Natuurlijk niet echt de meest handige tijd met al die vrije dagen om een andere auto te kopen, kerst, daarna oud en nieuw. Ze gaan proberen hem volgende week klaar te krijgen, anders wordt het in 2024.
Een aantal Giulia’s bekeken, en was er al snel achter dat de onderkant van de Giulia-markt niet had wat ik zocht. Veelal aanbod van “intensief gebruikt” tot ronduit zooi. Ook de opmerking van mijn meissie dat ze de Giulia ook lekker kon meenemen voor de langere ritten ivm opleidingen werk enz. betekende dat twee race kuipen, niet in hoogte verstelbaar, met haar 1.60m lengte niet handig zou zijn. Het is voor haar, en mijn gemoedsrust, ook handig als ze in ieder geval over het dashboard kan kijken.
Maar ja, dan wil je niet die platte stoelen, dan wel de Veloce (sport)stoelen. Dus de zoektocht met iets andere details voortgezet. Sportstoelen, geen rode, liefst een witte. Vond een witte en kreeg een inruil bod op de Mii wat mij positief verraste. Dit vervolgens bij nog twee andere Giulia’s neergelegd en die gingen mee. Eerste viel af, allemaal goedkope nep carbon meuk in het interieur geplakt en 20k meer gelopen aan kilometers. Dat is bij mij ongeveer 4 jaar rijden. Nummer twee en drie heb ik lang over zitten dubben. Twee had panodak en zwart Veloce interieur, drie was af fabriek voorzien van bruin Veloce interieur en Velloce exterieur, bumpers enzo. Nummer twee was net voor de verkoop Squadra Massimo getuned = +/- 310PK nummer twee was Savali getuned = +/- 280/290 PK beide auto’s van 2018, geen OPF bij beiden. Advies van mijn vertrouwd adres in Alphen: neem de Veloce. Goed adres waar hij wordt aangeboden en Veloce houdt meer zijn waarde, zeker omdat deze geen AWD is maar alleen RWD dus 1400kg en goede kleur. De andere was, naar zijn mening, mooi, ook alle boekjes maar wel een “gewone” standaard Giulia. Vrouwlief vond bruin interieur wel erg sjiek

dus toen ik voor de panodak versie in de wacht werd gezet ivm een Duitser die kwam kijken was ik er wel uit. Vervolgens bij Sam van Dalen ook nog een nog scherpere deal kunnen maken.
We gaan de Giulia eerst eens rijden zoals ie nu is. Da kan ik nog eens kijken wat ik er nog aan wil aanpassen. Misschien andere set velgen, zit nu breedset onder en wat aan het onderstel doen. Giulia staat nu al laag, en om nou in iedere parkeergarage op de bodemplaat vast te zitten heb ik geen zin in. Als de tuning beter kan breng ik hem nog een keer naar Squadra, voor de Massimo tuning, raceknop van een QV en tuning ZF versnellingsbak. Dat icm met 200cell downpipe geeft net iets meer dan de nu aanwezige Savali tuning. Ik zie het wel, eerst maar eens kijken hoe de Giulia bevalt zoals ie nu is.
Nog wat plaatjes
Gr Ron