e46 M3 CS houden of toch de 135i.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

e46 M3 cs of 135i

lekker houden die e46 M3 CS, gewoon een topding.
89
82%
Weg die oude meuk, stilstand is achteruitgang, de 135i gaat het worden
20
18%
 
Totaal aantal stemmen: 109

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 23 okt 2007, 18:35

Weg met die ouwe meuk.

Ik ruilde de m3 op een 130i in.:) Dus zo vreemd is het niet.

135i of 3 deurs 130i zou mijn keus zijn. Met een paar aanpassingen heb ik die liever dan een m3.

135i ben zelf nog even in afwachtende houding waar bmw M mee komt.

Liefst een M natuurlijk in de 1 serie. Maar liever een 135i dan een M in de hogere serie zo is het ook wel weer.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 23 okt 2007, 18:36

Ik mis de optie M3 CS inruilen op een jonge nette 147GTA? ;)

Elektronisch sper is gewoon kut, laat je niet bedonderen door mooie folderpraat, een sper hoort mechanisch te werken.
Daarmee kun je de hele 135i meteen afschrijven als posersauto, helpt als je erin gereden hebt voordat je een mening hebt, maar ik durf je nu 100% te garanderen dat dit het niet is.
Waarom? Alfa verkocht ooit zijn GTA's met een VDC dat elektronisch de meeste aandrijfkrachten naar het wiel met de meeste grip zou sturen, nog beter dan een sperdifferentieel. Echt never nooit niet, gewoon een mooi verpakte budget-oplossing, soort ESP+, meer is het niet.

Als je weer eens iets nieuws zou willen zou ik de CS inruilen op een CSL, je CS schrijft de komende jaren net zo af als een gewone M3, een goed onderhouden CSL zal zijn waarde redelijk houden, dus als je een nette kunt vinden is dat helemaal nog niet zo'n gekke optie.
Persoonlijk zou ik dan ook meteen naar een 996 GT3 MkI kijken, maar ik denk niet dat je op een auto van 8 jaar oud zit te wachten, hoe goed die verder ook is.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 23 okt 2007, 18:51

Lekker de ///M3 houden, dat motorgeluid/response ga je echt missen!

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 23 okt 2007, 19:00

E46 CSL zou een gave optie zijn idd, of een Z4 M Coupé, je dochters groeien toch als kool en de 325i rijdt toch wel door.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 23 okt 2007, 19:40

135i

N.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 23 okt 2007, 19:42

Of een Panda!

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 23 okt 2007, 19:49

Houden,die E46;is de laatste mooie M3 imo.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 23 okt 2007, 19:50

Rico v Velzen schreef:
kris schreef:weg met die ouwe rommel rico,

en geen 135i kopen :)

gewoon iets degelijks nemen, dan hoef je niet om de 2 jaar te wisselen :twisted:
Een Toyota zeker :wink:
Nee man, gewoon de nieuwe STi. :mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 okt 2007, 19:55

Zitten voor mij 2 kanten aan het verhaal;

1 enerzijds wil ik wel modern, dus idd weg met oude meuk, die tijd is geweest.

2 anderzijds moet het wel een volwaardig alternatief zijn; dwz zowel motorisch als op the looks.

Vooralsnog lijkt dit in het nadeel van de 135i (kan veranderen als je je die kar IRL gezien en gereden hebt, dus een voorbehoud wil ik wel maken)
Daarnaast is er (een kleine) kans dat er zoiets als een ///M versie van de 1 serie komt, als de 135i tov van een E46 M3 het net niet is, zou een M1 het net wel kunnen zijn.
Conclusie; nog maar even geduld en afwachten wat er komt, met een 2,5 jaar "oude" M3 is dat ook geen probleem IMO.
Ik heb dus niet gestemd.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 23 okt 2007, 20:26

Ik kies een auto omdat ik 'mooi vind(als ik er geld voor zou hebben:)). En niet omdat het dan weer de nieuwste is.

De CS is voor jou een droom schrijf je zelf. Geloof ook dat het inmiddels een 'maatje' geworden is. Voor mij zou de CS een auto met emotie zijn, de 135i omdat het de nieuwste BMW is.
Neh, M3 ten alle tijden.

Voor mij is rijden in een auto naar keuze meer dan de nieuwste hebben hoor.

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 23 okt 2007, 20:44

Ik vind een M3 veel meer auto dan een 1-serie, eigenlijk niet te vergelijken, voor de hardcore circuit ridder is een 1-serie misschien scherper, maar daar heb jij hem niet voor. Ook vind ik het e46 interieur mooier dan een 1-serie, helemaal zoals jij hem hebt.

En de laatste foto's van de 1-serie in het 1-serie topic lijkt het net een gefacelifte e46, ik denk dat als ik een aantal mensen uit mijn omgeving die foto's zou laten zien dat ze denken dat het een 3-serie is, dus maw. echt een spectaculair uitziende kar krijg je er niet voor terug, ik zou dan eerder naar de 335i kijken (tenminste echt weer een nieuwe, verse, spannende voorkant ) of een totaal andere auto.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 23 okt 2007, 21:00

M3 houden, hardcore bak (EVO RS, Donkervoort, Elise, etc.) erbij doen en touring houden. Ben je klaar voor het leven...

Mark.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 23 okt 2007, 21:12

M3 houden en later inruilen op de nieuwe M3.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 okt 2007, 21:13

Mike schreef:M3 houden en later inruilen op de nieuwe M3.

Ik zeg; M3 houden, nieuwe erbij kopen.................................

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 23 okt 2007, 21:14

E92 M3 idd, of de E90 M3

Topauto

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 23 okt 2007, 21:14

romo schreef:
Mike schreef:M3 houden en later inruilen op de nieuwe M3.

Ik zeg; M3 houden, nieuwe erbij kopen.................................
Nog beter :wink:

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 23 okt 2007, 21:41

Een e46 m2 cs in het Blauw met csl klep hebben, met 30k en denken aan een nieuwe auto? Voor mij zou het punt van uitkijken naar wat nieuws nog niet zijn begonnen (zou er zeker nog 2 jaar en 50k bij porren :P). En van een 135i zou ik niet wakker liggen, zie het ook niet 1-2-3 als een opvolger, in dezelfde lijn is toch de e92 m3 en die zou het voor mij dan niet worden...
Hoeveel beter is zo'n 135i dan een e46 m3 qua sturen/ondersteltechniek. Het kan zijn dat ik de e46 m3 overschat qua eigenschappen, maar stel dat het insturen van de 135i beter is, dan zijn er nog 100 fronten waarop hij het verliest...
Bovendien zou ik gewoon net als bij deze, eerst een boer uit Friesland 'm laten indriften, dan heb je altijd de beste editie en de kop eraf ;).

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 23 okt 2007, 21:48

Bovendien zou ik gewoon net als bij deze, eerst een boer uit Friesland 'm laten indriften, dan heb je altijd de beste editie en de kop eraf
Yep, da's een heel erg goed advies.

Maar wees gerust eigenwijs Rico en ga voor een nieuwe 135i. Nog beter bel me ff als je de CS echt kwijt wilt. Mag jij een MY01 inruilen bij de Beier ;-)

Mark.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 23 okt 2007, 21:55

Kasteel schreef:Bovendien zou ik gewoon net als bij deze, eerst een boer uit Friesland 'm laten indriften, dan heb je altijd de beste editie en de kop eraf ;).
lol :lol:

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 23 okt 2007, 23:02

Je mag ervan uitgaan dat een nieuwe 135i Coupé behoorlijk zwaar zal afschrijven. De combinatie kleine auto, hoog vermogen en hoge prijs is moeilijk verkoopbaar in Nederland. De meeste Nederlands gaan voor kwantiteit (zoveel mogelijk lucht/inhoud) in plaats van kwaliteit.

Motorisch lijkt me de 135i slecht vergelijkbaar met een M3. Ik las recentelijk een recentie van iemand die van plan was een Alpina B3 aan te schaffen en daar op terug was gekomen na en proefrit omdat hij ontevreden was over de vermogensontwikkeling. Na 6000 toeren neemt het vermogen af in plaats van dat deze toeneemt. Je pusht harder maar de versnelling wordt minder. Een standaard 335i heeft deze eigenschap ook in zijn vermogensontwikkeling. Dat is nog even afgezien van het hoge toerenspektakel dat je gaat missen.

Ik heb begrepen dat het elektronische sperdifferentieel de remmen gebruikt om het koppel op het binnenste wiel te reguleren. Dit kan prima werken in een bochten waar je niet maximaal kunt acceleren maar lijkt me niet ideaal onder maximale acceleratie (bijv. ook in rechte lijn op nat of oneven wegdek waar een mechanisch sperdifferentieel betere tractie mogelijk maakt dan een open differentieel). Er wordt immers een wiel afgeremd waardoor het vermogen niet optimaal op de weg komt, iets waar het sperdifferentieel juist voor moet zorgen. Het zal wel ergens een verbetering zijn anders had die Nederlandse onderstelontwikkelaar bij BMW er niet hartstochtelijk voor gepleit, maar helemaal vergelijkbaar met een mechanisch sperdiff kan het niet zijn.

Een 135i lijkt mij vooral leuk als je zo'n wagen jong gebruikt op de kop kunt tikken en vervolgens met je uitgespaarde centen helemaal naar eigen smaak verbouwd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 okt 2007, 23:20

goeie input allemaal!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 okt 2007, 00:13

SOW een mokerslag op de late avond

[img:800:585]http://www.1addicts.com/goodiesforyou/tii6.jpg[/img]

Zie verder 1 serie draadje voor meer info, maar dit gaat weer even alles in een ander perspectief plaatsen :lol:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 24 okt 2007, 00:14

Alles is al gezegd, op dit moment 83% voor de M3. Het geluid van die CS van jou vond ik zo gaaf dat halve rondje Zandvoort. Je houdt hem toch!


+1

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 24 okt 2007, 05:20

Rico v Velzen schreef:SOW een mokerslag op de late avond

[img:800:585]http://www.1addicts.com/goodiesforyou/tii6.jpg[/img]
Vooral als de foto het ook doet :)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 24 okt 2007, 06:19

Marc RS4 schreef:
Rico v Velzen schreef:SOW een mokerslag op de late avond

[img:800:585]http://www.1addicts.com/goodiesforyou/tii6.jpg[/img]
Vooral als de foto het ook doet :)
Bij mij doet ie het ook niet :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Wimo en 8 gasten