Veel plezier ermee en pas op je rijbewijs
M3 E92, nieuwe bandjes en gsm houder delete
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3740
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Poh wat heerlijk agressief zo zeg met die kortere overbrenging! Heerlijk ook dat tussengas bij de downshifts.
Veel plezier ermee en pas op je rijbewijs
Veel plezier ermee en pas op je rijbewijs
- Vanreijmersdal
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Mooi om te lezen hoe makkelijk jij praat over ff een kabelboom aanpassen of een paar draadjes aanpassen, terwijl ik bij een draadboom of tekeningen altijd meteen een error krijg en jeuk van de allergie.2226cc schreef: 11 jan 2024, 22:13In principe is het allemaal plug en play ja. Alleen de kabelboom heb ik zelf gemaakt. Als je die ook plug en play wil hebben zal je de motor en interieur kabelboom ook van een DCT moeten nemen.Estoque schreef: 02 jan 2024, 12:58 Heel vet, ziet er toch wel redelijk plug-and-play uit.
Maar misschien is dat ook wel de "kunst" van het schrijven op internet.
Hoe "Plug en play" is het daadwerkelijk qua montage?
Aangezien in de auto liever origineel jou qua handbak en het maar om een paar draadjes gaat heb ik de kabelboom voor de bak zelf gemaakt. Hij gaat nu heel simpel bij de versnellingspook er in, de meeste draadjes zitten daar toch op aangesloten. En dan een aantal draadjes op de auto zelf. De bak en pook zijn losse modules dus het gaat om plus en min en een can-bus. Ook nog 2 draadjes voor de schakel flippers en park. Alles zit op de originele plaats aangesloten in de stekkers en zekeringskast.
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3740
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Ach joh, ik moet hier een buitenlamp vervangen en ik kijk er al tegen opVanreijmersdal schreef: 12 jan 2024, 09:33Mooi om te lezen hoe makkelijk jij praat over ff een kabelboom aanpassen of een paar draadjes aanpassen, terwijl ik bij een draadboom of tekeningen altijd meteen een error krijg en jeuk van de allergie.2226cc schreef: 11 jan 2024, 22:13In principe is het allemaal plug en play ja. Alleen de kabelboom heb ik zelf gemaakt. Als je die ook plug en play wil hebben zal je de motor en interieur kabelboom ook van een DCT moeten nemen.Estoque schreef: 02 jan 2024, 12:58 Heel vet, ziet er toch wel redelijk plug-and-play uit.
Maar misschien is dat ook wel de "kunst" van het schrijven op internet.
Hoe "Plug en play" is het daadwerkelijk qua montage?
Aangezien in de auto liever origineel jou qua handbak en het maar om een paar draadjes gaat heb ik de kabelboom voor de bak zelf gemaakt. Hij gaat nu heel simpel bij de versnellingspook er in, de meeste draadjes zitten daar toch op aangesloten. En dan een aantal draadjes op de auto zelf. De bak en pook zijn losse modules dus het gaat om plus en min en een can-bus. Ook nog 2 draadjes voor de schakel flippers en park. Alles zit op de originele plaats aangesloten in de stekkers en zekeringskast.
En dat is ook maar een kwestie van 2 draadjes los, 2 draadjes vast.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29653
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
+100Vanreijmersdal schreef: 12 jan 2024, 09:33Mooi om te lezen hoe makkelijk jij praat over ff een kabelboom aanpassen of een paar draadjes aanpassen, terwijl ik bij een draadboom of tekeningen altijd meteen een error krijg en jeuk van de allergie.2226cc schreef: 11 jan 2024, 22:13In principe is het allemaal plug en play ja. Alleen de kabelboom heb ik zelf gemaakt. Als je die ook plug en play wil hebben zal je de motor en interieur kabelboom ook van een DCT moeten nemen.Estoque schreef: 02 jan 2024, 12:58 Heel vet, ziet er toch wel redelijk plug-and-play uit.
Maar misschien is dat ook wel de "kunst" van het schrijven op internet.
Hoe "Plug en play" is het daadwerkelijk qua montage?
Aangezien in de auto liever origineel jou qua handbak en het maar om een paar draadjes gaat heb ik de kabelboom voor de bak zelf gemaakt. Hij gaat nu heel simpel bij de versnellingspook er in, de meeste draadjes zitten daar toch op aangesloten. En dan een aantal draadjes op de auto zelf. De bak en pook zijn losse modules dus het gaat om plus en min en een can-bus. Ook nog 2 draadjes voor de schakel flippers en park. Alles zit op de originele plaats aangesloten in de stekkers en zekeringskast.
-
Hsp
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 18 mei 2020, 12:00
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Heel gaaf zo, lekker agressief met dat korte diff! Moest je de programmering nog aanpassen voor het kortere diff?
Volgens Realoem is de handbak 57 kg en de DCT 84,2 kg, dus een goeie 25 kg verschil.
-
SlowCo
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Erg gave ombouw!
Het zal aan de plaatsing van de microfoon liggen maar de flippers "klikken" wel erg hard, lijkt het.
Het zal aan de plaatsing van de microfoon liggen maar de flippers "klikken" wel erg hard, lijkt het.
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Zal morgen een kijken ik moet dat nog wel ergens hebben. En gewoon bij de dealer besteldEstoque schreef: 12 jan 2024, 08:21
Ik heb ze nieuw liggen en een nieuwe luchtpomp liggen, maar er af heb ik nog veel liever. Wist dat ze in de motorsport geleverd waren, maar kan de nummers nog nergens vinden. Jij gewoon bij de dealer besteld? of via een ander kanaal?
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Ja dat aanpassen was nog best een klusje van wat ik begreep, heeft hagenaarcarware.nl voor me geregeld.Hsp schreef: 12 jan 2024, 11:36 Heel gaaf zo, lekker agressief met dat korte diff! Moest je de programmering nog aanpassen voor het kortere diff?
Volgens Realoem is de handbak 57 kg en de DCT 84,2 kg, dus een goeie 25 kg verschil.
Vliegwiel en koppeling van de handbak zijn ook zeker 25kg zwaarder dan het vliegwiel volde DCT. Had het eigenlijk allemaal eens moeten wegen.
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Ja ligt wel aan de mic dat het hard is maar zacht zijn ze ook zeker niet, zijn echt mooie magneet flippersSlowCo schreef: 12 jan 2024, 13:53 Erg gave ombouw!
Het zal aan de plaatsing van de microfoon liggen maar de flippers "klikken" wel erg hard, lijkt het.
- Djessey
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
DCT ook nog eens bijna 10L olie erin, dat en de oliekoelers enz. Denk ik dat je altijd wel zwaarder uit bent met een DCT
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Dekseltjes 11121438086Estoque schreef: 12 jan 2024, 08:21Wat is het onderdeelnummer van die pomp-afblokdingen aan de achterkant van de motor?2226cc schreef: 11 jan 2024, 22:23 Owja had de koudstart al een jaar of 2 uitgeschreven maar verder niks weg gehaald omdat je er simpelweg niet bij kan. Nu de bak er af was was het een stuk makkelijker dus gelijk het originele delete kitje besteld en gemonteerd! Geeft veel meer ruimte onder de kap.
Ik heb ze nieuw liggen en een nieuwe luchtpomp liggen, maar er af heb ik nog veel liever. Wist dat ze in de motorsport geleverd waren, maar kan de nummers nog nergens vinden. Jij gewoon bij de dealer besteld? of via een ander kanaal?
Pakkingen 11727838389
Afdop ding luchtfilter 11618298015
Enige nadeel is dat die dekseltjes geen montage punt meer hebben voor het hitteschild maar dit is eenvoudig op te lossen door deze gewoon vast te zetten met een boutje en moertje
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Nu hopen dat het snel mooi weer is zodat ik eens gas kan geven 
-
Crookie
- Berichten: 4592
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Waarom heb je de secundaire luchtpomp er uit gehaald? Is dat alleen een emissie dingentje of rij je nu bij koude start langer met een koude kat rond?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29129
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Kat blijft idd langer koud en is puur emissie ding die pomp. Met zuurstof in de uitlaat ingebracht door die pomp en extra ingespoten benzine zorgen ze voor een snellere kat opwarming.
Als dat zonder pomp iets langer duurt hebt je zelf geen last van behalve dat een kat die niet op temperatuur is slecht/niet werkt en daarmee dus je uitstoot langer vervuilender is…
Als dat zonder pomp iets langer duurt hebt je zelf geen last van behalve dat een kat die niet op temperatuur is slecht/niet werkt en daarmee dus je uitstoot langer vervuilender is…
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
De ‘koud start’ wat dus eigenlijk het snel verwarmen van de eerste katalysators is was zo luid dat ik hem gewoon niet prettig kon starten sochtens hier in het complex dat ik dat uit gezet had in de software.Crookie schreef: 17 jan 2024, 11:39 Waarom heb je de secundaire luchtpomp er uit gehaald? Is dat alleen een emissie dingentje of rij je nu bij koude start langer met een koude kat rond?
Geen geluidsoverlast maar wel iets langere opwarm tijd voor de kats. Het is het een of het ander.
Sinds het niet weer werkt heeft al die zooi daar van ook geen zin meer en die ventielen op de uitlaat willen ook nog wel eens lek gaan dus alles maar afgedicht en weggehaald. Zoals met alles heb ik deze onderdelen ook bewaard dus kan allemaal weer terug naar origineel als ik zou willen.
M3 heeft dus 4 katalysators waarvan er dus 2 kleine zo dicht mogelijk bij de motor zitten om snel warm te worden maar nu die dus geen functie meer hebben is de volgende stap deze natuurlijk weg te halen en de motor te laten tunen
Die voorste kats geven ook de meeste restrictie
-
Crookie
- Berichten: 4592
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Ah ja duidelijk. Wist niet dat de koude start met luchtpomp zo‘n herrie maakt.
-
BartMS
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
je leest vaak over de secondary cat delete maar daar bedoelen we dan daar dus die 2 kleine zo dicht mogelijk bij de motor mee?
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Ja, ik heb ze nog wel zitten. Misschien ooit weg halen en tune er op. Maar wil eigenlijk niet dat het geluid nog harder wordtBartMS schreef: 18 jan 2024, 22:20 je leest vaak over de secondary cat delete maar daar bedoelen we dan daar dus die 2 kleine zo dicht mogelijk bij de motor mee?
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Gisteravond dit, vol gas voelde ik hem iets inhouden en ging dit lampje aan. Reed verder prima. Ff uitgelezen en had een fout op de brandstofdruk. Die was 1.6 bar bij 6900tpm toen de fout optreedt.
Heb een nieuwe brandstofpomp besteld.
Heb een nieuwe brandstofpomp besteld.
- Bijlagen
-
- IMG_7868.jpeg (218.13 KiB) 2825 keer bekeken
-
Emiel
- Berichten: 4276
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Geweldige response en lekker agressief zo te zien. Zo moest een M3 e92 uit de fabriek komen
-
Arthursx
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Aardige km-stand ook 
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Ivm het motor lampje op te lage brandstof druk de brandstof
pomp vervangen en ook gelijk het brandstoffilter aan de andere kant van de tank. Deze stond toch al op het lijstje dus dat is mooi! Ook gelijk de oliewissel weer gedaan! Omdat ik het idee heb dat de olie nog wat heter wordt bij goed doorrijden door de kortere versnellingen deze keer gekozen voor een 50-50 mix 5w40 en 10w50. Kom je uit op een 7.5w45 olie
heeft het nu? Geen idee waarschijnlijk niet maar het voelt prettig! Had het liefst 5w50 gehad maar die is er in deze olie niet
- Bijlagen
-
- IMG_9008.jpeg (390.41 KiB) 2298 keer bekeken
-
- IMG_9009.jpeg (403.58 KiB) 2298 keer bekeken
-
- IMG_9026.jpeg (604.25 KiB) 2298 keer bekeken
-
- IMG_9017.jpeg (599.28 KiB) 2298 keer bekeken
-
- IMG_9018.jpeg (449.19 KiB) 2298 keer bekeken
-
- IMG_9015.jpeg (466.38 KiB) 2298 keer bekeken
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Nu het stuur wat dieper zit en ik geen koppelingspedaal meer heb wilde ik de stoel ook wat verder naar achteren hebben. Kon ik mooi gelijk doen toen die er uit was voor het vervangen van de pump.
Zit positie is echt top nu, lekker ver naar achter en laag. Door alle modificaties is het nu echt super vet rijden! Dijkweggetjes echt niet normaal vet! Laat de zomer maar komen! Deze auto maakt het wel super frustrerend om in de Randstad te wonen mja kan niet alles hebben misschien ooit daar ook maar eens wat aan gaan doen.
Zit positie is echt top nu, lekker ver naar achter en laag. Door alle modificaties is het nu echt super vet rijden! Dijkweggetjes echt niet normaal vet! Laat de zomer maar komen! Deze auto maakt het wel super frustrerend om in de Randstad te wonen mja kan niet alles hebben misschien ooit daar ook maar eens wat aan gaan doen.
- Bijlagen
-
- IMG_9146.jpeg (429.71 KiB) 2292 keer bekeken
-
- IMG_9138.jpeg (510.44 KiB) 2292 keer bekeken
-
- IMG_9130.jpeg (464.19 KiB) 2292 keer bekeken
-
- IMG_9132.jpeg (321.07 KiB) 2292 keer bekeken
-
- IMG_9021.jpeg (508.04 KiB) 2292 keer bekeken
-
TLRS
- Berichten: 3077
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
Jemig.. wat is die zooi in de vul opening van het kleppendeksel..
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
Ook een van de kwaaltjes, de coating aan de binnenkant laat los, heb de kleppen deksels er een aantal keer af gehaald en het blijft gelukkig redelijk stabiel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Google [Bot], KoenM, MarcH, Panhard-stang, ron36 en 11 gasten
