- velgen worden 18 inch square set met rondom 255-40-18 banden.
- onderstel is eigenlijk wel prima zo, maar zit toch te dubben om er een schroefset onder te zetten, Madness Autoworks in de VS heeft een leuke set ontwikkeld voor de Giulia met een Nederlands bedrijf. Set is in hoogte verstelbaar, meestal met schroefset en in 20 standen instelbaar. Na wat zoekwerk bedrijf in Nederland gevonden, die kunnen de set hier ook leveren……. Maar is een merk waar ik niet meteen warm voor loop, V-Maxx. Aan de andere kant kost de schroefset niet de hele wereld. Hij zal er met 5dkm per jaar en garagegestald ook niet meteen onder vandaan vallen. In de VS zijn ze er erg tevreden over.
Dan de remmen. De Giulia heeft, je moet goed kijken, remschijven voor en achter. De 200pk is standaard met 305mm schijven voor en 4 pots rode remklauwen geleverd. Achter 294mm schijfjes met remklauwen met elektronische handrem. Achter zijn er originele brackets te krijgen in kleur en kan je relatief makkelijk upgraden naar 320mm schijven.
Voor kan je upgraden naar 330mm schijven met 4 pots remklauwen van het sportpakket. Ik heb even zitten kijken die remklauwen zijn ook gebruikt behoorlijk aan de prijs. Toch wil ik wat meer remkracht, de auto heeft nu rond de 300+ PK en dan mag de remmerij ook wat zwaarder. De Giulia heeft een compleet elektronische remmerij wat op zich al spannend is bij een Alfa ivm de elektrische geschiedenis van het merk

De Giulia is in te stellen op bijna alle maten remmer voor en achter. Of is een 355mm remmerij icm 320mm achter teveel uit balans ?
De bedoeling is om deze zomer de Giulia wat aan te passen en te upgraden. Ik heb dus de tijd om alles een beetje bij elkaar te zoeken. Ik heb er geen BBK/Ohlins en OZ racing prijzen voor in mijn hoofd, gewoon wat grappige upgrades. Die laatste tienden van seconden haal ik toch niet uit de auto.
Gr Ron