Veel plezier ermee en pas op je rijbewijs

Mooi om te lezen hoe makkelijk jij praat over ff een kabelboom aanpassen of een paar draadjes aanpassen, terwijl ik bij een draadboom of tekeningen altijd meteen een error krijg en jeuk van de allergie.2226cc schreef: 11 jan 2024, 22:13In principe is het allemaal plug en play ja. Alleen de kabelboom heb ik zelf gemaakt. Als je die ook plug en play wil hebben zal je de motor en interieur kabelboom ook van een DCT moeten nemen.Estoque schreef: 02 jan 2024, 12:58 Heel vet, ziet er toch wel redelijk plug-and-play uit.
Maar misschien is dat ook wel de "kunst" van het schrijven op internet.
Hoe "Plug en play" is het daadwerkelijk qua montage?
Aangezien in de auto liever origineel jou qua handbak en het maar om een paar draadjes gaat heb ik de kabelboom voor de bak zelf gemaakt. Hij gaat nu heel simpel bij de versnellingspook er in, de meeste draadjes zitten daar toch op aangesloten. En dan een aantal draadjes op de auto zelf. De bak en pook zijn losse modules dus het gaat om plus en min en een can-bus. Ook nog 2 draadjes voor de schakel flippers en park. Alles zit op de originele plaats aangesloten in de stekkers en zekeringskast.
Ach joh, ik moet hier een buitenlamp vervangen en ik kijk er al tegen opVanreijmersdal schreef: 12 jan 2024, 09:33Mooi om te lezen hoe makkelijk jij praat over ff een kabelboom aanpassen of een paar draadjes aanpassen, terwijl ik bij een draadboom of tekeningen altijd meteen een error krijg en jeuk van de allergie.2226cc schreef: 11 jan 2024, 22:13In principe is het allemaal plug en play ja. Alleen de kabelboom heb ik zelf gemaakt. Als je die ook plug en play wil hebben zal je de motor en interieur kabelboom ook van een DCT moeten nemen.Estoque schreef: 02 jan 2024, 12:58 Heel vet, ziet er toch wel redelijk plug-and-play uit.
Aangezien in de auto liever origineel jou qua handbak en het maar om een paar draadjes gaat heb ik de kabelboom voor de bak zelf gemaakt. Hij gaat nu heel simpel bij de versnellingspook er in, de meeste draadjes zitten daar toch op aangesloten. En dan een aantal draadjes op de auto zelf. De bak en pook zijn losse modules dus het gaat om plus en min en een can-bus. Ook nog 2 draadjes voor de schakel flippers en park. Alles zit op de originele plaats aangesloten in de stekkers en zekeringskast.
+100Vanreijmersdal schreef: 12 jan 2024, 09:33Mooi om te lezen hoe makkelijk jij praat over ff een kabelboom aanpassen of een paar draadjes aanpassen, terwijl ik bij een draadboom of tekeningen altijd meteen een error krijg en jeuk van de allergie.2226cc schreef: 11 jan 2024, 22:13In principe is het allemaal plug en play ja. Alleen de kabelboom heb ik zelf gemaakt. Als je die ook plug en play wil hebben zal je de motor en interieur kabelboom ook van een DCT moeten nemen.Estoque schreef: 02 jan 2024, 12:58 Heel vet, ziet er toch wel redelijk plug-and-play uit.
Volgens Realoem is de handbak 57 kg en de DCT 84,2 kg, dus een goeie 25 kg verschil.
Zal morgen een kijken ik moet dat nog wel ergens hebben. En gewoon bij de dealer besteldEstoque schreef: 12 jan 2024, 08:21
Ik heb ze nieuw liggen en een nieuwe luchtpomp liggen, maar er af heb ik nog veel liever. Wist dat ze in de motorsport geleverd waren, maar kan de nummers nog nergens vinden. Jij gewoon bij de dealer besteld? of via een ander kanaal?
Ja dat aanpassen was nog best een klusje van wat ik begreep, heeft hagenaarcarware.nl voor me geregeld.Hsp schreef: 12 jan 2024, 11:36 Heel gaaf zo, lekker agressief met dat korte diff! Moest je de programmering nog aanpassen voor het kortere diff?
Volgens Realoem is de handbak 57 kg en de DCT 84,2 kg, dus een goeie 25 kg verschil.
Ja ligt wel aan de mic dat het hard is maar zacht zijn ze ook zeker niet, zijn echt mooie magneet flippersSlowCo schreef: 12 jan 2024, 13:53 Erg gave ombouw!
Het zal aan de plaatsing van de microfoon liggen maar de flippers "klikken" wel erg hard, lijkt het.
Dekseltjes 11121438086Estoque schreef: 12 jan 2024, 08:21Wat is het onderdeelnummer van die pomp-afblokdingen aan de achterkant van de motor?2226cc schreef: 11 jan 2024, 22:23 Owja had de koudstart al een jaar of 2 uitgeschreven maar verder niks weg gehaald omdat je er simpelweg niet bij kan. Nu de bak er af was was het een stuk makkelijker dus gelijk het originele delete kitje besteld en gemonteerd! Geeft veel meer ruimte onder de kap.
Ik heb ze nieuw liggen en een nieuwe luchtpomp liggen, maar er af heb ik nog veel liever. Wist dat ze in de motorsport geleverd waren, maar kan de nummers nog nergens vinden. Jij gewoon bij de dealer besteld? of via een ander kanaal?
De ‘koud start’ wat dus eigenlijk het snel verwarmen van de eerste katalysators is was zo luid dat ik hem gewoon niet prettig kon starten sochtens hier in het complex dat ik dat uit gezet had in de software.Crookie schreef: 17 jan 2024, 11:39 Waarom heb je de secundaire luchtpomp er uit gehaald? Is dat alleen een emissie dingentje of rij je nu bij koude start langer met een koude kat rond?
Ja, ik heb ze nog wel zitten. Misschien ooit weg halen en tune er op. Maar wil eigenlijk niet dat het geluid nog harder wordtBartMS schreef: 18 jan 2024, 22:20 je leest vaak over de secondary cat delete maar daar bedoelen we dan daar dus die 2 kleine zo dicht mogelijk bij de motor mee?
Ook een van de kwaaltjes, de coating aan de binnenkant laat los, heb de kleppen deksels er een aantal keer af gehaald en het blijft gelukkig redelijk stabiel