Als 'je' nu (terug) kijkt wat je(dus iedereen) (vroeger) qua iets materieels wil(de) hebben en wat om wat voor reden nog niet kon(voornamelijk financieel/te duur/tijd/weetikveel) en wat je dán hebt verkregen/gekocht in die tijd? Dat kan een paar dure schoenen, zonnebril, kleding, horloges, auto's, maar ook huis/keuken/tuin/badkamer verbetering en eigen bedrijf etc zijn.
Waar 'strijdt' men voor om iets te verkrijgen?
Het leven gooit tussendoor roet in 't eten, en prioriteiten/gezin/belastingen kosten , maar dan tóch he. Als je iets 'bereikbaars' (is voor iedereen anders) écht wil dan kán dat ook. Is mijn ervaring. Ik wil zo'n Daytona niet écht. En blijkbaar zo'n nieuwe Speedy 321 ook even niet(want al een echte ouwe en nog eentje met datzelfde caliber) : Dan ben je verzadigd zegmaar he. Heb ik nu ook even met auto's (helaas of beter want geld weggooierij?)
Voorbeeld. Elke dag 5 euro in de pot is 35 euro p/w is 1820 p/j is 9100 in 5 jaar. Daar 'kon' je nog niet zo heel erg lang geleden wel een Rolex (zelfs mijn Daytona 2008 ofzo) voor kopen. Maar heeft men die dedication?