Video: acceleratie Mercedes C63 AMG

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Video: acceleratie Mercedes C63 AMG

Bericht door Erik K. » 21 okt 2007, 12:45

Aan deze auto gaan een hele hoop andere in rechte lijn een zware kluif aan krìjgen :shock:

Iemand al in het bezit van meetgegevens?

http://www.youtube.com/watch?v=mKEGFUWBekA
Laatst gewijzigd door Erik K. op 21 okt 2007, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 21 okt 2007, 12:50

Zal vanmiddag wel eens even gaan meten........ :wink:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7264
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 21 okt 2007, 12:51

Jah, bruut man. Collega van me is vorige week op uitnodiging van mercedes met zon ding in Duitsland op de autobahn wezen testrijden. Hij is heel wat gewend, maar hij vertelde zn ervaringen met zoveel adrenaline dat het echt BRUUT moet zijn :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 21 okt 2007, 12:54


Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 21 okt 2007, 14:27

MF!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27091
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 okt 2007, 14:29

Gaat hard, maar ja, mag het ook met zo`n motor?? Vind het appels en peren vergelijken met een M3/RS4/R8, gwoon vanwege de grotere motorinhoud. Maar bruut is ie, zonder twijfel :shock:
Tevens is de schaalverdeling op de KM teller in de Merc en de BMW niet vergelijkbaar, dit geeft ook een "verkeerde"indruk.

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 21 okt 2007, 16:25

Die begrenzer is bij zo'n auto een enorme afknapper;hij zou belachelijk makkelijk de 300 passeren.

Tom
Berichten: 22359
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 21 okt 2007, 16:57

Wat een kanon zeg!

Zodra je dat ding start zie je de boarding-time op het display.. :)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40493
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 okt 2007, 17:34

LOL.. boarding time :)

Maar gaat zeker af zeg!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13020
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 21 okt 2007, 17:35

Die begrenzer komt ook wel erg abrupt inderdaad.

Gebruikersavatar
Lars Bouten
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
Locatie: Den Haag

Bericht door Lars Bouten » 22 okt 2007, 11:52

Wel gaaf met een Mercedes motor eindelijk eens 7000+ rpm draait.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 22 okt 2007, 12:00

Martijn Koevoets schreef:Die begrenzer komt ook wel erg abrupt inderdaad.
Ja zeg, niet te geloven. Vol accelereren, en dan opeens strak 256....

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13020
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 22 okt 2007, 12:12

Je zal maar verrast worden bij het uitkomen van een snelle bocht. ;)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 22 okt 2007, 12:57

romo schreef:Gaat hard, maar ja, mag het ook met zo`n motor?? Vind het appels en peren vergelijken met een M3/RS4/R8, gwoon vanwege de grotere motorinhoud. Maar bruut is ie, zonder twijfel :shock:
Tevens is de schaalverdeling op de KM teller in de Merc en de BMW niet vergelijkbaar, dit geeft ook een "verkeerde"indruk.
Dit vind ik altijd zo'n onzin. Het gaat om de totale package. Stel dat MB deze C ook nog eens fijner laat sturen dan de M3, dan heeft MB deze auto dus technisch beter voor elkaar dan BMW. Dan maakt het niet uit wat voor motor erin hangt. Prijs is hetzelfde.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27091
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 okt 2007, 13:09

Maik schreef:
romo schreef:Gaat hard, maar ja, mag het ook met zo`n motor?? Vind het appels en peren vergelijken met een M3/RS4/R8, gwoon vanwege de grotere motorinhoud. Maar bruut is ie, zonder twijfel :shock:
Tevens is de schaalverdeling op de KM teller in de Merc en de BMW niet vergelijkbaar, dit geeft ook een "verkeerde"indruk.
Dit vind ik altijd zo'n onzin. Het gaat om de totale package. Stel dat MB deze C ook nog eens fijner laat sturen dan de M3, dan heeft MB deze auto dus technisch beter voor elkaar dan BMW. Dan maakt het niet uit wat voor motor erin hangt. Prijs is hetzelfde.
Das helemaal geen onzin; van een dikke vette grote motor, met dito PK`s en koppel is het natuurlijk een duidelijk verhaal. Even kort; Een M3 met een 4,0 l en een Merc met een 6,3 L, ik vind dat je dat op basis van dat concept niet goed kan vergelijken. Net als een Turbo vs een NA motor, daar heeft toch ook iedereen de mond van vol dat dat geen "zuivere" vergelijking is, nou das hier niet anders IMO. Of zie jij auto testen van 1,6 L tegen een 3,2 L of zo?? Ik niet in elk geval.
Je schrijft zelf; "dan heeft Merc deze auto dus technisch beter voor elkaar" Ja zeg ik dan met een grotere motor, vervolgens zeg jij; ze kosten het zelfde; tja zo kan je alles plat redeneren nietwaar.
Doet niets af aan het feit dat een bruurt van een auto is, en een verdomd goed total package. Maar dat had ik al vermeld.
Laatst gewijzigd door romo op 22 okt 2007, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 22 okt 2007, 13:09

Wat een top ding.

Maar wat mij opvalt is dat hij aan het einde nog 2 keer schakelt.

In de 5 haalt hij de begrenzer al en gaat dan nog eens naar versnelling 6 en 7.

Donder die 2 versnellingen er maar uit. Scheelt weer een paar kilo :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 25 okt 2007, 20:54

De C63AMG is getest in AMS,

Toch een enigsinds tegenvallende 0-200 tijd, 15.6s
Gezien het filmpje had ik daar toch meer van verwacht.

De laatst geteste M3 op Pilot Sport Cup banden tegen o.a. de R8 haalde beide 15.2s.

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 25 okt 2007, 21:08

Ik denk,dat vooral de start wat uitmaakt in de 0-xx tijd;een meting van bv 100-200 laat denk ik wel meer verschil in cijfers zien tussen de E92 M3 en deze C63 AMG.

E60 M5
Berichten: 1000
Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23

Bericht door E60 M5 » 25 okt 2007, 22:01

Alleen op basis van die 3 video's:

De M5 lijkt stukken sneller, zeker bij hogere snelheden, dan de Merc.

Wat is de R8 toch een traag hok en het geluid van de R8 klinkt precies zo zoals ik in een proefrit heb ervaren en vond tegenvallen.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 25 okt 2007, 22:03

Audi geeft voor de R8 een topsnelheid op van 301km/u, gezien het filmpje denk ik dat je daar heeeel veeeeel ruimte voor nodig hebt want bij 290 op de teller is de koek al aardig op.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 25 okt 2007, 22:10

///M is leuk speelgoed.

AMG is the real deal!

N.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 25 okt 2007, 23:55

Super die C63 AMG. Erg snel. En Mercedes snapt tenminste nog hoe je tellerschalen moet ontwerpen (itt BMW (M) en Audi).

En 15,2 of 15,6 tot 200 zou me rotzorg wezen. In de praktijk ben ik met mijn 2.0TDI diesel al sneller dan 90% van het wagenpark dus de kans dat je i en een M3 tegenkomt en ii ook nog eens gaat racen is vrij klein.

Zou nul argument zijn, ook zeker voor de kopers.

En wat Romo zegt over niet te vergelijken is zoals Maik terecht aangeeft natuurlijk onzin. Je shopt niet zo groot als de motorinhoud is, maar zo diep als je portemonnee is.

Geld speelt altijd de grootste rol, de rest is bijzaak

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 26 okt 2007, 04:52

Mooie kar en prachtig geluid. Motorinhoud is een kwestie van keuze :wink: Ieder bereikt op zijn/haar manier karakter, koppel en vermogen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27091
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 okt 2007, 07:25

Macboy schreef:Super die C63 AMG. Erg snel. En Mercedes snapt tenminste nog hoe je tellerschalen moet ontwerpen (itt BMW (M) en Audi).

En 15,2 of 15,6 tot 200 zou me rotzorg wezen. In de praktijk ben ik met mijn 2.0TDI diesel al sneller dan 90% van het wagenpark dus de kans dat je i en een M3 tegenkomt en ii ook nog eens gaat racen is vrij klein.

Zou nul argument zijn, ook zeker voor de kopers.

En wat Romo zegt over niet te vergelijken is zoals Maik terecht aangeeft natuurlijk onzin. Je shopt niet zo groot als de motorinhoud is, maar zo diep als je portemonnee is.

Geld speelt altijd de grootste rol, de rest is bijzaak
Je maakt de fout door de auto`s financieel te vergelijken.

Ik vergelijk ze technisch, en dat is toch meestal de meetlat die wordt gebruikt nietwaar.................................................

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 26 okt 2007, 09:02

Nee, meestal shop ik met een bepaald budget en niet met een specifieke wens voor cilinder inhoud :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten