Tot ik op even gegeven moment een E82 125i langs zag komen op Marktplaats. Die deed me wel een beetje aan een 1M deed denken, maar dan een beetje de poor man's version, eigenlijk precies wat ik in gedachten had. De motor bleek ook de N52 3.0 te zijn, want een N53 wil ik absoluut niet hebben. Die paar pk's extra wegen voor mij niet op tegen de ellende van de directe injectie qua vervuilde inlaat, maar vooral de krakkemikkige BMW injectoren die ook nog eens extreem duur zijn. De auto had wel een lelijke schade aan de zijkant, maar daar was de prijs ook wel naar. Op zich niet zo verkeerd, dan is het minder zonde om hem mee te nemen naar een drift- of circuitdag. Dus een berichtje gestuurd of ik eens kon komen kijken. Op zich kon dat wel, afgezien van het feit dat er al een ander zou komen kijken. En ja hoor, 's avonds een berichtje terug dat de auto al verkocht was. Maar uiteindelijk was ik er toch niet erg rouwig om, de schade aan de auto was toch wel erg lelijk, en daarnaast blijkt de E82 125i een stukje zwaarder te zijn dan een 130i en ook elektrische stuurbekrachtiging te hebben. Dat laatste bevalt me toch wel slecht in de E90, dus als het even kan toch liever de ouderwetse hydraulische bekrachtiging.
Dus daarna ben ik toch weer een beetje de 130i's op Marktplaats in de gaten gaan houden. Op den duur stond stond er best een mooie te koop met acceptabele km-stand, rond de 190k geloof ik en verder ook al de nodige aanpassingen zoals M3 armen, ST schroefset en een Drexler platensper. Ik heb een tijd zitten twijfelen of ik zou gaan kijken, maa qua prijs vond ik het toch nog wel een flink bedrag, dus heb ik er uiteindelijk niets mee gedaan en laatst was hij ineens verkocht.
Daarna toch weer verder gaan kijken wat er verder nog te koop stond. In Nederland vind ik ze wel echt flink aan de prijs, dus dacht ik 'laat ik ook eens op Mobile.de kijken'. Vervolgens zag ik een goedkope in Hamburg te koop staan met maar 128k op de teller. Hij had wel schade gehad en was ook erg kaal uitgevoerd, zelfs de airco was handmatig, maar voor de vraagprijs vond ik het nog steeds erg interessant. Dus contact opgenomen met de verkoper, maar die was helaas niet erg goed in communiceren waardoor het allemaal niet opschoot. Uiteindelijk gevraagd of ik op zaterdag kon komen kijken, maar helaas werd de auto juist op diezelfde dag nog verkocht.
Omdat ik eigenlijk niet helemaal naar Hamburg wilde rijden om naar 1 auto te kijken was ik nog even verder gaan kijken op Mobile.de en vond er zowaar nog eentje in Hamburg, ook met maar 125k op de teller. Qua prijs wel minder goedkoop, maar wel een mooiere auto, geen schade gehad en ook wat minder kaal uitgevoerd, als geheel nog steeds een erg goede deal naar mijn mening. Dus uiteindelijk alsnog vorige week zaterdag naar Hamburg gereden om die auto te bekijken. Aangezien het best wel een flink eind rijden is maar meteen een trailer achter de auto gehangen. En aan het einde van de dag hiermee naar huis gereden.