Die heb ik onder de Up, ook prima

Die heb ik onder de Up, ook prima
Voor NL omstandigheden zijn de all seasons (met die wintercodering) een perfect alternatief voor een echte winterband. Dan functioneren ze beter dan een (ultra) sportieve zomerband en beter dan een echte winterband. Maar over het hele jaar gezien, correct, dan blijft het een compromis. Kan ook niet anders.JP schreef: 07 jan 2024, 11:22 Nooit geprobeerd die all-seasons maar als algemeen auto-kenner en liefhebber kan ik zeggen dat het uiteindelijk toch een compromis blijft. Ik heb liever het hele jaar de beste grip, ondanks dat ik fwd rij![]()
Winterbanden is ook een compromis als er geen sneeuw ligt, en dat is is in Nederland best vaak...JP schreef: 07 jan 2024, 11:22 Nooit geprobeerd die all-seasons maar als algemeen auto-kenner en liefhebber kan ik zeggen dat het uiteindelijk toch een compromis blijft. Ik heb liever het hele jaar de beste grip, ondanks dat ik fwd rij![]()
Heb je voor niks die set pas gekochtArthur schreef: 07 jan 2024, 11:41 Ik wil wel all seasons onder de M340i. Niet meer wisselen wel zo prettig. Heb niet gekeken of ze die maten hebben in 19”. Maar lijkt me wel.
Zomerbanden zijn/waren nog als nieuw. Als die straks vernieuwd moeten worden toch eens naar kijken. Kan dan de winterset op Marktplaats
Gijzert schreef: 24 jan 2024, 16:11 Heb 2x per jaar nieuwe banden nodig.
Dan net zo lief winter en zomerbanden.
Best netjes voor zo’n zwaar ding en veel koppelLuco schreef: 24 jan 2024, 18:25 Als je twee setjes velgen hebt zou ik altijd zomer/winter banden doen.
Met de rijdende batterij heb ik all season banden, achterbanden waren na bijna 50.000 km op.
Ja dat zei de garage ook, dus ik zeg dan moet ik maar wat vaker driften als ze eerder versleten mogen zijn, toen schoot die in de lach.Martijn_bmw schreef: 24 jan 2024, 19:00Best netjes voor zo’n zwaar ding en veel koppelLuco schreef: 24 jan 2024, 18:25 Als je twee setjes velgen hebt zou ik altijd zomer/winter banden doen.
Met de rijdende batterij heb ik all season banden, achterbanden waren na bijna 50.000 km op.
Denk dat ik ook zoiets wel haal nu in 10mnd 25.000km met de EQE gereden en denk dat ze op de helft zitten nu (conti allseason contact)
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... terbanden/Nu de winters ook in Duitsland minder extreem zijn, vertrouwen steeds meer Duitse bestuurders eveneens op all-seasonbanden, maar zij moeten misschien ook wel langs de garage voor een nieuwe set. Vanaf oktober mag er in Duitsland onder winterse omstandigheden niet meer worden gereden met banden met uitsluitend het zogeheten M+S-symbool.
Inderdaad de regels worden strenger echter de “all seizoen” banden met alleen M+S logo en geen Alpine-symbool zijn al jaren niet echt best en wellicht wel dé reden dat mensen nog vaak denken dat die banden maar zo-zo zijn.JP schreef: 08 sep 2024, 11:54https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... terbanden/Nu de winters ook in Duitsland minder extreem zijn, vertrouwen steeds meer Duitse bestuurders eveneens op all-seasonbanden, maar zij moeten misschien ook wel langs de garage voor een nieuwe set. Vanaf oktober mag er in Duitsland onder winterse omstandigheden niet meer worden gereden met banden met uitsluitend het zogeheten M+S-symbool.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten