Alles over de 1 serie (part I)
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Macboy schreef:Het is altijd grappig om te zien hoeveel "tegenstanders" uiteindelijk toch om zijn, laat staan als de auto op de weg te zien zal zijn
Wat betreft de kleurstelling tot nog toe (in het rood) snap ik niet dat mensen niet begrijpen waarom ze rood nemen, net zoals de huidige M3.
Is het nu zo moeilijk om te snappen wat het psychologisch effect hiervan is ? Ik bedoel, jullie zijn toch niet dom??
De enige reden waarom BMW met afwijkende kleuren komt die niet veel verkocht zullen worden, is omdat de massa de auto niet meteen mooi zal vinden, maar vervolgens zal moeten wennen aan het model en de kleur. Naar mate je de auto meer ziet ga je hem steeds meer waarderen, tot er een moment komt dat je de auto in het echt zien in een GOEDE kleur.
Dan ben je verkocht.
Dit fantastische effect is nu op D-F al merkbaar, door mensen die zeggen dat ze hem opeens toch wel vet vinden (en o wee als iemand durft te roepen dat dit te maken heeft met de tii en dat het model verder kut is haha die zitten nog in ontkenningsfase)
Ik was redelijk verkocht, maar nu helemaal. De 1-serie in een witte kleur is gewoon porno. De 1-serie tii is natuurlijk helemaal walhalla. Dat exterieur, dat interieur, niet te filmen zo gaaf als dat is !!!
Dit is inderdaad het mooiste:
[img:700:515]http://tweakers.net/ext/f/ae6084c72a193 ... 6/full.jpg[/img]
Die doorgezakte k.nt / r..t maakt het stuk, de zijkanten ach dat wist iedereen al.
Ergo; ik ben niet om en ga ook niet om................................
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Ik dacht.. ik ga jullie even verblijen met eindelijk een mooie 1 serie.. zijn er al aardig wat pagina's aan verspild
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/60d ... cee7b3.jpg[/img]
Maarja.. dan nog maar een foto, dik ding zo! maak er een 125i van en misschien ga ik dan ook nog even kijken voor deze uitvoering 8)
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/60d ... cee7b3.jpg[/img]
Maarja.. dan nog maar een foto, dik ding zo! maak er een 125i van en misschien ga ik dan ook nog even kijken voor deze uitvoering 8)
-
Tom
- Berichten: 22489
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Een auto die in de basis echt mooi is, die ziet er al mooi uit zonder spoilerkits en dikke velgen. Tuurlijk deze 1 serie tii ziet er lekker dik en gaaf uit maar dat is hetzelfde als met de Impreza WRX: dat is in basis gewoon een hondslelijke auto (wie vind de standaard impreza 1.6 mooi? niemand dus) maar in WRX uitvoering ziet het er wel bruut en dik uit. De basis klopt niet.Macboy schreef: Dit fantastische effect is nu op D-F al merkbaar, door mensen die zeggen dat ze hem opeens toch wel vet vinden (en o wee als iemand durft te roepen dat dit te maken heeft met de tii en dat het model verder kut is haha die zitten nog in ontkenningsfase)
Nu noem ik een 1 coupe niet hondslelijk (is geen vergelijking met de Impreza), sterker nog de 1 coupe is 'prima' maar het gaat mij tever om het een schoonheid oid te noemen, daarvoor zijn er alleen hier al teveel discussies over. Kijk eens naar de 3 coupe of de Audi A5: die zijn in een normale basisuitvoering (zonder sportpakket, spoilers, 19 inch, pornointerieur) al mooi. Zag laatst zo'n A5 rijden en dat ding klopt gewoon, die is over een paar jaar nog steeds mooi. Een beetje hetzelfde als de Alfa Romeo 156, toen ie uitkwam was iedereen erover te spreken, ook de 1.6 was al mooi.. dat is een tijdloos mooi ontwerp, vanaf het begin af aan een schot in de roos. Zet de 156 eens naast zijn concurrentie uit die tijd en de 156 doet nog steeds modern aan. Als je zoiets als merk voor elkaar krijgt dan ben je goed bezig.
Neem de Renault Twingo, hoelang dat model van de band is komen rollen zonder er echt verouderd uit te zien. Een standaard MINI Cooper op 16 inch vind ik bijvoorbeeld ook prachtig. Sommige auto's hebben geen sportpakken a la impreza WRX nodig om er mooi uit te zien... dat is knap, als je zoiets kan maken. Bij deze 1 coupe zag je vanaf het begin af aan al mensen Photoshoppen met dikke velgen om maar te laten zien dat ie dan wel mooi is, hilarisch toch! Hetzelfde zie je nu met de nieuwe Impreza hatchback, druk aan het Photoshoppen om de achterlichten anders te krijgen en nog tig zaken aan te passen.. terwijl die Impreza in basis een bepaalde schoonheid mist.
Ieder moet voor zich bepalen hoe belangrijk ie het uiterlijk van een auto vind hoor. Bovendien is het allemaal erg persoonlijk en een kwestie van smaak. Doet niets af aan het feit dat de 1 serie er lekker uitziet in zo'n tii-uitvoering en ze em gerust op de oprit mogen zetten.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ontwerpers die een design studie maken, schetsen bijna allemaal auto's met 'dik' bodywerk om een maximaal verlaagde carrosserie met daaronder idioot grote velgen die maximaal op de buitenhoeken van de vaak brede wielkasten staan.Tom schreef:Een auto die in de basis echt mooi is, die ziet er al mooi uit zonder spoilerkits en dikke velgen. Tuurlijk deze 1 serie tii ziet er lekker dik en gaaf uit maar dat is hetzelfde als met de Impreza WRX: dat is in basis gewoon een hondslelijke auto (wie vind de standaard impreza 1.6 mooi? niemand dus) maar in WRX uitvoering ziet het er wel bruut en dik uit. De basis klopt niet.
De conceptmodellen die op de beurzen worden getoond zien er vaak al wat braver uit maar staan nog vaak erg laag en hebben bovengemiddeld grote velgen die zo breed mogelijk zijn geplaatst.
In de standaarduitvoeringen van de productiemodellen is niets meer van dit alles terug te kennen. Omwille van kostenbesparing en het feit dat een groot deel van de kopers een compromis zoekt tussen comfort, wegligging en uiterlijk worden de auto's standaard geleverd met kleine velgjes die ielig zijn weggestopt in de forse, grotendeels ongevulde wielkasten. Het ontwerp van de auto wordt hiermee geweld aangedaan.
Ik kan maar weinig mooie auto's mooi vinden als er niet het juiste schoeisel onder zit. Een bodykit helpt vaak ook sterk om de braafheidskuur ongedaan te maken. Eén van de goedkoopste en eenvoudigste ingrepen die je aan een auto kunt doen om het uiterlijk te verbeteren is het plaatsen van spoorverbreders. Spoorverbreding, verlaging en grote velgen maken een enorm verschil omdat de properties van de auto worden hersteld.
De auto's die in standaarduitvoering er meteen goed uitzien zijn vaak sportwagens die een hoge prijs hebben en tamelijk compromisloos zijn samengesteld. Die krijgen van huis uit dikke bumpers, grote velgen en brede wielkasten mee.
Met andere woorden: een 1-serie Coupé in ttii-trim (zonder stickers en met motorkap in carrosseriekleur) of met het M-sportpakket is gewoon hoe zo'n auto moet zijn. Het zijn de standaard 116'tjes die verkracht zijn ten behoeve van kostenbesparing cq het opdrijven van kosten voor klanten die hun auto er wel fatsoenlijk uit willen laten zien. Een 130i hatch met xenon en M-sportpakket vind ik best wel een mooie auto terwijl de standaard 116i'tjes op wieldop-look velgjes mij niets doen. Volkswagen Golf V hetzelfde verhaal: een kale uitvoering maakt geen enkele indruk, als GTI of R32 klopt de vormgeving wel.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Er komt een 240pk 4cil in.
1ntensified Performance Orientation
The Concept.
The introduction of the BMW 1er Coupe Tii Concept showcases the 1ntentions of the 1 series brand.
Introduced as a hatchback first back in 2004 it has took all the best of 3 years to fully establish the BMW 1er as the ultimate in compact premium hatchback showcasing desirability , dynamics and agility over space and function and the 1er as a standalone car has been extremely successful even though the car is not sold in the North American market.
Function followed through and the expansion of the BMW 1er brand has been rapid. In March 2007 the introduction of a 3dr sporthatch increased the credentials of BMW's dynamic compact hatch. And to the beginning of an exciting Summer the introduction of the BMW 1er Coupe. which would see the introduction of the BMW 1er brand to the USA.
(as announced by myself and Eni many moons ago)
Following the anticipation of the 1er Coupe and the process of ramping up the excitement of this small car the autumn leaves fall and the introduction of the BMW 1er Cabrio sets the mood for an exciting start to 2008.
The introduction of the Tokyo Concept Car is not by coincidence .
BMW know greatly that the 1er for many cutomers is the next step from the MINI brand. And know from history that the expansion of models in each segment always brings interest from buyers who are downsizing. As are buyers from other premium brands who feel that their current car does not offer the excitement enthusiast drivers crave.
When History repeats itself.
BMW knew exactly where to go to expand the 1er brand - Backwards. as a company intent on looking forwards. the about turn was to look at what has gone before. Looking back at the 2002 models and you can see the the mirror image in the BMW 1er from the strong both tub like line across the shoulder to the high roof line (on the Coupe) Granted the 2002 was not available as a hatchback in those days (thank you VW Golf Mk1) But the 1er Coupe and cabrio do have ancestors in the shape of the 2002 .
The introdcution of the BMW 1er Concept tii is not coincidence regarding the strategy for the 1er Coupe . BMW want the 1er Coupe to remain small , sporty , precise and relevant hence the introduction of performance and efficient diesels and the top line model for now 135i.
Next year BMW intend to expand the 1er Coupe line with an entry model (seen here as the Concept) running a turbo charged four cylinder engine from the BMW 320Si WTCC car running out 240 PS - This as a basic performance model will be aimed right at enthusiasts A more 1ntended tii L will feature as a Concept showcasing a luxury less enthusiast model. Although the top model will remain (for now) 135i. Final details on the last performance model will not be announced until late 2009 in which the Concept in a seperate ways also makes you think of 1mprovement and 1ntention.
Just like looking in a mirror?
BMW know one of the key success of the MINI brand has been the option equipment such as bonnet stripes styling that personalizes your car.
A similar programme will be offered with the 1er Coupe with additional BMW performance parts such as gearsticks , pedals , handbrake grips , door sills , color and material co-ordinated styling packages for the interior.
exterior modicfications such as bonnet stripes and other M-Sport and tii design markings. Some that will refer back to the glory days of the 2002 model. BMW do not like tuners that completely bastardize their products so this is their 1nititiative to keep customers with BMW branded preformance parts similar to what MINI offers.
The 1ntention of the focus on the 1er Coupe is due to the simple reason of progress - everything moves forward and now it is the time to 1ntice and 1ntroduce BMW to much younger enthusiasts . Young people are fascinated with BMW because of a car like the M3 or the M5 but for most these cars are out of reach for some. As a company BMW have tailored their products to the premium segment with the 1er it all aimed at introducing a Youthful approach to the BMW brand .
The 1er Coupe is a car we want young people to engage with , The Concept tii is one approach in a two phase programme - preview a ultra performance enthusiasts car and showcase a performance package which would appeal even if they have the basic model.
1ntensified Performance Orientation
The Concept.
The introduction of the BMW 1er Coupe Tii Concept showcases the 1ntentions of the 1 series brand.
Introduced as a hatchback first back in 2004 it has took all the best of 3 years to fully establish the BMW 1er as the ultimate in compact premium hatchback showcasing desirability , dynamics and agility over space and function and the 1er as a standalone car has been extremely successful even though the car is not sold in the North American market.
Function followed through and the expansion of the BMW 1er brand has been rapid. In March 2007 the introduction of a 3dr sporthatch increased the credentials of BMW's dynamic compact hatch. And to the beginning of an exciting Summer the introduction of the BMW 1er Coupe. which would see the introduction of the BMW 1er brand to the USA.
(as announced by myself and Eni many moons ago)
Following the anticipation of the 1er Coupe and the process of ramping up the excitement of this small car the autumn leaves fall and the introduction of the BMW 1er Cabrio sets the mood for an exciting start to 2008.
The introduction of the Tokyo Concept Car is not by coincidence .
BMW know greatly that the 1er for many cutomers is the next step from the MINI brand. And know from history that the expansion of models in each segment always brings interest from buyers who are downsizing. As are buyers from other premium brands who feel that their current car does not offer the excitement enthusiast drivers crave.
When History repeats itself.
BMW knew exactly where to go to expand the 1er brand - Backwards. as a company intent on looking forwards. the about turn was to look at what has gone before. Looking back at the 2002 models and you can see the the mirror image in the BMW 1er from the strong both tub like line across the shoulder to the high roof line (on the Coupe) Granted the 2002 was not available as a hatchback in those days (thank you VW Golf Mk1) But the 1er Coupe and cabrio do have ancestors in the shape of the 2002 .
The introdcution of the BMW 1er Concept tii is not coincidence regarding the strategy for the 1er Coupe . BMW want the 1er Coupe to remain small , sporty , precise and relevant hence the introduction of performance and efficient diesels and the top line model for now 135i.
Next year BMW intend to expand the 1er Coupe line with an entry model (seen here as the Concept) running a turbo charged four cylinder engine from the BMW 320Si WTCC car running out 240 PS - This as a basic performance model will be aimed right at enthusiasts A more 1ntended tii L will feature as a Concept showcasing a luxury less enthusiast model. Although the top model will remain (for now) 135i. Final details on the last performance model will not be announced until late 2009 in which the Concept in a seperate ways also makes you think of 1mprovement and 1ntention.
Just like looking in a mirror?
BMW know one of the key success of the MINI brand has been the option equipment such as bonnet stripes styling that personalizes your car.
A similar programme will be offered with the 1er Coupe with additional BMW performance parts such as gearsticks , pedals , handbrake grips , door sills , color and material co-ordinated styling packages for the interior.
exterior modicfications such as bonnet stripes and other M-Sport and tii design markings. Some that will refer back to the glory days of the 2002 model. BMW do not like tuners that completely bastardize their products so this is their 1nititiative to keep customers with BMW branded preformance parts similar to what MINI offers.
The 1ntention of the focus on the 1er Coupe is due to the simple reason of progress - everything moves forward and now it is the time to 1ntice and 1ntroduce BMW to much younger enthusiasts . Young people are fascinated with BMW because of a car like the M3 or the M5 but for most these cars are out of reach for some. As a company BMW have tailored their products to the premium segment with the 1er it all aimed at introducing a Youthful approach to the BMW brand .
The 1er Coupe is a car we want young people to engage with , The Concept tii is one approach in a two phase programme - preview a ultra performance enthusiasts car and showcase a performance package which would appeal even if they have the basic model.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Voor jou een pracht apparaat, idd niet mijn ding, niet zo zeer wat motor betreft, das wel ok, maar the looks, man ik knap er op af, sorryAndre schreef:Romo jij bent die speedboten ongroeit. jij bent meer de man van lauwersmeer cruisers.
Dit is gewoon een prachtig fun apparaat om lekker los te gaan.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Nee toch zekerBMW know one of the key success of the MINI brand has been the option equipment such as bonnet stripes styling that personalizes your car.
A similar programme will be offered with the 1er Coupe with additional BMW performance parts such as gearsticks , pedals , handbrake grips , door sills , color and material co-ordinated styling packages for the interior.
Duitse vlag op het dak.. het moet niet gekker worden!
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Femme schreef:Een prijs van 40K lijkt me wat te optimistisch als het apparaat 240pk gaat bieden. Ik denk dat je eerder in de buurt komt van de prijs van een 130i (44K) en dan ga ik er vanuit dat je de lichtgewicht goodies (zoals de stoelen die ca. 1300 euro per stuk doen) niet zijn inbegrepen.
Bottom line;
1 wat gaat ie kosten
2 wat gaat ie wegen
3 hoe verhoudt zich dat tot de 135i en andere cuncurenten
-
k33z
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hoe minder ie weegt, hoe minder er op aan en aan zit,............................des te duurder ie wordt.k33z schreef:Ik denk dat het ding gewoon richting de 50k gaat kosten als hij met een 4 cylinder turbo geleverd wordt. Kijk maar naar de 320si, kwam ook al uit richting de prijs van een 325i.
Special edition = special price, en dan niet gunstig voor consumenten.
Das nog eens zaken doen, minder aanbieden, meer vragen.....................ja ja inderdaad marketing
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: GRzep, Semrush [Bot] en 6 gasten
