Aandacht v.w.b. bellen tijdens het rijden

Dit is ons algemene autoforum.
M-bitious

Bericht door M-bitious » 25 okt 2007, 12:40

En het alleen overdag proberen met een gordel beschermkussen, want die geeft 's avonds verdomd weinig licht. :lol:

RVV

Bericht door RVV » 25 okt 2007, 12:45

Ahmed schreef: Je bedoelt al bijna een jaar mijn rijbewijs ? ;)
Serieus joh, owwh sorry :oops:

Weet je nog dat je naast me zat in de S3 op Lelystad ? 14 was je toen toch ? ZO stel ik me je nog (geheel onterecht natuurlijk) voor :oops: :oops:

Maar ondertussen zijn we al weer 5 jaar verder GVD wat gaat de tijd TE snel als je ouder word.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 25 okt 2007, 19:17

Rico v Velzen schreef:
Ahmed schreef: Je bedoelt al bijna een jaar mijn rijbewijs ? ;)
Serieus joh, owwh sorry :oops:

Weet je nog dat je naast me zat in de S3 op Lelystad ? 14 was je toen toch ? ZO stel ik me je nog (geheel onterecht natuurlijk) voor :oops: :oops:

Maar ondertussen zijn we al weer 5 jaar verder GVD wat gaat de tijd TE snel als je ouder word.
hahhaha! :lol:
Dat ritje vergeet ik echt nooit meer, ging echt hard vond ik 8)

Tijd vliegt idd echt man :?

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 25 okt 2007, 20:39

Het feit dat 95% van de langzamere rijders in dikke auto's met 80 op de rechterrijstrook sukkelt tussen de vrachtwagens al dan niet handsfree bellend zegt al genoeg
En dan zeuren als wij truckers zo'n plaag gaan inhalen die meest ook nog eens niet constant rijdt. :?

Sander S.

Bericht door Sander S. » 27 okt 2007, 13:50

Rico v Velzen schreef: Een goede tip ZORG ervoor dat je iets in de auto hebt liggen onder handbereik wat lijkt op een telefoon, maar het niet is. Pak die oude braun scheerapperaat bij je pa uit de kast
Jij hebt natuurlijk altijd een scheerapparaat bij je mocht je Alcantera stuur aan een scheerbeurt nodig zijn 8)

wimwerf

Bericht door wimwerf » 29 okt 2007, 00:00

Michel Pol schreef:Maurice, ik heb de zelfde ervaringen, blind naar links knallen, erg lang links blijven plakken, dat geld voor 80% van de gelekentekens in D en zodra je de NL grens overkomt breekt de hel los, want op 3 baans wegen rijd men allemaal in het midden, haalt men elkaar in met 0,5km snelheidsverschil, enz enz. Laat de Wimwerfjes van NL nu dat soort verkeersopstoppertjes die nog nooit van rechtshouden, spiegelskijken voor het baan wisselen en richtingaanwijzer gebruiken hard aanpakken, i.p.v. alle mensen die iets harder rijden dan mag als verkeersteroristen af te schilderen.

Michel
Wees niet bang..ook deze mensen krijgen aandacht... :wink:

Maik

Bericht door Maik » 29 okt 2007, 11:49

Hoe verhouden het aantal snelheidsoverschreidingsboetes zich tot het aantal boetes voor overtredingen die Michel aanhaalt? Is dat bekend? Zal wel bedroevend zijn....

Macboy

Bericht door Macboy » 29 okt 2007, 19:39

Maik je moet naar het Hugo-draadje met je "ei" ipv "ij" hahaha.

@Wimwerf: ik zeg niet dat jij niet kan nadenken. Ik zeg alleen dat als jij als agent iemand beboet die stilstaat met mobiel in zijn hand terwijl de motor loopt, het doel voorbij geschoten wordt.

Zo'n agent kan dan niet nadenken als hij gewoon de wet opvolgt door iemand te bekeuren terwijl het absolute onzin is.

Doet dit je niet ergens aan denken? Agenten die zich verschuilen achter een bevel ?

Hoor graag van je waar het intellect dan precies zit.

Als er evident geen sprake is van een gevaarlijke situatie, begrijp ik niet waarom er beboet dient te worden. Hoor echt graag je visie.

Nogmaals: heb het over een STILSTAANDE auto. In het verkeer, motor aan, maakt me niet uit, kortom dikke verkeersdeelnemer.

Luca

Bericht door Luca » 29 okt 2007, 19:45

Geloof me een agent gaat echt zo snel hiervoor schrijven. Kan het me niet voor stellen. Een agent mag schrijven maar moet niet schrijven!

130,- euro omdat iemand stilstaat met zijn auto met een telefoon in zijn/haar hand............. :roll:

Maik

Bericht door Maik » 29 okt 2007, 20:04

Macboy schreef:Maik je moet naar het Hugo-draadje met je "ei" ipv "ij" hahaha.

........
:lol:

:oops:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 29 okt 2007, 20:24

Telefoneren tijdens het rijden vind ik net als een cd wisselen of een sigaret opsteken, dit moet toch voor een bestuurder in te schatten zijn of het op dat moment kan of niet; tijdens een file zie ik het probleem echt niet...

M-bitious

Bericht door M-bitious » 29 okt 2007, 22:41

Bellen duurt natuurlijk veel langer, en een gesprek kan heel heftig of moeilijk zijn. Radio harder zetten is in 1 seconde gebeurd. Ik rij liever 100kmh met gsm in de hand, dan in een file (stop and go).

Macboy

Bericht door Macboy » 30 okt 2007, 14:52

Discussie wel of niet veilig gaan we niet voeren. Natuurlijk is het niet veilig. Punt.

Of je iets (bijvoorbeeld expliciet verbod om met 1 hand te rijden, radio langdurig bedienen, hand over de rechterstoek, radio bedienen etc etc) al dan niet strafbaar stelt is wat onze wetgever bepaalt. Ik kan me zo voorstellen dat het gebruik van navigatiesystemen ook een discussie zal doen opzwengelen.

Het gaat hier er nu juist om dat iets strafbaar wordt gesteld, omdat het onveilig is, maar dat het ook wordt aangewend in evident niet onveilige situaties (bellen als je stilstaat).

Diegene die veroordeeld is had een (betere) advocaat moeten nemen want dit is voer voor juristen

;)

M-bitious

Bericht door M-bitious » 30 okt 2007, 16:11

Ik zeg dus dat bellen terwijl je stilstaat, dus niet geparkeerd, ook verboden moet zijn.

Macboy

Bericht door Macboy » 31 okt 2007, 09:06

Niet helemaal on topic, maar fietsers zijn ook wegdeelnemers :)
DEN HAAG - De Tweede Kamer vindt het belachelijk dat de politie boetes gaat uitdelen aan fietsers met een draagbaar lampje aan hun kleding of tas. ,,Dit is echt spijkers op laag water zoeken,’’ stelt CDA-Kamerlid Sander de Rouwe.

Eén ding is zeker: helemaal geen licht voeren is gegarandeerd een bon. ,,Voor mijn part zetten fietsers een lampje op hun neus; als ze maar goed zichtbaar zijn. Laat de politie zich richten op mensen die zónder licht rijden.’’

De PvdA en SP zijn dat met het CDA eens en roepen minister Eurlings net als de Fietersbond op om de regels te veranderen, zodat lampjes op kleding en tassen worden toegestaan.

Eurlings wil alle voors en tegens rustig afwegen, maar hierover nog dit jaar knopen doorhakken.

Gisteren werd bekend dat de De Raad van Hoofdcommissarissen alle politiekorpsen heeft opgeroepen de wet consequent te handhaven. ,,Dat betekent dat verlichting die niet vastzit op de fiets, verleden tijd is,’’ legt een woordvoerder uit. De boete voor ondeugdelijke verlichting bedraagt twintig euro. De politie krijgt wel de ruimte om eerst een waarschuwing te geven.

CDA-Kamerlid De Rouwe vreest averechtse gevolgen. Hij is bang dat mensen denken: ‘als ik geen lampje op mijn jas mag dragen, laat de verlichting dan maar helemaal zitten’.

Sommige politiekorpsen, zoals Amsterdam-Amstelland, namen tot nu toe genoegen met draagbare lampjes die duidelijk zichtbaar op kleding of tassen zitten. ,,Het kan zijn dat bij een gerichte controle iemand straks toch een boete krijgt. We staan natuurlijk niet boven de wet,’’ zegt een woordvoerder.

SP-Kamerlid Roemer zegt boos: ,,Dit is idioot. Een fietser met verlichting op zijn jas, geef ik liever een bos bloemen dan een boete. De politie moet zich echt met belangrijker zaken bezighouden.’’
Je moet als agent wel consequent zijn inderdaad en op roofjacht gaan naar fietsers met foute verlichting ;)

RVV

Bericht door RVV » 31 okt 2007, 11:18

Nouja zo dacht ik ook een beetje, in Gru'n rijden de meeste zonder licht op de fiets.. nu word het weer vroeg donker.. NIET LEUK.. want als je zo'n debiel raakt ben je altijd fout, en je hebt weer een kutschade aan de auto, terwijl zo'n fietser alleen maar zijn wiel heeft scheef staan.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 31 okt 2007, 11:23

Het principe dat de bestuurder fout is klopt op zich wel, tenzij hij aannemelijk kan maken dat hem de fout rederlijkerwijze niet toe te rekenen valt. In het donker een fietser over het hoofd zien valt de fietser toe te rekenen. De fietser heeft geen vrijbrief om maar alles te doen wat hij wilt.

Jorrit

Bericht door Jorrit » 31 okt 2007, 11:28

Bellende automobiliste rijdt motoragent aan

ALMELO - Een 38-jarige automobiliste uit Almelo heeft dinsdag een politieman in die plaats aangereden terwijl zij belde met haar mobiele telefoon. De 37-jarige motoragent was juist bezig autobilisten te controleren op deze overtreding (...)

Linkje:
http://www.tctubantia.nl/regio/almelo/a ... 086210.ece

Sander S.

Bericht door Sander S. » 31 okt 2007, 12:11

hoeveel mensen hebben hier eigenlijk een carkit of zoiets dergelijks in de auto ??

Ik heb in de Tundra een parrot bluetooth carkit

In de BMW natuurlijk het systeem van BMW zelf

Edit: Heb natuurlijk geen Parrot in de 335.
Laatst gewijzigd door Sander S. op 31 okt 2007, 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 31 okt 2007, 12:23

Parrot in de STI, Polo niets.

allen

Bericht door allen » 31 okt 2007, 12:26

In beide maar in de 3 heeft het eigenlijk geen nut. Met de telefoon aan m'n oren ook niet. :shock:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 31 okt 2007, 12:39

Heb de prachtige, dure BMW blue tooth, die werkt met Fred Flinstone gsm's. Geen enkele gsm die je nu nieuw koopt is volledig compatible met BMW bluetooth. Mijn 3 gsm's zien de auto helemaal niet. Heeft me wel binnen 12 uur! 2 prenten gekost, omdat ik nog geen oortje had.

RVV

Bericht door RVV » 31 okt 2007, 13:26

M-bitious schreef:Heb de prachtige, dure BMW blue tooth, die werkt met Fred Flinstone gsm's. Geen enkele gsm die je nu nieuw koopt is volledig compatible met BMW bluetooth. Mijn 3 gsm's zien de auto helemaal niet. Heeft me wel binnen 12 uur! 2 prenten gekost, omdat ik nog geen oortje had.

Ja die techniek loopt hopeloos achter.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 31 okt 2007, 13:45

Heb een Nokia Bluetooth set in de RX300 maar die stoort soms, als ik met een automaat rij bel ik gewoon aan mn oor vaak.

Macboy

Bericht door Macboy » 31 okt 2007, 13:53

ik heb zelf nog geen mobiele telefoon dus geen idee

Plaats reactie