Gezien de “discussie”
Als ik rechter zit heb ik iets meer been ruimte maar beetje ontspannen is het dit.
Prima voor 50-75km en met pauze er tussen het dubbele maar niet naar Zuid Frankrijk of Italie.
Philipoo schreef: 30 jan 2024, 08:14
Emiel schreef: 29 jan 2024, 16:08
Ik snap werkelijk niet hoe mensen kunnen zitten voor in een fiesta met een kinder stoel erachter.
In de Clio 3 van mijn vriendin, met de kinderstoel achter mij als bijrijder, zit mijn hoofd net niet tegen het dak aan en mijn knieen tegen dashboard en zit ik klem.
Met 1.91 en een 110kg pas ik prima in de Lotus maar dit is toch wel anders met een kinderzitje.
Ik snap ook niet hoe je jezelf "prima" in een exige propt. ik ben 1,97, ook 110kg. Vriendin is 1,86 en ik wilde eigenlijk voor een G31 gaan loeren zodat onze 2 kleintjes normaal mee kunnen..
Met 1,97 zou ik ook niet passen. 1.91 met vrij ideale lengte verdeling tussen benen/romp/armen zorgt dat ik wel aardig met wat dingen weg kom.
1/3 serie is postuur een probleem (schouder tegen zijkant) en z4 is echt krappe ellende.
Arthur schreef: 30 jan 2024, 10:45
Het is ook maar hoe je in een auto zit. Ik zit bv vrij rechtop en redelijk naar voren, ik noem het actief

Ik ben 1.91 en weeg ook een paar kg’s
Dan kan er prima iemand achter zitten in een G31, zelfs in de G21. Enige is wel dat ik de stoel op de laagste stand heb en dan heb je onder de comfortstoelen van de G31 weinig ruimte. Maar dat lijkt me met 2 kleintjes een minder probleem.
Idem, vrij actieve houding. Pols ligt op bovenkant stuur als ik zit. Alleen lange ritten mag het iets minder actief maar ook tijdens lange ritten wissel ik tussen actief en iets minder actief.
Om lange afstanden te kunnen rijden moet je met regelmaat verzitten.