Video: acceleratie Mercedes C63 AMG

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 okt 2007, 09:09

Niels schreef:Nee, meestal shop ik met een bepaald budget en niet met een specifieke wens voor cilinder inhoud :wink:
Dat doe ik ook, maar das het punt niet, auto`s worden in de vakbladen technisch met elkaar vergeleken, als die techniek te veel verschilt, vind ik dat dus appels en peren.......................................

RVV

Bericht door RVV » 26 okt 2007, 11:46

romo schreef:
Macboy schreef:Super die C63 AMG. Erg snel. En Mercedes snapt tenminste nog hoe je tellerschalen moet ontwerpen (itt BMW (M) en Audi).

En 15,2 of 15,6 tot 200 zou me rotzorg wezen. In de praktijk ben ik met mijn 2.0TDI diesel al sneller dan 90% van het wagenpark dus de kans dat je i en een M3 tegenkomt en ii ook nog eens gaat racen is vrij klein.

Zou nul argument zijn, ook zeker voor de kopers.

En wat Romo zegt over niet te vergelijken is zoals Maik terecht aangeeft natuurlijk onzin. Je shopt niet zo groot als de motorinhoud is, maar zo diep als je portemonnee is.

Geld speelt altijd de grootste rol, de rest is bijzaak
Je maakt de fout door de auto`s financieel te vergelijken.

Ik vergelijk ze technisch, en dat is toch meestal de meetlat die wordt gebruikt nietwaar.................................................

Romo als die Mercedes nou 25 mille duurder zou zijn ging ik mee met je redenatie. Nu zijn het gewoon 1 op 1 concurrenten.

Als je een ton voor de M3 kan ophoesten is een AMG gewoon een rechtstreeks alternatief. Zaken als motorinhoud doen er dan niet zo toe. Helemaal niet als beide auto's ook nog eens exact hetzelfde concept zijn. Helemaal er nu ook een e90 M3 komt.

ALS ik nu in de markt zou wezen voor een auto uit deze klasse, zou ik mezelf niet tekort doen om de AMG te paseren als alternatief.

Ik zou niet perse voor de dikste motor gaan of de snelste rechtuitsnelheid. Maar de auto kiezen die de beste package heeft en de beste feell good factor realiseert.

Ze vissen echt allebei in de dezelfde vijver. 4 liter of 6.3 doet er niet toe, de performance liggen op hetzelfde niveau en dat geld niet voor een 1.6 tov een 3.2 oid.

Romo ik ga je geen Mercedes aan lullen, MAAR probeer gewoon eens een proefrit te regelen, zaken als uiterlijk/uitstraling buiten beschouwing laten.. ALS je de Mercedes dan zelf de betere auto vind als de M3 ? (ik weet niet of dit zo is, dat moet jezelf maar bepalen) Maar mij zou het zeker de moeite zijn.

AL was het alleen al om die BMW verkoper te laten VOELEN dat er meer op de wereld is dan een M3, en dat ie wel even extra zijn best mag doen om een M3 te verkopen, helemal als je niks gaat inruilen (huidige M3 houden)

Laat ze maar zweten en werken die verkopers..

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 26 okt 2007, 12:27

Ik weet niet hoe snel jullie auto is maar die R8 vindt ik tegenvallen....is dat gek. Als ik kijk naar mijn 95-er M3 en een R8 valt dit gewoon tegen. Of zie ik dit verkeerd?

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2007, 12:36

duifjes.com schreef:Ik weet niet hoe snel jullie auto is maar die R8 vindt ik tegenvallen....is dat gek. Als ik kijk naar mijn 95-er M3 en een R8 valt dit gewoon tegen. Of zie ik dit verkeerd?
Die R8 rijd waarschijnlijk super, ik heb er alleen in gezeten en dat zat echt super en vol alcantara (optie) maar de snelheid mag inderdaad meer, de auto is zo goed dat je minimaal 460<>480pk nodig hebt om ook zijn uiterlijk en sportieve karakter eer aan te doen, niet te vergeten de inzittenden, ik hoorde en zag een R8 vol wegrijden en daar hoorde/zag ik al dat ie wat vermogen miste wat ik later weerzag in de 0 tot 200km/u tijden, hij moet gewoon net wat sneller daarheen brullen :twisted:

@Rico ik ben het met jou eens, maarja Romo is zo'n fanatiek voorstander van de nwe M3 als ik hem overal lees, hem overtuig je niet zomaar :lol: :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 okt 2007, 12:42

Is niet zo zeer een kwestie van overtuigen....................................................it is a way of life........................ :lol:

Even serieus; ik hevb niet zoeveel met die sterren, ook nooit gehad, ja zo`n Bobby Ewing Merc, dat vond ik toendertijd wel wat, maar das al lang en breed geweest.
Een keer rijden kan geen kwaad, maar toch, het concept ( technisch, met een te dikke motor met een echte automaat) spreekt me minder ( lees; totaal) niet aan............................FWIW

RVV

Bericht door RVV » 26 okt 2007, 12:46

Dan ben je wel een heel weerloos slachtoffer voor die BMW verkoper :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2007, 12:51

oog kleppen op...M3M3M3M3

[img:200:275]http://www.mensport.nl/archief/images/cov0802.jpg[/img]

:lol: :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 26 okt 2007, 13:22

Romo, ik kan er niks aan doen, maar iedere keer als ik een reactie van jouw hand lees dan zie ik een jong broekie op de marketingafdeling van BMW Nederland voor me die van de baas de opdracht heeft gekregen het merk BMW op DF op te hemelen. En dat doet ie dan net even te fanatiek :lol: :wink:

In theorie is die C63 AMG natuurlijk een koopje in vergelijking met M3 en RS4. Kost 10 tot 20.000 minder en dan krijg je er ook nog een beul van een 8 cylinder en een semi-automaat bij. Plus natuurlijk het imago van Mercedes. Je doet je met het oog op de 6 liter V8 ook afvragen waarom BMW en Audi in hun relatief zware auto's zoveel moeite hebben getroost hun pk's uit 4 en 4.2 liter te halen. Het is duurder zo'n motor te maken, de levensduur is geringer, de trekkracht is minder, en qua gewicht scheelt het op het totaalgewicht van de auto's ook bijna niks. Dat hoge "per liter" vermogen was bij de E30 M3 nog functioneel, nu schiet het totaal z'n doel voorbij.

romo

Bericht door romo » 26 okt 2007, 13:43

Ik wil BMW niet verdedigen, maar tja, ik heb het van huis uit mee gekregen dat virus, vrees dat ik levenslang besmet ben.
Niet dat ik andere merken niet kan/wil waarderen, best wel, wil ook niemand te kort doen die voor wat anders kiest.
Maar zeg nou zelf, voor de meesten onder ons is het een droom ( voor mij wel in elk geval) zo`n kar, hoevelen hier en elders willen dat niet?? ( zie ook even de poll over BMW, BMW en BMW :wink: ) Kortom, als ze betaalbaar waren dan reed iedereen ( ok , bijna iedereen) ermee.............................. :wink:
Uiteraard zijn er ook minder kanten, ook mijn huidige zitten best punten van kritiek, die ik overigens ook vaak benoemd heb, ben dus beslist niet doof en blind.
Maar het gaat hier niet alleen of je zo`n kar kan betalen, das de vraag niet, anders begon ik er niet over. Het gaat veel meer om emotie en (merk)beleving, nou dan weet ik het voor mezelf wel, spijt me voor iedereen, zo ligt het erbij...................................... :lol: :wink:
Dat ze enpasant zo vaak en zo goed scoren in de pers............................tja, wat kan ik daar aan doen?? Dus van ophemelen van mijn kant hoeft geen sprake te zijn, is wel een prettige bijkomstigheid...............................................
:wink:

RVV

Bericht door RVV » 26 okt 2007, 14:07

Ik wil BMW niet verdedigen, maar tja, ik heb het van huis uit mee gekregen dat virus, vrees dat ik levenslang besmet ben.
Ik ook Romo ben een BMW dier met hart en nieren. Maar realiseer me maar al te goed dat BMW niet meer automatisch uitblinkt op alle vlakken.

Als je zoveel geld uitgeeft aan een auto wil je toch ook de beste lijkt me?

Welke dat is bepaal jezelf, niet de cijfers, niet de autopers, niet de DF'ers...maar al helemaal niet de marketingafdeling van BMW :wink:

En zakelijk gezien als je TOCH voor de BMW wilt gaan... gebruik gewoon een troefkaart.. die AMG is de joker bij uitstek.. ik zou zelf zo arrogant zijn om tijdens de proefrit van de AMG even een M3 folder te gaan halen en afspraak te gaan regelen bij de BMW dealer. :lol:

met 110/120K op zak mogen ze wel hun fucking hun best doen om je binnenboord te houden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 okt 2007, 14:11

Ik zou voor de Mercedes gaan ipv een E92 M3, bij een E90 moet je me even bedenktijd geven. C63 is koning. E90 M3 is nog geen keizer ben ik bang.

En de admiraal? Popma kent ze niet allemaal.

Hielke

Bericht door Hielke » 26 okt 2007, 14:16

Er moet dus door een DF-er broodnodig even testgereden worden in zo'apparaat.

Of is ie er nog niet?

Edit: Lamaar, ding komt pas 2008.
Laatst gewijzigd door Hielke op 26 okt 2007, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 26 okt 2007, 14:18

Hielke schreef:Er moet dus door een DF-er broodnodig even testgereden worden in zo'apparaat.

Of is ie er nog niet?
Ja.. eigenlijk wel.

romo

Bericht door romo » 26 okt 2007, 14:42

Goed waneer is die Merc er?? Ik ga het doen, er mee rijden dus.................................... :wink:

kopen? dat valt nog te bezien........................................

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 okt 2007, 15:51

Ja proefrijden. Hylkeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Weet je nog dat we 't hadden om bij Sixt oid in Der Heimat zo'n ding uit mijn avatar eens een dag/weekend oid te huren?

Hoeft niet persé een Scuderia te zijn hoor. :roll:

BACK ONTOPIC

Hielke

Bericht door Hielke » 26 okt 2007, 18:12

Robin schreef:Ja proefrijden. Hylkeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Weet je nog dat we 't hadden om bij Sixt oid in Der Heimat zo'n ding uit mijn avatar eens een dag/weekend oid te huren?

Hoeft niet persé een Scuderia te zijn hoor. :roll:

BACK ONTOPIC
Ben ik zeker niet vergeten en ik ben er helemaal klaar voor.

Moeten we dan maar snel doen want de winter nadert.

Hebben we dat ook weer gehad en blijft alleen de Veyron over :lol:

romo

Bericht door romo » 26 okt 2007, 21:17

romo

Bericht door romo » 27 okt 2007, 09:42

Erik K.

Bericht door Erik K. » 27 okt 2007, 12:37

Handig die te downloaden PDF files!

romo

Bericht door romo » 28 okt 2007, 13:38

Opvallend; de Merc die normaal, ook bij de AMG series, bekend staat om het comfort, komt hier als meest oncomfortabel uit de bus. ( bijna te stug/hard volgens het commentaar)

Plaats reactie