

Met de Bilstein dempers en Eibach veren is het allang geen dweil meer, maar des te verbaasder was ik over de wegligging van de Clio.StefanW schreef: 29 sep 2023, 11:27 Clio 3 RS zou wel een mooie opvolger zijn.
Snap wel wat je bedoelt, een standaard 106 Rallye ligt als een dweil op de weg. Paar jaar terug was ik op zoek naar een nieuwe daily. Proefgereden met een standaard 106 GTi, ik vond het weggedrag helemaal niks, indirect allemaal.
Rij volgend jaar twee rondjes in mijn Rallye mee.....dan wil je hem houden en ook aanpassen![]()
Ik heb zowel een Megane 3 RS als een Fiesta ST gehad. Als de auto voornamelijk voor de korte snellere ritjes en circuitrondjes bedoel is zou ik eerder voor een Renault Sport gaan, dat vond ik toch wel een slag sportiever aanvoelen, alles net even wat harder, directer en met wat meer gevoel vanuit het onderstel en sturing. Griplevel van de RS is ook hoger, krijgt het vermogen een stuk efficiënter naar de grond. Fiesta was opzich best leuk aangepast, sperdiff, wat meer vermogen, andere remmerij, aggresiever uitgelijnt etc, maar alsnog niet helemaal zoals de Renault het wel kon. Hardware is standaard qua remmerij etc ook wat beter voor elkaar bij de Renault. Fiesta vond ik als dagelijkse auto wel fijner, wat minder compromisloos en meer straatgericht, maar daar ben je niet direct naar op zoek als ik zo lees.Godspeed schreef: 27 dec 2023, 16:23 - Clio 3 RS
- Megane 3 RS (budgettechnisch wel een uitdaging)
- Fiesta ST2
Het is puur een hobby auto en ik ben voornemens weer richting achterbankdelete, halve rolkooi, onderstel- en remmenupgrade etc. te gaan. E.e.a. van dit soort zaken mogen zeker al aanwezig zijn, mits geen gebeun/rotzooi spullen.
Heb zowel een Megane RS als Clio RS gehad, Clio is wel leuker hoor. Lichtvoeriger en hoogtoerig. Toch is een Megane ook top, veel meer gemaakt voor hoge snelheden, is ook serieus sneller dan een Clio. Zou hoe dan ook beide keren altijd voor een Renault gaan tov Ford of wat anders. Renault hothatches zijn gewoon onovertroffen in vele opzichten.sitechris schreef: 27 dec 2023, 21:37 Megane RS best of both worlds. Turbomotor, perfect voor trackdays en ook nog redelijk betrouwbaar. Superauto.
Dat is alleen als je stukken snelweg erbij hebt, dus vanwege meer motorgeluid door meer toeren.....qua stugheid en luxe binnenin ontloopt het elkaar niet heel veel en dan had ik nog de wat stuggere Cup-uitvoering van de Clio, wel met airco, wat in die uitvoering standaard niet aanwezig is volgens mij.Godspeed schreef: 28 dec 2023, 14:16 Ik geloof meteen dat de Fiësta de lekkerdere dagelijkse auto is
Ik stuur je even een PB.R.Wiggel schreef: 28 dec 2023, 14:27 Mooie zoektocht, mijn broertje is van plan zijn Megane RS te gaan verkopen ivm het maken van (te)veel kilometers.
Dat is de oude van Martijn (hier op het forum).
Een gele met AST onderstel, Yellow dot Recaro's, Cup pakket, Ferodo remmen en nog wat leuke upgrades.
Misschien is dat iets voor je?
Clio 3 RS is inderdaad zwaar verslavend en een van de laatste van zijn soort, in ieder geval bij Renault. De Clio 4 RS was iets totaal anders en dat niet per se beter, helaas. Zo'n witte cup is ook wel een mooie spec, vooral als facelift!Godspeed schreef: 02 jan 2024, 17:04 Afgelopen week heb ik een proefritje gedaan met een Clio 3 RS Cup facelift in parelmoer wit en ben daar zeer over te spreken! De Fiesta zou ik moeten proberen, maar de aantrekkingskracht van de RS zal lastig te overtreffen zijn…
Iemand een zwarte Rallye kopen?![]()