Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise
Berichten: 7442
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 08 mei 2024, 21:29

Die fanatiekelingen zijn net zoals de oude PSP'ers, nu onderdeel van GL.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26842
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 08 mei 2024, 21:31

Tom schreef: 08 mei 2024, 20:56 Wat daar gaande is kan ik moeilijk over oordelen.

Ik vind het erger dat het ook hier gaande is. Ben niet de grootste voorstander van de multiculturele samenleving, maar hier wonen is je wel aanpassen aan onze westerse waarden/vrijheden. Je ziet nu figureren (uit het Palestina kamp) die hun oorlog hier - een land waarin we wel in vrede langs elkaar leven - komen uitvechten. Dat gaat inmiddels alles behalve vreedzaam. Dat soort domme oerdriften is nog tot daar aan toe, maar je ziet ook zogenaamd progressieve figuren met dat soort protesten/rellen aanhaken. Iets afkeuren is prima, maar ze nemen gewoon die onderontwikkelde woestijnmindset over.
Dikke +1 als je dan zo stoer bent en dikke waffel hebt ga dan ook daarheen en daar de boel uitvechten maar niet hier lopen kloten

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31411
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 08 mei 2024, 21:33

Al die rotzooi inclusief laptops in het kanaal gooien is ook niet sjovel :coffee:

https://www.at5.nl/artikelen/226554/sam ... uisterrein

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8042
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door MParallel » 08 mei 2024, 23:18

Met stomheid geslagen zitten kijken naar wat er gaande is bij UvA.

Toont maar weer dat NL het domste volk ter wereld heeft. Hoezo moet je uni bande met Israel verbreken?
Wat is al dat pro palestina gejank?

Ik ben nog pro voor de een nog de ander. Alle onschuldige slachtoffers zijn een verlies, maar ja, oorlog.
En is iedereen vergeten wat er 7 oktober 2023 is gebeurd?

Wat een verk*kerde wereld. Geen wonder dat buitenaards leven hier niet gezien wordt.
Als die ook maar een paar miljard lichtjaar in de buurt van de aarde komen en zien wat een idioterie hier gaande is, gaat het meteen naar standje warpspeed 10 en maken dat ze wegwezen. En terecht.

Online
Gebruikersavatar
Jaws
Berichten: 376
Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Jaws » 09 mei 2024, 00:00

Elise schreef: 08 mei 2024, 13:59
Robin schreef: 08 mei 2024, 10:39 Ik ben ook niet (meer!) Israel's grootste fan, maar alles wat naar islam riekt staat bij mij bij voorbaat achter, ongeacht welke context.
Ik denk dat ik niet als Islam liefhebber te boek sta, maar als ik objectief naar de situatie kijk, ligt in dit geval de schuld toch volledig bij Israël.
Landjepik op de West Bank gaat gewoon door hé, daar is niets veranderd.
Misschien helpt het als je wat serieuzer in de materie verdiept, en ook even verder terugkijkt dan 75 jaar geleden. Het is nogal eenzijdig wat je schrijft en deels ook gewoon feitelijk onjuist

Robin
Berichten: 51515
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 09 mei 2024, 07:03

JP schreef: 08 mei 2024, 21:33 Al die rotzooi inclusief laptops in het kanaal gooien is ook niet sjovel :coffee:

https://www.at5.nl/artikelen/226554/sam ... uisterrein
Ha, onder het genot van een bak koffie naar dat studententuig zitten kijken. Geweldig. Denkend aan onze toekomst...met die lafbekken?

1.9 miljard moslims en nog geen 16 miljoen Joden wereldwijd.

Van wie denk je dat we meer last hebben?

:coffee:

Elise
Berichten: 7442
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 09 mei 2024, 07:28

Jaws schreef: 09 mei 2024, 00:00
Elise schreef: 08 mei 2024, 13:59
Robin schreef: 08 mei 2024, 10:39 Ik ben ook niet (meer!) Israel's grootste fan, maar alles wat naar islam riekt staat bij mij bij voorbaat achter, ongeacht welke context.
Ik denk dat ik niet als Islam liefhebber te boek sta, maar als ik objectief naar de situatie kijk, ligt in dit geval de schuld toch volledig bij Israël.
Landjepik op de West Bank gaat gewoon door hé, daar is niets veranderd.
Misschien helpt het als je wat serieuzer in de materie verdiept, en ook even verder terugkijkt dan 75 jaar geleden. Het is nogal eenzijdig wat je schrijft en deels ook gewoon feitelijk onjuist
Waarop baseer jij dat ik mij niet serieus in de materie heb verdiept?
Komt dat omdat ik een ander, niet populair pro Israel, standpunt inneem?

En we moeten juist niet verder terugkijken dan 75 jaar geleden. Als jouw overgrootvader destijds een erfafscheiding heeft geplaatst tussen jullie en de buren en nu blijkt dat die een halve meter op grond van de buren staat is dat gewoon verjaard. Geen rechter die die grond teruggeeft aan jullie buren.


Overigens is deze discussie al eerder gevoerd.
viewtopic.php?p=1634082#p1634082

Robin
Berichten: 51515
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 09 mei 2024, 07:55

Ik had het niet beter kunnen verwoorden lol. Dank voor de terugkoppeling Elise:)

Robin schreef: 02 nov 2023, 07:29 Geschiedenis van Jeruzalem:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jeruzalem

Gesticht door de Hebreeen(voorlopers van de Joden)

12 nogwat onder Katholieke Frederik
1517 onder de Ottomanen(Turken) waar de Joodse gemeenschap relatief 'goed' leefde
In 1917 veroverden Engelsen het weer op de Turken.
Toen gebeurde er dit:
Van 1917 tot 1947
Tijdens de Eerste Wereldoorlog, in december 1917, veroverden Britse troepen Jeruzalem op de Turken. Tot september 1922 bleef Jeruzalem en de rest van Palestina onder Brits militair bestuur. Door de Volkerenbond werd in 1922 het mandaat aan de Britten gegeven om Palestina te besturen en de lokale bevolking voor te bereiden op zelfstandigheid. In dit mandaat werd ook de Balfour-verklaring opgenomen waarin de Britse overheid steun beloofde bij het oprichten van een Joods nationaal tehuis in Palestina. Dit was tegen de wil van het Arabische deel van de bevolking[43][44] die hier verschillende keren tegen in opstand kwam, en wat culmineerde in de Arabisch-Palestijnse opstand die het land van 1936 tot 1939 in zijn greep hield.
Dikgedrukt, het is dus zéker een religieus conflict.

Aangezien Islam niet thuis hoort in de westerse samenleving en Jerusalem tig keer door de duizenden jaren heen verheroverd is, al doet dat voor sommigen er minder toe, is dit (1948) weer een verheroveren van 'de Heilige Stad', meer niet. En Joden en Moslims is een dingetje.

-----> Als ik zie dat de buurlanden(zoals Egypte) geen zin hebben in opvang van hun Palestijnse 'broeders' denk ik dat helaas Palestina het onderspit moet gaan delven. Het was niks, het is niks en het wordt nooit wat, helaas....

Kijk naar inderdaad die megagrote zandbak en Palestijnen zijn nergens welkom. Dat laat zien hoe 't onderling in die geweldige Islam zit. Vreselijke 'cultuur'. Terwijl wij (NL etc) al jaaaren voor opvang van vluchtelingen zorgen.....
Je kunt aan Uni's/studenten en hun houding/maatschappelijk-politieke kijk vaak zien welke kant we niet uit moeten.

En dat weet ik sinds gisteren weer heel heel goed.

Elise
Berichten: 7442
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 09 mei 2024, 08:01

Robin schreef: 09 mei 2024, 07:55 Je kunt aan Uni's/studenten en hun houding/maatschappelijk-politieke kijk vaak zien welke kant we niet uit moeten.
Studenten worden langzaam wakker als ze hun eerste paycheck krijgen en zelf belasting betalen :coffee:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3885
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Emiel » 09 mei 2024, 10:00

Wat hebben die politie mannen een geduld gehad met die lafbekken. Dat ze allemaal fijn een enkeltje boeken en in de gaza strook gaan demonstreren. Graag incl queers for palestina en alle andere pro palestijnse niet- door-islam-geaccepteerde groepen. Eens zien hoe men er dan bij staat.

Robin
Berichten: 51515
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 09 mei 2024, 11:21

Emiel schreef: 09 mei 2024, 10:00 Wat hebben die politie mannen een geduld gehad met die lafbekken. Dat ze allemaal fijn een enkeltje boeken en in de gaza strook gaan demonstreren. Graag incl queers for palestina en alle andere pro palestijnse niet- door-islam-geaccepteerde groepen. Eens zien hoe men er dan bij staat.
Exactly!

Deze vind ik ook zeer treffend:
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Jaws
Berichten: 376
Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Jaws » 09 mei 2024, 12:42

[quote Als jouw overgrootvader destijds een erfafscheiding heeft geplaatst tussen jullie en de buren en nu blijkt dat die een halve meter op grond van de buren staat is dat gewoon verjaard. Geen rechter die die grond teruggeeft aan jullie buren
[/quote]

Dit is dus precies mijn punt. Je kunt de situatie in Israël niet zo simplificeren. Als je dat wel doet, geef je er blijk van je niet voldoende te hebben verdiept in de materie. Je gaat voorbij aan de achtergrond van de Palestijnen, de achtergrond van de Joden inclusief hun vervolging, het internationaal recht (dat echt anders in elkaar steekt dan Nederlands civiel recht), de verdeling van het land bij de stichting van de staat Israël, de oorlogen (aanvallen op Israël) die gevoerd zijn daarna en de gevolgen daarvan en last but not least het feit dat er nog steeds landen, partijen en individuen uit zijn op de vernietiging van de staat Israël, waartegen Israël zich heeft te beschermen. Als je uitgangspunt is dat de joden een “kutvolk” zijn, is het nog wel lastig om genuanceerd te kijken.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3345
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Enrico » 09 mei 2024, 16:29

Er zijn trouwens genoeg docu’s waar je de twee “kut” volken vredig naast elkaar, broederlijk samenleven, ja Palestijnen en Israëliërs…

Kortzichtig om iedereen aan beide kanten te schuiven onder het label “kut” volk.

Wat wij nu zien is macht vertoning tussen macht hebbers. Israël’s war cabinet en Hamas door Iran gesponsord terroristen. Met dank aan oktober vorig jaar.

De rest zijn mensen die aandacht trekken want geen een Uni protest zal op iets nuttigs ontaarden ben ik bang. Enkel meer Allende

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26842
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 09 mei 2024, 16:39

Emiel schreef: 09 mei 2024, 10:00 Wat hebben die politie mannen een geduld gehad met die lafbekken. Dat ze allemaal fijn een enkeltje boeken en in de gaza strook gaan demonstreren. Graag incl queers for palestina en alle andere pro palestijnse niet- door-islam-geaccepteerde groepen. Eens zien hoe men er dan bij staat.
Exact mijn gedachte :thumbup:

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 2008
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 09 mei 2024, 21:55

Joden leefden al ten tijde van Jesus daar.

Crookie
Berichten: 4314
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 09 mei 2024, 22:24

Arabieren ook. Maar het andere volk heeft een veel sterkere lobby achter zich.

Tot einde 19e eeuw was het in Islamitische handen. Je zou kunnen zeggen verdeel het eerlijk. Dat is nooit gebeurd natuurlijk.

Tom
Berichten: 21765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 10 mei 2024, 00:30

https://x.com/de_machtige/status/178865 ... 9t2xSA2tbw
Ik weet niet wat ik hierop moet zeggen, maar die kerel zit lachend aan tafel te vertellen dat hij in het engels aan het onderhandelen is met mensen die hun gezicht bedekt houden… WTF…

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 2008
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 10 mei 2024, 09:42

Hij geniet ervan om op tv te komen en onderhandelen in het Engels met onherkenbare mensen in NL dan heb je echt een schroefje los.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3345
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Enrico » 10 mei 2024, 18:34

Poppenkast is het…. En nu lijkt het alsof we Nederlands trots new kids turbopapa gaan missen in de Euro song festival.

Elise
Berichten: 7442
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 11 mei 2024, 08:52

Jaws schreef: 09 mei 2024, 12:42 Als je uitgangspunt is dat de joden een “kutvolk” zijn, is het nog wel lastig om genuanceerd te kijken.
Tja, op 13 september 1993 tekenden het heerschap met de pijpenkrullen en keppeltjes de Oslo akkoorden, op 14 september 1993 gingen ze verder met het koloniseren van de westbank. Met dat volk is geen afspraak te maken, die gaan net zo lang door totdat alles van hun is.
Je zou jezelf kunnen afvragen waarom de Joden door de eeuwen heen overal en altijd uitgekotst zijn....

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3345
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Enrico » 11 mei 2024, 23:24


Elise
Berichten: 7442
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 12 mei 2024, 14:25

Enrico schreef: 11 mei 2024, 23:24 Ga eens wat lezen.

https://foreignpolicy.com/2023/09/13/os ... s-lessons/
De auteur van dat stuk, Aaron David Miller, is joods.
Gevalletje wc-eend :coffee:


Uiteindelijk gaat het hele conflict om 1 ding, landbezit.
En er is sinds begin 1900 maar 1 partij die steeds meer land in bezit heeft genomen ten koste van de andere partij en dat in bezit nemen van andermans land gaat ook heden ten dage nog steeds door.
Zolang daar geen halt toe geroepen wordt, zal het conflict daar alleen maar opgelost worden totdat de joden alles in bezit hebben en daar doen ze ook alles aan om dat voor elkaar te krijgen. De Gaza strook was al niet veel, maar nu ze alles in puin hebben geschoten wordt het compleet onbewoonbaar, mooie manier om een exodus van Palestijnen op gang te krijgen.....

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10446
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 12 mei 2024, 14:34

Een mening hebben is ok, op het randje ook. Ik ben geen mod om een waardeoordeel te hebben en zal niet gauw ingrijpen, echter gaan sommige opmerkingen veel te ver. Gaarne iets kuisen. Wat niet van de rechter mag gezegd worden hoort hier ook niet.thuis.

Elise
Berichten: 7442
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 12 mei 2024, 14:49

Ik vind het mooi en netjes geschreven en gaat d'r helemaal niets aan kuisen.

Online
Gebruikersavatar
Jaws
Berichten: 376
Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Jaws » 12 mei 2024, 21:55

Ik denk dat Tom zomaar gelijk kan hebben. Enkele uitlatingen zijn op of over het randje van strafbare groepsbelediging (137c Sr). Ik schrijf dit niet in een poging je de mond te snoeren, liever voer ik de discussie op basis van inhoudelijke argumenten. Wat nog best lastig blijkt op dit onderwerp, maar dat terzijde

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Ahrefs [Bot], EvdP, frankie, Kasteel, Majestic-12 [Bot], Sabberjoch, SlowCo, Ti-Tourist (Erik), vester86, zuidnl en 1 gast