werknemer een vloek
Werkgevers kunnen vanaf komend jaar fors in kosten snijden als zij hun personeel met een leasebak verplichten elektrisch te rijden. Werknemers daarentegen zouden door zo’n verplichting echter honderden euro’s per jaar benadeeld worden vanwege de bijtelling.
-
- Berichten: 54833
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: EV auto's (elektrische)
Daaruit:

CE Delft zegt op hun site onafhankelijk te zijn, maar 'in opdracht van'...dan weet je 't wel.....Dat blijkt uit onderzoek van CE Delft in opdracht van de Nederlandse Vereniging van Duurzame Energie (NVDE).

- Philipoo
- Berichten: 4941
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: EV auto's (elektrische)
Een onafhankelijk bureau moet toch nog steeds een opdracht krijgen om onderzoek te doen? Als je een aankoopkeuring laat doen geef je toh ook een onafhankelijke partij opdracht voor een onderzoek?Robin schreef: 11 jun 2024, 08:35 Daaruit:CE Delft zegt op hun site onafhankelijk te zijn, maar 'in opdracht van'...dan weet je 't wel.....Dat blijkt uit onderzoek van CE Delft in opdracht van de Nederlandse Vereniging van Duurzame Energie (NVDE).
![]()
-
- Berichten: 54833
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: EV auto's (elektrische)
Misschien verkeerd geformuleerd: Ik doelde op de NVDE , het neutrale verhaal ontgaat mij danPhilipoo schreef: 11 jun 2024, 09:49Een onafhankelijk bureau moet toch nog steeds een opdracht krijgen om onderzoek te doen? Als je een aankoopkeuring laat doen geef je toh ook een onafhankelijke partij opdracht voor een onderzoek?Robin schreef: 11 jun 2024, 08:35 Daaruit:CE Delft zegt op hun site onafhankelijk te zijn, maar 'in opdracht van'...dan weet je 't wel.....Dat blijkt uit onderzoek van CE Delft in opdracht van de Nederlandse Vereniging van Duurzame Energie (NVDE).
![]()
- Philipoo
- Berichten: 4941
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: EV auto's (elektrische)
Ik vind het juist een vrij neutraal stuk. Ene kant is duurder uit, andere kant goedkoper. NVDE heeft een eigen visie en wil graag dat mensen meer elektrisch rijden en geeft daarom aan dat ze willen dat bijtelling lager blijft om het aantrekkelijk te houden..
-
- Berichten: 54833
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: EV auto's (elektrische)
Vooral die laatste zin maakt 't voor mij NIET neutraler hè...Die bijtelling moet natuurlijk op niveau van de ICE auto, houderschapsbelasting ook. Vandaar.Philipoo schreef: 11 jun 2024, 10:09 Ik vind het juist een vrij neutraal stuk. Ene kant is duurder uit, andere kant goedkoper. NVDE heeft een eigen visie en wil graag dat mensen meer elektrisch rijden en geeft daarom aan dat ze willen dat bijtelling lager blijft om het aantrekkelijk te houden..
- Philipoo
- Berichten: 4941
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: EV auto's (elektrische)
NVDE hoeft niet neutraal te zijn. zolang CE Delft dat maar is in hun onderzoekRobin schreef: 11 jun 2024, 10:15Vooral die laatste zin maakt 't voor mij NIET neutraler hè...Die bijtelling moet natuurlijk op niveau van de ICE auto, houderschapsbelasting ook. Vandaar.Philipoo schreef: 11 jun 2024, 10:09 Ik vind het juist een vrij neutraal stuk. Ene kant is duurder uit, andere kant goedkoper. NVDE heeft een eigen visie en wil graag dat mensen meer elektrisch rijden en geeft daarom aan dat ze willen dat bijtelling lager blijft om het aantrekkelijk te houden..
-
- Berichten: 54833
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: EV auto's (elektrische)
En daar heb ik dus mijn twijfels over...'in opdracht van'.....Snap je?Philipoo schreef: 11 jun 2024, 10:22NVDE hoeft niet neutraal te zijn. zolang CE Delft dat maar is in hun onderzoekRobin schreef: 11 jun 2024, 10:15Vooral die laatste zin maakt 't voor mij NIET neutraler hè...Die bijtelling moet natuurlijk op niveau van de ICE auto, houderschapsbelasting ook. Vandaar.Philipoo schreef: 11 jun 2024, 10:09 Ik vind het juist een vrij neutraal stuk. Ene kant is duurder uit, andere kant goedkoper. NVDE heeft een eigen visie en wil graag dat mensen meer elektrisch rijden en geeft daarom aan dat ze willen dat bijtelling lager blijft om het aantrekkelijk te houden..
Edit: Maar neemt niet weg dat de 'werkgever' er goed vanaf komt en de 'werknemer' niet: Da's dan wel neutraal ja.
- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: EV auto's (elektrische)
In Duitsland hebben ev's tot 70k catalogus waarde slechts een kwart van de benzine auto's aan bijtelling. 0.25% per maand tegen 0.5% voor plug in hybr tot bepaalde uitstoot en 1% voor de rest. Aanschafsubsidies zijn er wel af.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28420
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: EV auto's (elektrische)
Ook 1% is nog mooi laag vergeleken bij ons in NL
Sowieso is voor die categorie de fiscale waarde veel lager want geen BPM in D en bij ons is het dus 22% / 12 = bijna 2% bijtelling per maand.
Sowieso is voor die categorie de fiscale waarde veel lager want geen BPM in D en bij ons is het dus 22% / 12 = bijna 2% bijtelling per maand.
-
- Berichten: 5436
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: EV auto's (elektrische)
Tsja. Als je een autobouw land bent dan wil je wel dat de mensen nieuw blijven rijden.Martijn_bmw schreef: 11 jun 2024, 18:56 Ook 1% is nog mooi laag vergeleken bij ons in NL
Sowieso is voor die categorie de fiscale waarde veel lager want geen BPM in D en bij ons is het dus 22% / 12 = bijna 2% bijtelling per maand.
-
- Berichten: 54833
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
- Berichten: 2447
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: EV auto's (elektrische)
Kansloos voor de vag groep.. jammer joh.
-
Online
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: EV auto's (elektrische)
Staan er al genoeg in de Rotterdamse haven te wachten zonder import heffing dan?
Geen idee of de mannen in de lease het kunnen bevestigen maar al die chinezen hebben maar een korte levertijd verwacht ik ten opzichte van de Europese merken.
Geen idee of de mannen in de lease het kunnen bevestigen maar al die chinezen hebben maar een korte levertijd verwacht ik ten opzichte van de Europese merken.
-
- Berichten: 4305
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: EV auto's (elektrische)
Dus ze willen iedereen in de EU in een elektrieke wagen maar het mag vooral niet te goedkoop worden...
-
- Berichten: 8564
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: EV auto's (elektrische)
Gewoon iedereen in Europa die zijn boterham verdiend in de autobranche werkloos maken, maar dan hebben we wel goedkope auto's uit China.SlowCo schreef: 12 jun 2024, 17:09Dus ze willen iedereen in de EU in een elektrieke wagen maar het mag vooral niet te goedkoop worden...
Kwisvraag: wat denk je dat er met de prijzen van die Chinese auto's gebeurt zodra ze de Europese autoproducenten de nek om hebben gedraaid?
-
- Berichten: 54833
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: EV auto's (elektrische)
Dat dus. China is een groot gevaar jongens, voor onze economie welvaart en indirect welzijn. Tjap Tjoy blijf ik wel blieven overigens!Elise schreef: 12 jun 2024, 19:38Gewoon iedereen in Europa die zijn boterham verdiend in de autobranche werkloos maken, maar dan hebben we wel goedkope auto's uit China.SlowCo schreef: 12 jun 2024, 17:09Dus ze willen iedereen in de EU in een elektrieke wagen maar het mag vooral niet te goedkoop worden...
Kwisvraag: wat denk je dat er met de prijzen van die Chinese auto's gebeurt zodra ze de Europese autoproducenten de nek om hebben gedraaid?
-
OnlineFabian
- Berichten: 7227
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- JP
- Berichten: 34012
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: EV auto's (elektrische)
Het is wel lekker goedkoop 

- Martijn_bmw
- Berichten: 28420
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: EV auto's (elektrische)
Is het was die i5? Ben wel benieuwd naar de business line…
- Martijn_bmw
- Berichten: 28420
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: EV auto's (elektrische)
Helemaal eens!! Op vele gebieden een groot gevaar voor de welvaart in EURobin schreef: 12 jun 2024, 19:54Dat dus. China is een groot gevaar jongens, voor onze economie welvaart en indirect welzijn. Tjap Tjoy blijf ik wel blieven overigens!Elise schreef: 12 jun 2024, 19:38Gewoon iedereen in Europa die zijn boterham verdiend in de autobranche werkloos maken, maar dan hebben we wel goedkope auto's uit China.SlowCo schreef: 12 jun 2024, 17:09
Dus ze willen iedereen in de EU in een elektrieke wagen maar het mag vooral niet te goedkoop worden...
Kwisvraag: wat denk je dat er met de prijzen van die Chinese auto's gebeurt zodra ze de Europese autoproducenten de nek om hebben gedraaid?
Doe mij maar foe yong hai


-
- Berichten: 4305
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: EV auto's (elektrische)
Doe mij maar iets met kip in zwarte bonensausMartijn_bmw schreef: 12 jun 2024, 20:48Helemaal eens!! Op vele gebieden een groot gevaar voor de welvaart in EURobin schreef: 12 jun 2024, 19:54Dat dus. China is een groot gevaar jongens, voor onze economie welvaart en indirect welzijn. Tjap Tjoy blijf ik wel blieven overigens!Elise schreef: 12 jun 2024, 19:38
Gewoon iedereen in Europa die zijn boterham verdiend in de autobranche werkloos maken, maar dan hebben we wel goedkope auto's uit China.
Kwisvraag: wat denk je dat er met de prijzen van die Chinese auto's gebeurt zodra ze de Europese autoproducenten de nek om hebben gedraaid?
Doe mij maar foe yong hai![]()
![]()

Voor de wat minder ver doordenkende DF-ers hier een stukje leesvoer uit de Telegraaf:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Analyse: importheffing op Chinese stekkerauto kan Europese industrie fors schaden
GERT VAN HARSKAMP
BRUSSEL - De Europese Commissie heeft een voorlopige importheffing ingesteld op Chinese stekkerauto’s, die afhankelijk van het merk oploopt van 17% tot 38%. Die heffing komt bovenop het al bestaande 10%-tarief op elektrische auto’s uit China, waardoor de invoertaks tot bijna 50% kan oplopen. Hiermee wil Brussel de Europese auto-industrie beschermen, maar het middel kan nog weleens erger zijn dan de kwaal.
Of de Chinese stekkerauto echt veel duurder wordt door de maatregel, is de vraag. Marktvorsers zeggen dat de Chinezen zo goedkoop produceren, dat zij met de aanschafprijzen die zij hanteren in Europa importheffingen gemakkelijk kunnen opvangen in hun winstmarges.
Europa wil bijna 50% invoerheffing op Chinese elektrische auto’s; betaalt consument straks veel meer?
De Europese auto-industrie hevig verdeeld over de maatregel. De Zuid-Europese landen als Frankrijk en Spanje lobbyen al lang voor protectionisme om de hausse aan Chinese stekkerauto’s af te remmen.
Zij concurreren qua prijs en en klasse met de Chinese voertuigen. Zweden, Hongarije en Duitsland zijn tegen, omdat zij de Chinese tegenmaatregelen vrezen. Die zou bijvoorbeeld BMW keihard kunnen treffen, want China is de belangrijkste en grootste markt voor Duitse autobouwer. Hongarije ziet de Chinese investeringen in zijn land, zoals de Hongaarse fabriek van BYD, in het honderd lopen.
Nederland grote toeleverancier
De Europese autokoepel ACEA staat vooralsnog aan de kant van Zuid-Europa en stelt dat de heffingen nodig zijn om de Europese auto-industrie wereldwijd concurrerend te houden. Anders is het bij de Europese toeleveranciers die verenigd zijn in de Clepa.
Die vrezen net als Noord-Europese autobouwers tegenmaatregelen en benadrukken dat er veel Europese onderdelen ook in Chinese auto’s gaan. Saillant daarbij, Nederland heeft weliswaar geen grote autofabrikanten maar wel heel veel toeleveranciers voor de auto-industrie.
Europese auto-industrie moet door achterstand kiezen tussen twee kwaden
Europese lidstaten moeten voor 2 november de heffingen goedkeuren. Tot die tijd zijn die voorwaardelijk. China heeft al met forse tegenmaatregelen gedreigd. De EU-landen moeten dus goed nagaan of de importtarieven Europese industrie niet meer schaden dan goed doen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In plaats van met importheffingen de Chinese EV's duurder te maken, is het volgens mij veel verstandiger om onze eigen Europese auto-industrie ook te ondersteunen. Het is ergens ook behoorlijk hypocriet om zo weinig mogelijk uitstoot na te streven door zoveel mogelijk vervuilende industrie en productie naar China en India te laten vertrekken om vervolgens zoveel mogelijk restricties op te werpen om de niets uitstotende EV's uit China te weren.
-
- Berichten: 54833
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: EV auto's (elektrische)
Bovenstaande was ons hier al bekend en is al eens weken/maanden geleden voorbij gekomen:Aziatische( Chinese) markt voor Audi/Bentley, Mercedes, BMW/RR, Porsche etc is enorm qua € dus daar moeten we wat op zien te vinden, maar 't mag niet zo zijn dat EU qua autoproductie straks totaal onderuit gaat omdat de Chinezen zo voordelig zijn en 'wij te duur'.
Da's de omgekeerde wereld. Wij zijn Europa en moeten protectionistisch denken, doet de USA ook bijvoorbeeld. Die Chinese autobouwers hebben zware staatssteun:Opbokken met die rotzooi:)
Edit deze spagaat voelt als het Rusland dilemma. EU die een deceniium terug geen cent over had voor de oorlogsindustrie/eigen broek ophouden qua energie etc en nu zitten we met de gebakken peren.
Ik hou van Europa als continent, ik veracht de EU zoals die op dit moment z'n gang gaat....
Da's de omgekeerde wereld. Wij zijn Europa en moeten protectionistisch denken, doet de USA ook bijvoorbeeld. Die Chinese autobouwers hebben zware staatssteun:Opbokken met die rotzooi:)
Edit deze spagaat voelt als het Rusland dilemma. EU die een deceniium terug geen cent over had voor de oorlogsindustrie/eigen broek ophouden qua energie etc en nu zitten we met de gebakken peren.
Ik hou van Europa als continent, ik veracht de EU zoals die op dit moment z'n gang gaat....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast