Martijn’s autodraadje >
- Thomasss
- Auto: Bakfiets!
Re: Martijn’s autodraadje >
Hoeveel km heb je nog kunnen rijden in die 2 jaar?
- Martijn_bmw
- Martijn M
Voor 800km in 2 jaar is het wel een beetje zonde inderdaad. Jammer dat ie gaat, maar hopelijk komt ie goed terecht.
- Baboulah
Hoop voor je dat je er snel vanaf bent.
Ben toch wel benieuwd, waarom zou je dat niet doen dan? Bij mij hoe duurder de aankoop, hoe minder graag ik hem juist bij de dealer/garage koop, wil dan zien hoe de eigenaar ermee omgaat als ik de auto ga bekijken en kopen namelijk, iets dat je bij de dealer niet kan zien natuurlijkMartijn_bmw schreef: 22 jan 2024, 15:22 zo'n bedrag zou ik zelf ook nooit naar een particulier brengen![]()
- Thomasss
Niet eens één Alpenrondje? Snel, nu het nog kan!
-
Haha ja precies, want daar komt zo'n apparaat wel erg goed tot z'n recht!

- Martijn_bmw
Dan heb je de reden van verkoop niet begrepen

En inderdaad daar komen zulke auto’s zeker tot hun recht heb wel diverse Alpen en Italië ritten gedaan met e85 z4 en e89 z4 in de tijd dat ik die had

-
Opa en oma oppassen, 3/4 dagen weg.... Kan prima.Martijn_bmw schreef: 24 jan 2024, 15:18Dan heb je de reden van verkoop niet begrepenhet kan niet haha.
En inderdaad daar komen zulke auto’s zeker tot hun recht heb wel diverse Alpen en Italië ritten gedaan met e85 z4 en e89 z4 in de tijd dat ik die had![]()

- Martijn_bmw
- JP
Wel handig, goeie lengte en kleine handjes om de velgen te laten poetsen

- Martijn_bmw
JP schreef: 24 jan 2024, 21:33 Wel handig, goeie lengte en kleine handjes om de velgen te laten poetsen![]()
![]()

-
Is dat de Carspa op Vathorst?
Komt ie er daar nu wel schoon doorheen?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou, dat zie je daar ook niet hoor. Dan staat 'ie ook netjes gewassen op je te wachten en mss al wel 'netjes' warm gereden alvast. Nee, laten ze hem maar 'koud' uit de showroom rijden en doe ik de rest zelf wel. En soms is inruil een punt natuurlijk.Baboulah schreef: 24 jan 2024, 14:04 Hoop voor je dat je er snel vanaf bent.
Ben toch wel benieuwd, waarom zou je dat niet doen dan? Bij mij hoe duurder de aankoop, hoe minder graag ik hem juist bij de dealer/garage koop, wil dan zien hoe de eigenaar ermee omgaat als ik de auto ga bekijken en kopen namelijk, iets dat je bij de dealer niet kan zien natuurlijkMartijn_bmw schreef: 22 jan 2024, 15:22 zo'n bedrag zou ik zelf ook nooit naar een particulier brengen![]()
- Martijn_bmw
Ha scherp idd carspa Amersfoort, ja schoon genoeg handwas is altijd beter maar voor een wasstraat vind ik hem er netjes uitkomen.Streamline schreef: 24 jan 2024, 22:22 Is dat de Carspa op Vathorst?
- Thomasss
Top wasstraat hoor!
- Baboulah
Ik laat een verkoper altijd eerst een stuk in zn auto rijden, als hij dan al met mij er naast dat ding naar 4K RPM loopt te trekken, dan haak ik al af, je weet dat ie dan zonder jou ernaast gewoon richting de redline gaat etc.... je weet iedereen doet voorzichtiger met een auto als er kopers bij zijn, als je dan naar mijn mening niet zuinig genoeg bent erop, haak ik gewoon af.... dat zie je niet bij een dealer waar je ook weet dat je veelal teveel betaald voor diezelfde auto (ze moeten ergens die glazen paleizen en overdaad aan personeel betalen en winst maken natuurlijk), garantie is in mijn ogen iets om je kont mee af te vegen namelijkArthur schreef: 25 jan 2024, 01:30Nou, dat zie je daar ook niet hoor. Dan staat 'ie ook netjes gewassen op je te wachten en mss al wel 'netjes' warm gereden alvast. Nee, laten ze hem maar 'koud' uit de showroom rijden en doe ik de rest zelf wel. En soms is inruil een punt natuurlijk.Baboulah schreef: 24 jan 2024, 14:04 Hoop voor je dat je er snel vanaf bent.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Zonde Martijn, leuke 'bijzondere' kar, 3.4 atmo R6 met handbak en niet al te zwaar plus niet op elke hoek van de straat, want Alpina. Snap jouw beweegredenen, maar over '10 jaar' zoek je weer zoiets en kosten ze 'het dubbele' misschien(?)
800km in twee jaar, lol en dan zit ik met mijn '10 klokjes' waarvan ik er maar ééntje per keer kan dragen.
Maar bezitsgenot is moeilijk te definieren, maar ben ik wél van.
De discussie particulier/handelaar/garantie hierboven, voor 45k altijd bij een betrouwbaar adres. Altijd en met garantie. Totaal oneens met Baboulah.
800km in twee jaar, lol en dan zit ik met mijn '10 klokjes' waarvan ik er maar ééntje per keer kan dragen.

De discussie particulier/handelaar/garantie hierboven, voor 45k altijd bij een betrouwbaar adres. Altijd en met garantie. Totaal oneens met Baboulah.

-
Betrouwbaar adres is natuurlijk al heel subjectief, dat weet je pas al er echt stront aan de knikker is, een kleinigheidje is onder garantie geen enkel probleem, maar als de boel in de soep draait en er ineens 10 of 15k kosten komen, dan weet je pas hoe betrouwbaar het adres is. Zelfs vele fabrikanten proberen onder een garantieclaim uit te komen en proberen de schuld af te schuiven als het vervelend veel geld gaat kosten.Robin schreef: 25 jan 2024, 09:28 De discussie particulier/handelaar/garantie hierboven, voor 45k altijd bij een betrouwbaar adres. Altijd en met garantie. Totaal oneens met Baboulah.![]()
Verder praten we natuurlijk tussen de keuze (bijvoorbeeld) 35k particulier en 45k bij een garagebedrijf. Als je bij een particuliere aankoop nagenoeg hetzelfde moet betalen kiest iedereen voor een garagebedrijf neem ik aan.
-
Tja, je hebt bij een bedrijf iig juridisch nog wel een poot om op te staan, bij een particulier 'nul'.
En ja 35k vs 45k is wel een verschil, maar dan voor 35k wél even bij een techneut de boel laten keuren/op de brug ermee.
En ja 35k vs 45k is wel een verschil, maar dan voor 35k wél even bij een techneut de boel laten keuren/op de brug ermee.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Je hebt toch twee polsen?Robin schreef: 25 jan 2024, 09:28 Zonde Martijn, leuke 'bijzondere' kar, 3.4 atmo R6 met handbak en niet al te zwaar plus niet op elke hoek van de straat, want Alpina. Snap jouw beweegredenen, maar over '10 jaar' zoek je weer zoiets en kosten ze 'het dubbele' misschien(?)
800km in twee jaar, lol en dan zit ik met mijn '10 klokjes' waarvan ik er maar ééntje per keer kan dragen.![]()
De discussie particulier/handelaar/garantie hierboven, voor 45k altijd bij een betrouwbaar adres. Altijd en met garantie. Totaal oneens met Baboulah.![]()
-
Klopt, maar heb geen 'two hands of God'

Hublot...

- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Ben ik ook niet mee eens, je kunt altijd je rijstijl aanpassen naar omstandigheden. M'n corporate car rij ik altijd plankgas mee. Koude motor, door de bochten, you name it, alles volgas. Rijden collega's of andere passagiers mee, doe ik logischerwijs rustiger aan. En daarnaast voor dat bedrag koop ik ook zeker niet bij de particulier.Baboulah schreef: 25 jan 2024, 09:06Ik laat een verkoper altijd eerst een stuk in zn auto rijden, als hij dan al met mij er naast dat ding naar 4K RPM loopt te trekken, dan haak ik al af, je weet dat ie dan zonder jou ernaast gewoon richting de redline gaat etc.... je weet iedereen doet voorzichtiger met een auto als er kopers bij zijn, als je dan naar mijn mening niet zuinig genoeg bent erop, haak ik gewoon af.... dat zie je niet bij een dealer waar je ook weet dat je veelal teveel betaald voor diezelfde auto (ze moeten ergens die glazen paleizen en overdaad aan personeel betalen en winst maken natuurlijk), garantie is in mijn ogen iets om je kont mee af te vegen namelijkArthur schreef: 25 jan 2024, 01:30Nou, dat zie je daar ook niet hoor. Dan staat 'ie ook netjes gewassen op je te wachten en mss al wel 'netjes' warm gereden alvast. Nee, laten ze hem maar 'koud' uit de showroom rijden en doe ik de rest zelf wel. En soms is inruil een punt natuurlijk.Baboulah schreef: 24 jan 2024, 14:04 Hoop voor je dat je er snel vanaf bent.
Ben toch wel benieuwd, waarom zou je dat niet doen dan? Bij mij hoe duurder de aankoop, hoe minder graag ik hem juist bij de dealer/garage koop, wil dan zien hoe de eigenaar ermee omgaat als ik de auto ga bekijken en kopen namelijk, iets dat je bij de dealer niet kan zien natuurlijk
- LaurensM
lekker dan... das wel heel erg weinig. Beperkte ruimte ivm gezin, klinkt bekend. Maar ergens is altijd toch wel een keer wat te plannen. Alhoewel, nu ik dit type, wil ook al jaren weer paar dagen naar de alpen met de Boxster. Komt er ook nog niet van....
- JP
Ik lees net dat je er een markt is voor "even weg zonder de kinderen". Vrouw/vriendin is ook wel een opvangplek voor te vinden 

Emiel schreef: 29 jan 2024, 15:55 (...)
Al geprobeerd met leenstoel+leenkind. Lekker voetjes in de rug.![]()
(...)
-

De goede oude verkloot een quote.