De sedan weegt ook gewoon 1.510 kg. De E46 M3 is veel vinniger. Je moet het als een normale auto zien met een sportmotor. Het gaat nooit een Porsche worden.Niels schreef: ↑15 feb 2024, 12:57 Ik denk dat de 996 op dit moment nog ondergewaardeerd is en dat vind ik van een E36 M3 nou net andersom. De meeste problemen van de 996 zullen wel verholpen zijn en anders weet je waar je op moet letten. Zet een E36 maar eens op de brug en inspecteer die eens kritisch op roest... De Porsche zou wel eens de goedkopere kunnen zijn om te rijden. Toen ik een M3 3.2 had heb ik eens in de 3.0 van Joy gereden en ik vond het hoogtoerige toen wel mee (of tegen..) vallen. Vond het een 330i+ Een 996 is gewoon heel erg goed maar het is niet de mooiste om te zien wat reflecteert in redelijke prijzen. Tenzij je praktisch wil zie ik echt niet in waarom voor de E36 te gaan...
Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Joy
- Berichten: 10791
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Arthur
- Berichten: 39942
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Doet me zeer aan de ogen, een 996 en dan die kleur interieurJeroen schreef: ↑15 feb 2024, 12:58 Knappe 996 die bij de buren te koop staat:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/por ... nith-blauw
-
- Berichten: 51581
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Eensch Arthur, en ik herinner me dit knap staaltje Porsche 'Motorsport' nog:)
Een 'M3' is idd een dikke 3er met een dikke motor, ander onderstel, remmerij etc, in de basis een 'normale auto'.
Een Elfer is vanuit een andere optiek gebouwd natuurlijk, maar dat maakt de '996' niet meteen 'beter':)
Een 'M3' is idd een dikke 3er met een dikke motor, ander onderstel, remmerij etc, in de basis een 'normale auto'.
Een Elfer is vanuit een andere optiek gebouwd natuurlijk, maar dat maakt de '996' niet meteen 'beter':)
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Qua onderstel en laag zwaartepunt/gewicht/remmen zal een 996 misschien beter zijn. Maar een S50 is echt wel een veel betere motor dan die M96 brol. Kan veel beter een pak slaag verdragen.
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
996 is prima
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Een sportwagen waarbij je in de manual mode naar voren moet drukken om op te schakelen en naar achteren om terug te schakelen is een eerste klas fail en dan sowieso geen sportwagen meer.
Het is niet arbitrair gekozen dat in élke sportwagen (als in competitie racer) het opschakelen naar achter gaat en terugschakelen naar voren.
Dat omdraaien, is net zo erg als dat je stuurflippers hebt waarbij rechts terugschakelen is, en links opschakelen. Gek genoeg wordt dat echt nooit verwisseld.
-
- Berichten: 51581
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
^^^^ Jij snapt 'm
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Oh lord, auto gekocht door gladjakker Stipt.MParallel schreef: Blijkbaar gevonden, advertentie is weg.
https://www.autoleitner.nl/nl/index/col ... -e36-kopen
https://www.instagram.com/stories/stipt ... 077/?hl=nl
-
- Berichten: 3617
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Wordt ie nog fabrieksnieuwer binnenkort!
-
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
M3 logo achter zit er lekker op
- Bert ///M3
- Berichten: 9358
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Als je gewoon sturen wilt kan je beter wat nieuwers kopen als een E36 M3 of een 996 Porsche. Natuurlijk leuke wagens maar het zijn inmiddels gewoon oude auto's met hun gebreken.
Verder is bij de M motoren in elk geval de techniek ook nogal onderhevig aan gefriemel, denk kleppen stellen enz enz. Beetje moderne turbomotor is dan een stuk makkelijker qua onderhoud. Daarbij zit een E36 bij BMW al in de classic range en onderdelen worden dus ook steeds schaarser.
Verder M3 3.0 vs 3.2, de 3.0 heeft wel zeker een veel hoogtoeriger karakter, maar niet iets wat je automatisch merkt. Ik schakelde automatisch 500-1000 RPM hoger in de 3.0 bij normaal rijgedrag.
Verder is bij de M motoren in elk geval de techniek ook nogal onderhevig aan gefriemel, denk kleppen stellen enz enz. Beetje moderne turbomotor is dan een stuk makkelijker qua onderhoud. Daarbij zit een E36 bij BMW al in de classic range en onderdelen worden dus ook steeds schaarser.
Verder M3 3.0 vs 3.2, de 3.0 heeft wel zeker een veel hoogtoeriger karakter, maar niet iets wat je automatisch merkt. Ik schakelde automatisch 500-1000 RPM hoger in de 3.0 bij normaal rijgedrag.
- Gert-jan
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 17 jun 2009, 14:27
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Donders, ik neem aan dat hij wel wat onderhandeld heeft maar dan nog. De vraagprijs was meer dan pittig.
- Gert-jan
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 17 jun 2009, 14:27
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Logo zit precies waar die hoort.
GJ was me voor. Cabrio plaatsing is anders dan de coupe/sedan.
Laatst gewijzigd door MParallel op 15 feb 2024, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Mmm, dit ziet er beter uit voor m'n gevoel. Kan aan de hoek liggen van de video. In ieder geval niet mooi
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Dat is hetzelfde. Tijd om de bril bij te slijpen.
-
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Zie toch echt een paar mm verschil
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Toch apart, want hij is minder hoogtoerig.Bert ///M3 schreef: ↑15 feb 2024, 17:08...
Verder M3 3.0 vs 3.2, de 3.0 heeft wel zeker een veel hoogtoeriger karakter, maar niet iets wat je automatisch merkt. Ik schakelde automatisch 500-1000 RPM hoger in de 3.0 bij normaal rijgedrag.
Dat je bij de 3.0 later opschakelt dan weer niet. 3.2 heeft flink meer koppel en over een breder gebied.
Dat zal dan ook wel de reden zijn dat de 3.0 hoogtoeriger voelt.
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik zie Leitner en Stipt elkaar wel wat uitlenen, een auto eeuwig te koop hebben staan werkt ook niet best natuurlijk…
- Gert-jan
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 17 jun 2009, 14:27
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Is Stipt daar ook niet begonnen ooit? Of was dat bij een andere premium dealer?
-
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Het mooie aan de s50b30 is dat ie vierkant is. Dus blijft trekken tot rood. Qua beleving leuker.
-
- Berichten: 21795
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- Bert ///M3
- Berichten: 9358
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
3.0 heeft zijn koppelpiek hoger in de toerenrange, karakter zegt niks over de absolute hoeveelheid.MParallel schreef: ↑15 feb 2024, 17:57Toch apart, want hij is minder hoogtoerig.Bert ///M3 schreef: ↑15 feb 2024, 17:08...
Verder M3 3.0 vs 3.2, de 3.0 heeft wel zeker een veel hoogtoeriger karakter, maar niet iets wat je automatisch merkt. Ik schakelde automatisch 500-1000 RPM hoger in de 3.0 bij normaal rijgedrag.
Dat je bij de 3.0 later opschakelt dan weer niet. 3.2 heeft flink meer koppel en over een breder gebied.
Dat zal dan ook wel de reden zijn dat de 3.0 hoogtoeriger voelt.
Met de 3.2 rij ik dagelijks haast niet boven de 3000 RPM.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten