Help Hugo aan een circuitwagen
- Bert ///M3
Ik heb -2'40 voor. Maar het ligt er aan waar en hoe je rijd, en hoeveel verlaging je hebt. Als ik 200 km snelweg rij met een tempo van 170 en voel daarna aan mijn banden dan is de binnenkant duidelijk warm en de buitenkant koud. Maar verder rij ik het meeste binnenweggetjes en mijn banden slijten ongeveer gelijk af over het loopvlak. Dat is met een Eibach schroefset en een 28mm voorstabi.
- Ben_968CS
Re: Help Hugo aan een circuitwagen
Zoiets Hugo? http://www.racingcars24.com/ad-details/ ... m-zustand/hugo schreef: 2) Hachiroku Toyota AE86. Hier gaat eigenlijk mijn voorkeur naar uit. Licht (900kg), 1.6 toerenjankertje en echt rijden. Heb echter geen zak kennis c.q. verstand over deze wagens dus als iemand mij hier over kan inlichten graag.
-
Link werkt nietBen_968CS schreef:Zoiets Hugo? http://www.racingcars24.com/ad-details/ ... m-zustand/hugo schreef: 2) Hachiroku Toyota AE86. Hier gaat eigenlijk mijn voorkeur naar uit. Licht (900kg), 1.6 toerenjankertje en echt rijden. Heb echter geen zak kennis c.q. verstand over deze wagens dus als iemand mij hier over kan inlichten graag.

- Bert ///M3
-
Naar racingcars24.com gaan, anzeigen klikken en de 3de auto is die corolla.hugo schreef:Link werkt nietBen_968CS schreef:Zoiets Hugo? http://www.racingcars24.com/ad-details/ ... m-zustand/hugo schreef: 2) Hachiroku Toyota AE86. Hier gaat eigenlijk mijn voorkeur naar uit. Licht (900kg), 1.6 toerenjankertje en echt rijden. Heb echter geen zak kennis c.q. verstand over deze wagens dus als iemand mij hier over kan inlichten graag.
- Niels
- Auto: Prius+
De AE ken ik niet zo goed afgezien van het blok. De MB vind ik een koopje t.o.v. de E30 M3. Een goede keuze maar moeilijke handel. Daarom zeg ik, niet 1 auto kiezen maar gewoon een lijstje maken en kijken waar je het meeste waard krijgt voor je 4K. Je kunt je blindstaren op een bepaalde auto maar als je alleen maar schroot tegenkomthugo schreef:Valt me erg op dat niemand meegaand is met de Hachiroku AE86 en de MB 2.3 16v.

- Joy
M42 slecht ? Enige zwakke punt van de 1e generatie was de koppakking. Die zijn in principe ondertussen allemaal vervangen.
Bij 200000 km zou ik adviseren om de drijfstanglagers te vervangen.
Verder is het echt een bombproof blok. Bij mij 210000 km op de klok. En ik weet van een heleboel andere 318is motoren met dik 2,5 - 3 ton op de klok zonder een enkel probleem.
De mijne loopt nu 7200 toeren mbv een aangepaste chip. Het blok is de homologatie-motor voor de STW auto. Er zit in ieder geval een gesmede krukas in. Geflowde kop met dubbele bovenliggende nokkenas, spaghetti-spruitstuk etc.
Bij 200000 km zou ik adviseren om de drijfstanglagers te vervangen.
Verder is het echt een bombproof blok. Bij mij 210000 km op de klok. En ik weet van een heleboel andere 318is motoren met dik 2,5 - 3 ton op de klok zonder een enkel probleem.
De mijne loopt nu 7200 toeren mbv een aangepaste chip. Het blok is de homologatie-motor voor de STW auto. Er zit in ieder geval een gesmede krukas in. Geflowde kop met dubbele bovenliggende nokkenas, spaghetti-spruitstuk etc.
- Joy
De M44 is de opvolger van de M42 en zit vanaf 1995 (?) in alle 318is modellen.
Blok is 1.9 liter groot ipv 1.8 en heeft een groter koppel. Ook heeft de M44 een luchtmassameter ipv een luchthoeveelheidsmeter. Is gewoon wat moderner, meer in de richting van een E46 eigenlijk.
Nadeel van dat blok is dat het een minder hoogtoerig blok is, en daardoor wat tammer aandoet. Ook is de krukas in dit blok gewoon gietijzer.
Blok is 1.9 liter groot ipv 1.8 en heeft een groter koppel. Ook heeft de M44 een luchtmassameter ipv een luchthoeveelheidsmeter. Is gewoon wat moderner, meer in de richting van een E46 eigenlijk.
Nadeel van dat blok is dat het een minder hoogtoerig blok is, en daardoor wat tammer aandoet. Ook is de krukas in dit blok gewoon gietijzer.
- Bert ///M3
-
Rustig Joy, denk aan je hart.
Hugo, een mooie 2.3 of 2.5 16 klepper ga je gewoon niet vinden voor het geld dat jij wilt uitgeven.
@Bert: Ik duik het liefst landwegen op maar naar de Eifel, of zoals van het weekend naar het circuit, dan ben je gewoon honderden kilometers op de snelweg. Ik heb een mk-motorsport schroefset en schat dat de auto ongeveer 6-7 cm dichter naar de grond is. Stabi's zijn een 28mm en 22mm H&R als ik me niet vergis Achter had Bas hem weggelaten op Malmedy en ik heb hem geen seconde gemist

Hugo, een mooie 2.3 of 2.5 16 klepper ga je gewoon niet vinden voor het geld dat jij wilt uitgeven.
@Bert: Ik duik het liefst landwegen op maar naar de Eifel, of zoals van het weekend naar het circuit, dan ben je gewoon honderden kilometers op de snelweg. Ik heb een mk-motorsport schroefset en schat dat de auto ongeveer 6-7 cm dichter naar de grond is. Stabi's zijn een 28mm en 22mm H&R als ik me niet vergis Achter had Bas hem weggelaten op Malmedy en ik heb hem geen seconde gemist

-
-
Bij lange doordraaiers en met megagrip kan het weleens voorkomen dat een blok stukdraait. Kun je dan weer voorkomen door het carter te modificeren. Pas nog gezien hoe de krukaslagers compleet met de krukas meegelopen waren op een 325i. Allemaal slecht nu?
Imho is het m42 het blok om te hebben. Zeker als je er in de toekomst wat paardjes bij wil gooien.

Imho is het m42 het blok om te hebben. Zeker als je er in de toekomst wat paardjes bij wil gooien.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Een standaard AE86 zul je , vergeleken met je andere keuzes, relatief traag vinden (zeker in rechte lijn).. Er is ZAT voor te krijgen. Nadeel is roest/plaatwerk. Voordeel is betrouwbaarheid, gewicht. Hét grote nadeel van een AE86 vind ik persoonlijk de prijs. Een beetje redelijke betaal je al gauw 3500/4000,- voor en dan heb je meestal een redelijk standaard AE86. Voor datzelfde geld heb je dan ook een 318iS (toch?) of een MR2 SW20 die beide een heeeeeeeeel stuk jonger zijn..en sneller "out of the box".
- Michel P
Eens, carterpan mod stelt niets voor. Ding van Aernoudt, zo moeilijk is het allemaal niet Hugo......allen schreef:Bij lange doordraaiers en met megagrip kan het weleens voorkomen dat een blok stukdraait. Kun je dan weer voorkomen door het carter te modificeren. Pas nog gezien hoe de krukaslagers compleet met de krukas meegelopen waren op een 325i. Allemaal slecht nu?![]()
Michel
-
Dan koop ik liever een Belgische E30 318is. Licht en als er inderdaad makkelijk en veilig 170PK uit te peuteren is, is dat alleen maar interessant.Michel Pol schreef:Eens, carterpan mod stelt niets voor. Ding van Aernoudt, zo moeilijk is het allemaal niet Hugo......allen schreef:Bij lange doordraaiers en met megagrip kan het weleens voorkomen dat een blok stukdraait. Kun je dan weer voorkomen door het carter te modificeren. Pas nog gezien hoe de krukaslagers compleet met de krukas meegelopen waren op een 325i. Allemaal slecht nu?![]()
Michel
Waar komen dan overigens al die horror verhalen vandaan dat het M42 blok zo kansloos slecht is?
- Tommy
eh, wie zegt dat de M42 slecht is?
De M42-jes in de E30 wilden nog wel eens een kop aan gort blazen. Onderblokken lees ik niks dan lof. De M42 valt ook zeer goed atmosferisch te tunen.
www.metricmechanic.com
ook een leuk linkje.
De M42-jes in de E30 wilden nog wel eens een kop aan gort blazen. Onderblokken lees ik niks dan lof. De M42 valt ook zeer goed atmosferisch te tunen.
www.metricmechanic.com
ook een leuk linkje.
- Bert ///M3
- GTRene
- RobS
http://forum.autofans.nl/index.php?show ... entry98513
Oude mr2, zelfde blokje als in de AE86, ietsje zwaarder, bijna belastingvrij, zeer onderschat.
Oude mr2, zelfde blokje als in de AE86, ietsje zwaarder, bijna belastingvrij, zeer onderschat.