D.m.v. zo'n setje erop te lassen:Marc Sierra schreef: ↑08 mar 2024, 15:08 Hoe heb je het precies verstelbaar gemaakt? Op de foto kan ik alleen maar een sleuf zien ipv een rond gat voor de bout.
https://www.garagistic.com/products/bmw ... t-brackets
D.m.v. zo'n setje erop te lassen:Marc Sierra schreef: ↑08 mar 2024, 15:08 Hoe heb je het precies verstelbaar gemaakt? Op de foto kan ik alleen maar een sleuf zien ipv een rond gat voor de bout.
Daar wordt meestal deze set voor gebruikt:Marc Sierra schreef: ↑08 mar 2024, 15:08 Hoe heb je het precies verstelbaar gemaakt? Op de foto kan ik alleen maar een sleuf zien ipv een rond gat voor de bout.
Kom gerust eens langs als hij straks klaar is.
Helemaal niet bij nagedacht toen ik de accubak weg haalde, het is voor mij ook nieuw om zo'n snelheden binnen handbereik te hebben. Maar je maakt wel een aardige parachute inderdaad. Mijn gedachte was dat meer plek aan de onderkant nooit kwaad kan, mocht het project ooit eens uit de hand lopen en er een diffuser of differentieel koeler o.i.d. onder moeten. Misschien de moeite waard om eens te onderzoeken of dat een beetje dicht te maken is. Het ziet er allemaal redelijk recht toe recht aan uit, maar het moet wel strak aansluiten en stevig vast zitten natuurlijk.Bert ///M3 schreef: ↑18 mar 2024, 01:53 Netjes gedaan allemaal.
Ik had zelf alleen die reservewiel bak en accu bak niet weg gehaald. Die hebben namelijk een aerodynamische functie, de bodem zo glad mogelijk houden. Als je ze weg haalt dan krijg je extra lift op de achteras en komt je wegligging niet ten goede. Ook heb je nu veel meer luchtweerstand doordat je achterbumper een parachute word.
Ding zou een top moeten kunnen halen van +/- 280 km/u met een S50B32, dan worden dat soort dingen wel belangrijk
Een E36 M3 heeft normaal bijvoorbeeld ook een afdekplaat onder de motor voor stabiliteit bij die snelheden.
Ik heb de excentrische BMW bouten gebruikt bij de Z3.Marc Sierra schreef: ↑08 mar 2024, 16:08 Dat ziet er wel mooi uit. Ik heb het zelf ook geprobeerd met die excentrische bouten, maar zoals die kerel in het filmpje van die link al aangeeft verdraaien de excentrische bouten tijdens het rijden. Met die kartels zal je dat probleem niet hebben. Maar ik vermoed dat degene die de uitlijning doet niet heel blij wordt van de manier van verstellen.
Die rubber bocht is al preventief vervangen, was nog niet helemaal door, maar vertoonde wel al droogtescheuren. De rest van het inlaat traject moet ik eens nalopen. Airbox er eens af pakken en zien wat ik tegen kom denk ik. Stationair klep schoonmaken kan ook nooit kwaad.Bert ///M3 schreef: ↑06 apr 2024, 01:18 Stationair slecht lopen is of de stationair klep die vuil is, of er zit ergens een scheur in het inlaat systeem net na de luchtmassameter. Ik had een keer een scheur in die rubber bocht tussen de LMM en de airbox, krijg je ook die verschijnselen.
Je hoeft drijfstang lagers trouwens niet in te rijden.