Peugeot 106 Rallye verkocht - En nu?
- Eeuwe
- Berichten: 4573
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Peugeot 106 Rallye - Driveaholic seal of approval P27
Heel gaaf! Iets uit de stal van Renault Sport als opvolger is wel even een enorme sprong voorwaarts Wbt verkoop, zulke liefhebbersauto's is altijd iets van lange adem. Is ook wel wat het verkeerde seizoen op komst natuurlijk.
- StefanW
- Berichten: 1783
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
Re: Peugeot 106 Rallye
Clio 3 RS zou wel een mooie opvolger zijn.
Snap wel wat je bedoelt, een standaard 106 Rallye ligt als een dweil op de weg. Paar jaar terug was ik op zoek naar een nieuwe daily. Proefgereden met een standaard 106 GTi, ik vond het weggedrag helemaal niks, indirect allemaal.
Rij volgend jaar twee rondjes in mijn Rallye mee.....dan wil je hem houden en ook aanpassen
Snap wel wat je bedoelt, een standaard 106 Rallye ligt als een dweil op de weg. Paar jaar terug was ik op zoek naar een nieuwe daily. Proefgereden met een standaard 106 GTi, ik vond het weggedrag helemaal niks, indirect allemaal.
Rij volgend jaar twee rondjes in mijn Rallye mee.....dan wil je hem houden en ook aanpassen
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye
Met de Bilstein dempers en Eibach veren is het allang geen dweil meer, maar des te verbaasder was ik over de wegligging van de Clio.StefanW schreef: ↑29 sep 2023, 11:27 Clio 3 RS zou wel een mooie opvolger zijn.
Snap wel wat je bedoelt, een standaard 106 Rallye ligt als een dweil op de weg. Paar jaar terug was ik op zoek naar een nieuwe daily. Proefgereden met een standaard 106 GTi, ik vond het weggedrag helemaal niks, indirect allemaal.
Rij volgend jaar twee rondjes in mijn Rallye mee.....dan wil je hem houden en ook aanpassen
Ik rijd héél graag met je mee over de ring zodra je auto klaar is! Maar never nooit niet dat ik zoveel geld als jij in een 106 ga stoppen
Ik waardeer de 106 onwijs ondanks alle tegenslagen, maar voor tig duizend euro zou ik toch graag wat meer auto onder m’n kont willen hebben. Neemt niet weg dat ik jouw auto een machtig ding vind
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye
Afgelopen zondag bij de Octane Scramble nr 4 in Amersfoort geweest samen met vier andere Rallye-eigenaren en hun Rallyes. Was een leuke Cars & Coffie achtige setting met een hoop aparte auto's. Best wel wat mensen die tussen al het uiterst zeldzame en bijzondere spul toch de kleine Peugeots konden waarderen. Waaronder een potentiële koper voor mijn auto... Wie weet!
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye
Nog steeds in de aanbieding, voor de liefhebber! Of impulsieve koper, maakt mij het ook uit.
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye
De Rallye staat opnieuw op Marktplaats tegen een wat gereduceerd tarief. Helaas loopt het nog geen storm...
Ondertussen zit ik in mijn hoofd al wel even wat potentiële opvolgers te overwegen. Wellicht dat mensen hier leuk vinden om mee te denken. Het moet opnieuw een hothatch worden, maar dan net iets hotter qua power. Daarnaast ben ik op zoek naar iets meer auto, meer luxe, meer betrouwbaarheid ook wel, wat moderner zou ook prettig zijn. Het moet absoluut een stuurmansauto blijven, goed geschikt voor de Nürburgring Nordschleife maar evengoed de heen en terugweg van ca. 250 km enkel. Enkele wensen waardoor mijn zoektocht geleid wordt:
- Budget ca. €10-12k (geen DF verdubbelaar mogelijk helaas)
- Hatchback
- Handbak
- >200pk of eenvoudig naar dit niveau te brengen middels tuning
- Minimale luxe als een radio en airco. Stoelverwarming, cruise controle en andere fratsen is allemaal overbodig
- Kmstand < 200k km
Ik heb het bewust over wensen en niet eisen, want ik besef me dat het budget niet mega is. Wel wil ik, hoe leuk het ook is, wel een beetje van het 'skelter' gevoel van de Rallye af. Een kleine shortlist die ik in mijn hoofd heb zitten:
- Clio 3 RS
- Megane 3 RS (budgettechnisch wel een uitdaging)
- Fiesta ST2
Het is puur een hobby auto en ik ben voornemens weer richting achterbankdelete, halve rolkooi, onderstel- en remmenupgrade etc. te gaan. E.e.a. van dit soort zaken mogen zeker al aanwezig zijn, mits geen gebeun/rotzooi spullen.
No go voor mij is Opel (Corsa OPC) en Japans houd ik ook niet echt van, al doel ik dan heel specifiek op een Civic. Ik zou dan eerder een Impreza overwegen, daar heb ik nog wel een guilty pleasure voor.
Ondertussen zit ik in mijn hoofd al wel even wat potentiële opvolgers te overwegen. Wellicht dat mensen hier leuk vinden om mee te denken. Het moet opnieuw een hothatch worden, maar dan net iets hotter qua power. Daarnaast ben ik op zoek naar iets meer auto, meer luxe, meer betrouwbaarheid ook wel, wat moderner zou ook prettig zijn. Het moet absoluut een stuurmansauto blijven, goed geschikt voor de Nürburgring Nordschleife maar evengoed de heen en terugweg van ca. 250 km enkel. Enkele wensen waardoor mijn zoektocht geleid wordt:
- Budget ca. €10-12k (geen DF verdubbelaar mogelijk helaas)
- Hatchback
- Handbak
- >200pk of eenvoudig naar dit niveau te brengen middels tuning
- Minimale luxe als een radio en airco. Stoelverwarming, cruise controle en andere fratsen is allemaal overbodig
- Kmstand < 200k km
Ik heb het bewust over wensen en niet eisen, want ik besef me dat het budget niet mega is. Wel wil ik, hoe leuk het ook is, wel een beetje van het 'skelter' gevoel van de Rallye af. Een kleine shortlist die ik in mijn hoofd heb zitten:
- Clio 3 RS
- Megane 3 RS (budgettechnisch wel een uitdaging)
- Fiesta ST2
Het is puur een hobby auto en ik ben voornemens weer richting achterbankdelete, halve rolkooi, onderstel- en remmenupgrade etc. te gaan. E.e.a. van dit soort zaken mogen zeker al aanwezig zijn, mits geen gebeun/rotzooi spullen.
No go voor mij is Opel (Corsa OPC) en Japans houd ik ook niet echt van, al doel ik dan heel specifiek op een Civic. Ik zou dan eerder een Impreza overwegen, daar heb ik nog wel een guilty pleasure voor.
-
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Ford Focus RS (het origineel, of zijn die te duur) of anders een ST?
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Ik vind zo snel welgeteld één exemplaar op marktplaats en die heeft een vraagprijs van €22,8k. Dat wordt ‘m dus niet, hoewel ik ‘m wel heel gaaf vind! Focus ST zou ik dan weer niet voor kiezen, dan liever een Fiesta.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 18 mei 2020, 12:00
Re: Peugeot 106 Rallye
Ik heb zowel een Megane 3 RS als een Fiesta ST gehad. Als de auto voornamelijk voor de korte snellere ritjes en circuitrondjes bedoel is zou ik eerder voor een Renault Sport gaan, dat vond ik toch wel een slag sportiever aanvoelen, alles net even wat harder, directer en met wat meer gevoel vanuit het onderstel en sturing. Griplevel van de RS is ook hoger, krijgt het vermogen een stuk efficiënter naar de grond. Fiesta was opzich best leuk aangepast, sperdiff, wat meer vermogen, andere remmerij, aggresiever uitgelijnt etc, maar alsnog niet helemaal zoals de Renault het wel kon. Hardware is standaard qua remmerij etc ook wat beter voor elkaar bij de Renault. Fiesta vond ik als dagelijkse auto wel fijner, wat minder compromisloos en meer straatgericht, maar daar ben je niet direct naar op zoek als ik zo lees.Godspeed schreef: ↑27 dec 2023, 16:23 - Clio 3 RS
- Megane 3 RS (budgettechnisch wel een uitdaging)
- Fiesta ST2
Het is puur een hobby auto en ik ben voornemens weer richting achterbankdelete, halve rolkooi, onderstel- en remmenupgrade etc. te gaan. E.e.a. van dit soort zaken mogen zeker al aanwezig zijn, mits geen gebeun/rotzooi spullen.
Een goeie Megane wordt alleen wel lastig voor dat budget, zeker een 1 met Cup-pakket, wat je er eigenlijk wel op moet hebben. Clio heb ik geen ervaring mee maar dat schijnt nog weer een stap lichtvoetiger te zijn als een Megane.
- Opa
- Berichten: 6288
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Mijn ervaring is dan weer een beetje anders......heb een jaar of 2 een Clio 3 RS Cup(2008) gehad en nu alweer zo'n 6 jaar de Fiesta ST2(2016).
De ST is voor mij veel prettiger.....qua handling, grip en wegligging ontloopt het elkaar niet zoveel, maar ik rij liever een turbomotor.
Die heeft veel meer koppel onderin de toeren en hoef je niet constant hoog in de toeren proberen te houden, ik weet het, is smaak gebonden en ook maar net wat je gewend bent.
De Clio is inderdaad ook een leuke auto voor op het circuit, maar wij zijn er ook mee op vakantie geweest naar Italië en dan wordt je die hoge toeren(dankzij de korte bak was 130km/h al 4000 toeren) toch wel zat op een gegeven moment, de ST is wat dat betreft toch wat wel wat beter te pruimen en dankzij de tubomotor heb je ook niet zo'n korte bak nodig.
De Clio moest je echt boven de 5000 toeren zien te houden, want anders was er niemand thuis, dus doortrekken tot ruim 7000 toeren, overschakelen en dan viel ie terug tot ongeveer 5000 à 5500 toeren.
De ST pakt al goed op vanaf nog geen 3000 toeren en dat vind ik veel prettiger, maar zoveel mensen, zoveel smaken, zoals gezegd ligt het qua handling heel dicht bij elkaar.
De ST is voor mij veel prettiger.....qua handling, grip en wegligging ontloopt het elkaar niet zoveel, maar ik rij liever een turbomotor.
Die heeft veel meer koppel onderin de toeren en hoef je niet constant hoog in de toeren proberen te houden, ik weet het, is smaak gebonden en ook maar net wat je gewend bent.
De Clio is inderdaad ook een leuke auto voor op het circuit, maar wij zijn er ook mee op vakantie geweest naar Italië en dan wordt je die hoge toeren(dankzij de korte bak was 130km/h al 4000 toeren) toch wel zat op een gegeven moment, de ST is wat dat betreft toch wat wel wat beter te pruimen en dankzij de tubomotor heb je ook niet zo'n korte bak nodig.
De Clio moest je echt boven de 5000 toeren zien te houden, want anders was er niemand thuis, dus doortrekken tot ruim 7000 toeren, overschakelen en dan viel ie terug tot ongeveer 5000 à 5500 toeren.
De ST pakt al goed op vanaf nog geen 3000 toeren en dat vind ik veel prettiger, maar zoveel mensen, zoveel smaken, zoals gezegd ligt het qua handling heel dicht bij elkaar.
- sitechris
- Berichten: 4487
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Megane RS best of both worlds. Turbomotor, perfect voor trackdays en ook nog redelijk betrouwbaar. Superauto.
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Clio 3 RS lijkt me een mooie opvolger. Ligt wellicht ook mooi in het verlengde van de Rallye, een NA motor die je lekker op toeren moet houden. Megane 3RS wordt moeilijk met dit budget, Megane 2 RS zou wel binnen budget passen.
Fiësta's heb ik geen verstand van, maar een Fiesta ST vind ik er niet zo spannend uit zien. Clio 3 RS is ten opzichte van een normale Clio 3 een totaal andere auto.
Fiësta's heb ik geen verstand van, maar een Fiesta ST vind ik er niet zo spannend uit zien. Clio 3 RS is ten opzichte van een normale Clio 3 een totaal andere auto.
- Eeuwe
- Berichten: 4573
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Heb zowel een Megane RS als Clio RS gehad, Clio is wel leuker hoor. Lichtvoeriger en hoogtoerig. Toch is een Megane ook top, veel meer gemaakt voor hoge snelheden, is ook serieus sneller dan een Clio. Zou hoe dan ook beide keren altijd voor een Renault gaan tov Ford of wat anders. Renault hothatches zijn gewoon onovertroffen in vele opzichten.
@Godspeed, mocht je vanaf april/mei ooit eens in 't Noorden zijn, stuur mij gerust een berichtje, mag je altijd even proefsturen in mijn (stock) Clio 3RS.
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
- Auto: C180, 325e en MX-5
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
De afgelopen twee jaar heb ik bijna 30dkm afgelegd in mijn Fiesta ST. Enorm veel rijplezier en relatief lage running costs! Heb hem tijdens verschillende roadtrips kunnen vergelijken met de Clio RS van een vriend en mijn ervaring is precies wat opa hierboven beschrijft. Voluit rijdend zijn het beide waanzinnig leuke auto's, maar voor lange ritten en ook voor dagelijks gebruik kies ik zonder twijfel de Fiesta.
Hier in actie op de Gotthardpas:
Hier in actie op de Gotthardpas:
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
- Auto: C180, 325e en MX-5
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
In deze uitgave van Evo Magazine uit 2014 staat op blz. 75 een vergelijkingstest tussen de Clio RS Cup en de Fiesta ST: https://porschecarshistory.com/wp-conte ... 014-05.pdf. Ze krijgen beide de hoogst mogelijke score van vijf sterren.
This Clio, it seems clear, wil l forever be
remembered for lifting the junior hot hatch
class to a whole new level. Never before –
perhaps with the exception of the earlier
Clio Trophy – has a hatchback shaken off its
humble origins quite so completely.
(..)
Like the Clio it rotates a little
on turn-in – not into real oversteer, just a slight
adjustment of attitude – but where the Clio
stays flat, the Fiesta rolls slightly. That small
amount of lean gives a clear impression of the
grip levels across the outer edge of the car, and
combined with the rotation it just makes the
Fiesta flow down the road beautifully. It feels almost as though you’re driving on gravel and
it’s utterly addictive.
The Ford matches the Renault for outright
fun (although the French car is more frenzied
in its delivery of those thrills) but the Fiesta also
covers ground just a little more quickly and,
with a more complaint ride and a less frantic
drivetrain, it’s significantly more appealing
as a daily prospect.
This Clio, it seems clear, wil l forever be
remembered for lifting the junior hot hatch
class to a whole new level. Never before –
perhaps with the exception of the earlier
Clio Trophy – has a hatchback shaken off its
humble origins quite so completely.
(..)
Like the Clio it rotates a little
on turn-in – not into real oversteer, just a slight
adjustment of attitude – but where the Clio
stays flat, the Fiesta rolls slightly. That small
amount of lean gives a clear impression of the
grip levels across the outer edge of the car, and
combined with the rotation it just makes the
Fiesta flow down the road beautifully. It feels almost as though you’re driving on gravel and
it’s utterly addictive.
The Ford matches the Renault for outright
fun (although the French car is more frenzied
in its delivery of those thrills) but the Fiesta also
covers ground just a little more quickly and,
with a more complaint ride and a less frantic
drivetrain, it’s significantly more appealing
as a daily prospect.
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Dank voor de reacties! Ik wil nog even benadrukken dat het voor mij zeker geen dagelijkse auto wordt. Voor het idee; met de Rallye heb ik in drie jaar tijd maar iets meer dan 10000km gereden. Ik rijd dagelijks in een Skoda zeecontainer met alle ruimte en comfort die een mens wenst.
Het mag dus echt wel een hardcore autootje zijn, alleen net iets meer comfort dan de Rallye voor de ritten van 2+ uur. Ik geloof meteen dat de Fiësta de lekkerdere dagelijkse auto is en ik vind ‘m budget technisch ook wat aantrekkelijker, maar eigenlijk zit ik al enige tijd met wederom een stokbrood in mijn hoofd.
Het mag dus echt wel een hardcore autootje zijn, alleen net iets meer comfort dan de Rallye voor de ritten van 2+ uur. Ik geloof meteen dat de Fiësta de lekkerdere dagelijkse auto is en ik vind ‘m budget technisch ook wat aantrekkelijker, maar eigenlijk zit ik al enige tijd met wederom een stokbrood in mijn hoofd.
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Mooie zoektocht, mijn broertje is van plan zijn Megane RS te gaan verkopen ivm het maken van (te)veel kilometers.
Dat is de oude van Martijn (hier op het forum).
Een gele met AST onderstel, Yellow dot Recaro's, Cup pakket, Ferodo remmen en nog wat leuke upgrades.
Misschien is dat iets voor je?
Dat is de oude van Martijn (hier op het forum).
Een gele met AST onderstel, Yellow dot Recaro's, Cup pakket, Ferodo remmen en nog wat leuke upgrades.
Misschien is dat iets voor je?
- Opa
- Berichten: 6288
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Dat is alleen als je stukken snelweg erbij hebt, dus vanwege meer motorgeluid door meer toeren.....qua stugheid en luxe binnenin ontloopt het elkaar niet heel veel en dan had ik nog de wat stuggere Cup-uitvoering van de Clio, wel met airco, wat in die uitvoering standaard niet aanwezig is volgens mij.
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Ik stuur je even een PB.R.Wiggel schreef: ↑28 dec 2023, 14:27 Mooie zoektocht, mijn broertje is van plan zijn Megane RS te gaan verkopen ivm het maken van (te)veel kilometers.
Dat is de oude van Martijn (hier op het forum).
Een gele met AST onderstel, Yellow dot Recaro's, Cup pakket, Ferodo remmen en nog wat leuke upgrades.
Misschien is dat iets voor je?
- Franswa
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
- Locatie: Regio 0485
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Mijn Megane 2RS gaat volgend jaar ook in de verkoop, en valt ook binnen je budget.
Misschien niet zo puur als de Clio, maar wel unieker en excentrieker.
Misschien niet zo puur als de Clio, maar wel unieker en excentrieker.
- Philipoo
- Berichten: 4175
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Ik zou uit jouw rijtje auto's, met de rallye in het achterhoofd, kiezen voor de fiesta. Echt een verrassend leuke auto en speelser dan de clio in mijn beleving. turbo-motortje maakt vermogen ook makkelijker! Voor mij zaten de recaro stoelen in die fiesta wel erg slecht, maar ik val niet helemaal in 75 percentiel lichaamsformaat
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Afgelopen week heb ik een proefritje gedaan met een Clio 3 RS Cup facelift in parelmoer wit en ben daar zeer over te spreken! De Fiesta zou ik moeten proberen, maar de aantrekkingskracht van de RS zal lastig te overtreffen zijn…
Iemand een zwarte Rallye kopen?
Iemand een zwarte Rallye kopen?
- Yannik Schmidt
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Clio 3 RS is inderdaad zwaar verslavend en een van de laatste van zijn soort, in ieder geval bij Renault. De Clio 4 RS was iets totaal anders en dat niet per se beter, helaas. Zo'n witte cup is ook wel een mooie spec, vooral als facelift!
- Eeuwe
- Berichten: 4573
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Peugeot 106 Rallye - Alvast dromen over een opvolger
Begrijpelijk! Zo'n Clio 3 RS is net wat Yannik zeg, echt onovertroffen. Deze beleving biedt een Fiesta of iets anders echt niet. Alleen jammer dat de facelift zo lelijk is hihi
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten