Nu is het dus opnieuw shoppen naar een hobby circuit gebakje maar ik kan geen keuzes maken. Derhalve roep ik jullie hulp op.
ik heb te maken met de volgende constraints.
1) geen cylinder inhoud boven de 2.5 liter ivm wegenbelasting in Belgie
2) niet meer dan max. 200PK ivm verzekering
3) RWD
4) Budget topt bij ong. 4000 eu.
Enkele wensen mijner zijds.
1) Stijve koets
2) Degelijk
3) betrouwbaar
4) niet te moeilijk met onderdelen
5) niet te zwaar
6) noem me een zeikerd maar verbruik mag ook wel om en nabij de 1 op 10 / 11 liter gemiddeld liggen, natuurlijk niet op het circuit maar op de gewone weg.
Wat staat er in de evt. wishlist.
1) MB 190E 2.3-16. De E30 M3 van mercedes, stijvere koets zelfs en ook wel betrouwbaar. Niemand heeft zo'n ding maar misschien is daar wel een hele goede reden voor? Blokken schijnen wel erg duur te zijn in onderhoud.
2) Hachiroku Toyota AE86. Hier gaat eigenlijk mijn voorkeur naar uit. Licht (900kg), 1.6 toerenjankertje en echt rijden. Heb echter geen zak kennis c.q. verstand over deze wagens dus als iemand mij hier over kan inlichten graag.
3) E36 325i. M.i. de lelijkste BMW gemaakt, schijnt echter wel sterk te zijn maar hoe zit het met verbruik. Kreeg van cav. te horen dat de 325i naar hartelust zuipt ( 1 op 7 bij redelijk normaal gebruik is geen uitzondering )
4) E30 320IS uit italie halen. Dit is helemaal gaaf, een S14 motor. Echter, nog betrekkelijk duur en heb nu ook niet zo snel de middelen om naar Italie te reizen.
5) E34 525i 24v. Schijnt hufterig goed chassis te hebben. Alleen nogal zwaar, misschien?
6) iets anders
Zoals ik aangaf lijkt een hachi mij het gaafst. Met name de hatchback, de coupe vind ik eigenlijk hondslelijk, maar als ik in de auto zit, zie ik dat toch niet.
http://www.kapaza.be/Autos/Toyota/68490 ... n_cam.html
Zou dit evt. iets zijn?
Brand maar los, spuw uw gal en lach me uit, zolang ik maar waardevolle informatie krijg ben ik tevreden.